اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

ستاری: از تجهیز فضای دانش‌بنیانی برای حضور شرکت‌های خلاق حمایت می‌کنیم

یکی از ضرورت‌هایی که پیشرفت نوآورانه نیاز دارد، ترسیم تصویری روشن از آینده کشور است که با یک برنامه‌ریزی منسجم محقق می‌شود.

ستاری: از تجهیز فضای دانش‌بنیانی برای حضور شرکت‌های خلاق حمایت می‌کنیم

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در سفر به استان استان کهگیلویه و بویراحمد  از دستاورد شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق این استان بازدید کرد و آنها را محور اصلی توسعه فناوری دانست و گفت: اقداماتی که توسط شرکت‌های دانش‌بنیان استان صورت گرفته است، توانسته خروج ارز از کشور را کاهش دهد.

ستاری از نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در تامین بسیاری از نیازهای پیشرفته صنایع بالادستی گفت و ادامه داد: تلاش این شرکت‌ها در رفع مهم‌ترین اولویت‌های فناورانه کشور، ارزشمند است. به عنوان نمونه، کار یکی از شرکت‌های این استان در تولید لوله‌های ایران‌ساخت، توانسته است صرفه جویی قابل توجهی را در آب و فاضلاب و همچنین صنایع نفت، گاز و پتروشیمی به همراه داشته باشد.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری با بیان این‌که از توسعه فناورانه و ایجاد خطوط نوآوری جدید شرکت‌های توانمند حمایت می‌کنیم، ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان با تولید فناوری‌های جدید و ایجاد خطوط تولید محصولات فناورانه، ایده‌های نوآورانه به محصولات پیشرفته تبدیل می‌کنند. در این مسیر آماده‌ایم تا از فعالیت شرکت‌ها برای تولید محصولات دانش‌بنیان ایران‌ساخت به ویژه در حوزه محصولات فناور تحریمی حمایت کنیم.

حمایت از توسعه زیرساخت‌های فناورانه

رییس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به ایجاد زیست‌بوم مساعد برای فعالیت‌ کسب و کارهای دانش‌بنیان و خلاق، افزود: یکی از دغدغه‌های جدی فعالان دانش‌بنیان و خلاق، بهره‌مندی از فضایی مساعد برای پیاده کردن ایده‌های نوآورانه و خلاق خود تا رسیدن به یک محصول یا خدمت فناورانه است. با تعامل و همراهی با بخش‌های تصمیم ساز استان از توسعه زیست‌بوم دانش‌بنیان‌ها و شرکت‌های خلاق حمایت می‌کنیم.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری از حمایت زیرساختی و تجهیز فضاهای اختصاص یافته به فعالان فناور استانی گفت و ادامه داد: برای گسترش فضا اختصاص یافته به فعالان زیست‌بوم نوآوری استان، به هر میزان که فضا اختصاص داده شود، آماده‌ایم از  تجهیز و اختصاصی سازی این فضاها حمایت کنیم. خوشبختانه در تعامل با مدیران استانی، ظرفیت‌های خوبی فراهم شده است تا شاهد تحولات نوآورانه و فناورانه باشیم.

ستاری با اشاره به حمایت‌های مالی از شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق با سازوکارهای نوین مانند صندوق‌های پژوهش و فناوری و سرمایه‌گذاری جسورانه گفت: یکی از اقدامات معاونت علمی و فناوری، حمایت از صندوق پژوهش و فناوری است و این روند را برای تامین تسهیلات و سرمایه‌گذاری‌های نوآورانه روی شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق ادامه می‌دهیم.

در مسیر توسعه زیست‌بوم نوآوری

در سفر یک روزه معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به استان کهگیلویه و بویر احمد، ظرفیت‌های نوآورانه و فناورانه این استان بررسی شد و ستاری در جریان پیشرفت طرح‌های فناورانه و تولید محصولات دانش‌بنیان‌ قرار گرفت.

گفت‌وگو با فعالان دانش‌بنیان و خلاق استانی، بخشی از برنامه‌های گوناگون حضور ستاری در این استان بود. معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری ضمن حضور در پارک علم و فناوری این استان، از دستاوردهای فعالان فناور مستقر در پارک بازدید کرد و با صاحبان این دستاوردها به گفت و گو نشست. وی همچنین ضمن رونمایی از خدمات فناورانه و محصولات دانش‌بنیان ایران‌ساخت در جریان روند پیشرفت مجتمع نوآوری این پارک قرار گرفت. افتتاح مرکز رشد دهدشت یکی دیگر از بخش‌های سفر معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری به این استان بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول