اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

جولان جوانان از فارس تا سیستان و بلوچستان در گروه جهادی پویش جولان

کرونا بهانه‌ای شد تا بسیاری از ظرفیت‌های جوان، مومن، انقلابی و پای کار، در کنار مشغله‌های روزمره و تحصیل، پا به عرصه بزرگتری بگذارند و با عشق، در میدان خدمت جولان دهند.

جولان جوانان از فارس تا سیستان و بلوچستان در گروه جهادی پویش جولان

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، نام گروه را که دیدم مکث کردم و چند بار تکرار کردم جولان و ذهنم تا دوردست‌ها رفت، از جنب و جوش کودکانه گرفته تا بلندی‌های جولان در ذهنم تداعی شد و از او پرسیدم چرا جولان؟ با نشاط خاصی گفت: جولان یعنی تاخت و تاز جوانان، جولان جوانان، به‌ نظرم وقتش رسیده ما جوان‌ها هم کمی برای اعتقاداتمان جولان بدهیم.

جولان یک روز با سلاح است، یک روز با قلم و یک روز هم پایان ماموریت فرا‌ می‌رسد، تو هستی که باید انتخاب کنی در این برهه از تاریخ کجا باشی، ما پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی را انتخاب کرده‌ایم و معتقدیم زیر پرچم سه رنگ باز باید جنگید و نوع مبارزه را نیاز روز مشخص می‌کند.

جوان است و دانشجو، همه او را با نام مستعار سید احمدی می‌شناسند، فارغ از خواسته‌های فردی، هزینه‌های اضافه زندگی‌اش را حذف و پس از شیوع کرونا، از قطره قطره‌های پس‌انداز اندکش نیازهای ضروری نیازمندان را تهیه و به دست آنها می‌رساند.

انگیزه او برای خدمت دوچندان شد و پس از مدت کوتاهی توانست با راه‌اندازی پویش جولان، امور خیریه را گسترش دهد.

از برگزاری کلاس درس برای دانش‌آموزان تا تهیه اقلام ضروری و بسته‌های معیشتی و جهیزیه و وسایل گرمایشی گرفته تا تهیه گوشی و تبلت برای دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند، کمک‌های کوچک این گروه، مرزهای فارس را درنوردید و دامنه‌اش تا سیستان و بلوچستان کشیده شد و کم‌کم این پویش ملی شد.

موسس گروه خیریه جهادی جولان که خود را سرباز ولایت می‌داند می‌گوید: ما نیاز داریم به تمام دنیا بفهمانیم که هستیم، که انسان برای توانستن خلق شده است نه نتوانستن!

 اگر خواستِ خدا بر ناتوانیِ انسان بود، از اصل، انسانی خلق نمی‌کرد پس وقت آن است  که جولان بدهیم برای اعتقاداتمان، و همانطور که بزرگ مکتب انقلاب فرمود:
دنیا بر ضد ما دارد تبلیغات می‌کند. همه قلم‌های خارج بر ضد ماست! همه رسانه‌های خارج‌نشین بر علیه ما تبلیغ می‌کنند!

 این یک معجزه‌ است که در عین حال که همه دارند بر خلاف ما عمل می‌کنند، باز هم این قافله دارد جلو می‌رود و جلوتر خواهد رفت.

او در ادامه گفت: از قبل از سخنرانی و فرخوان رهبر، فعالیت‌های فرهنگی و معیشتی داشتیم  اما بعد از سخنان حضرت اقا که فرمودند؛ جوان‌ها بار دیگر به میدان بیایند تصمیمان قطعی شد، دست تنها بودم و بار این مسئولیت را به تنهایی نمی‌شد به دوش کشید اما انگار سخنان رهبری این سختی را برایم آسان کرد و باور کردم که از کم هم می‌توان شروع کرد.

در طول مدت فعالیت‌‌مان تا کنون هیچ کمک مالی از مردم دریافت نکرده‌ایم و همه کارها را با پس‌انداز خودمان یعنی صرفه‌جویی در هزینه‌ها و کمک خانواده‌‌هایمان به انجام رسانده‌ایم.

 بنرهایی با کمک شهرداری در شهر نصب شد و از مردم درخواست شد که افراد نیازمند را به ما معرفی کنند تا ما پیگیر معیشتشان شویم و به انها کمک کنیم.

قوت قلب ما، نامه‌های کودکان است که از ته دلشان برایمان ارسال می‌کنند و لبخند و خوشنودی رهبر عزیزتر از جانمان.

ما در کنار مردم هستیم تا زمانی که نفس می‌کشیم در هر زمینه‌ای که لازم باشد، گاهی علمی، گاهی جهادی و... روزها بیشتر کار می‌کنیم تا شب برای خوابیدن دنبال چاره نباشیم تا از خستگی بیهوش شویم! شب‌ها میخوابیم نه برای اینکه به خواب نیاز داریم، بلکه برای اینکه دیگر در خواب از فقر و نداری کودکانی که به کم قانع هستند درد نمی‌کشیم.

 سید احمدی گفت: ما عهد کردیم که سلیمانی‌هایی باشیم که مردم را از خودمان بیشتر دوست داشته باشیم و اکنون به یاری خدا توانستیم خانوادهایی را تحت پوشش قرار دهیم و از انها حمایت کنیم و آن‌گاه که قلبمان سوال می‌کند، دقیقا چه کردی؟ خیالمان کمی راحت باشد،

و حرف پایانی‌اش این بود: سردار دلها به دیدن اباعبدالله شتافت و تکثیر شد در تمام جوان‌هایی مثل من که شاید در هر کجای کشور مشغول خدمت‌های جهادی هستند و اکنون هزاران سردار سلیمانی داردیم، از خبر‌گزاری فارس بسیار ممنونم که فرصت  تشکر از همه کسانی که سرتاسر این کشور مشغول خدمات جهادی هستند را برایم فراهم نمود و فضایی ایجاد کرد که در جواب وصیت سردار دلهایمان بگوییم:حضرت اقا را تنها نمیگذاریم و دست از حمایت و کمک‌هایمان نمی‌کشیم و او را عزیز جان خود می‌دانیم و برای نجات اسلام خیمه ولایت را رها نمی‌کنیم که خیمه، خیمه‌ی رسول الله(ص) است.

همچنین بابت حمایت بی‌دریغ خانواده‌ام که با وجود دست تنها بودنم در اول راه قوت قلبی بودند برای ادامه این مسیر، تشکر می‌کنم.

این گروه پس از چندماه فعالیت پرشور، در حال حاضر در ساختمان مجمع اسلامی محبین اهل بیت(ع) در والفجر مستقر شده‌است و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی خود را از آنجا دنبال می‌کند.

انتظار می‌رود که خیرین و گروه‌های بزرگتر و باسابقه، با حمایت از این جمع کوچک جوان که تا کنون کارهای بزرگی انجام داده‌اند در رشد و توسعه فعالیت‌های این گروه دخیل شوند تا پیام سعدی شیرازی در عمل به تمام دنیا اثبات شود که: چو عضوی به درد آورد روزگار،  دگر عضوها را نماند قرار.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول