اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

هم اندیشی 137 مراکز نیکوکاری بوشهر برای کمک به کاهش فقر

به منظور کمک به کاهش فقر طی یک برنامه راهبردی در سال 1400 نشست هم اندیشی 137 مراکز نیکوکاری استان بوشهر برگزار شد.

هم اندیشی 137 مراکز نیکوکاری بوشهر  برای کمک به کاهش فقر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، احمد لطفی صبح امروز در نشست هم اندیشی هیات های عامل مراکز نیکوکاری سراسر استان بوشهر، در راستای ترویج و گسترش فرهنگ احسان و نیکوکاری در جامعه و توسعه کمی و کیفی خدمات به نیازمندان و همچنین راهبردها و افق‌های سال ۱۴۰۰ در جامعه برای کاهش فقر، با بیان اینکه ۱۳۷ مرکز نیکوکاری فعال در سطح استان فعال هستند، گفت: تقویت همبستگی اجتماعی مهم‌ترین هدف تأسیس مراکز نیکوکاری است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر مراکز نیکوکاری را به عنوان دفتر پیش خوان کمیته امداد در درون هر محله عنوان کرد و گفت: شناسایی نیازمندان واقعی، مردمی شدن حمایت‌ها و مشارکت‌های اجتماعی، تقویت فرهنگ انفاق و رفع مشکلات و نیازهای محرومان با بهره مندی از ظرفیت توانمندی عمومی محلات از اهداف این نهاد در مأموریت‌های مراکز نیکوکاری است.

لطفی تصریح کرد: مراکز نیکوکاری، پل ارتباطی بین خیران و نیازمندان بوده و می‌توانند به خوبی نیازمندان را شناسایی و با معرفی آنان به خیران و نیکوکاران گره گشای مشکلات آنها باشند.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به برون سپاری خدمات مددکاری کمیته امداد، از واگذاری پرونده‌های مددجویان به ۳۵ مرکز نیکوکاری خبرداد و گفت: هدف از این کار این است که در محلات یک مرکز نیکوکاری با محوریت مساجد راه اندازی کنیم و کارهای مردم را به خود مردم واگذار کنیم، تا خدمات سریع‌تر و شناسایی افراد نیازمند در محله‌ها دقیق‌تر صورت گیرد.

لطفی یکی دیگر از اهداف این مراکز را پیشگیری از فقر با کمک معتمدان هر محله برشمرد و خاطرنشان کرد: سرعت بخشیدن خدمت به مردم، بالا بردن کیفیت کار خدمت رسانی به محرومان، کاهش هزینه‌ها و افزایش سطح رضایتمندی از مزایای تأسیس این مراکز نیکوکاری است.

وی با تاکید بر ضرورت اشتغالزایی نیازمندان، یکی دیگر از اهداف راه اندازی این مراکز را بهره مندی از ظرفیت کمکهای مردمی برای توانمندسازی خانوارهای نیازمند برشمرد و خاطرنشان کرد: ارائه خدمات آموزشی، مشاوره‌ای، فرهنگی در کنار خدمات حمایتی و استفاده از ظرفیت مردم و خیران در خودکفایی نیازمندان از جمله برنامه‌های مراکز نیکوکاری است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر با تاکید بر ضرورت تأسیس مراکز نیکوکاری تخصصی به ویژه در حوزه‌های بهداشت و درمان، تأمین جهیزیه، مسکن، خدمات مشاوره‌ای، اشتغال و بازاریابی و فروش محصولات یادآور شد: مسائلی اعم از مسکن نیازمندان به عنوان مهم‌ترین نیاز خانواده‌های تحت حمایت، حامی یابی طرح اکرام ایتام و فرزندان محسنین، سپرده گذاری خیران برای اعطای وام قرض الحسنه و کمک‌های بلاعوض و اجرای طرح نان مهربانی از مباحثی است که نیازمند توجه بیشتر مراکز در راستای خدمت رسانی بهتر و بیشتر به جامعه هدف تحت حمایت است.

وی با قدردانی از تلاش و همت تمامی مراکز نیکوکاری در جمع آوری کمک‌های مردمی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون جاری تا کنون با مشارکت خیران و مردم نوعدوست استان، مبلغ ۳۴ میلیارد تومان از طریق مراکز نیکوکاری جمع آوری و به نیازمندان کمک شد.

لطفی در این نشست به راهبردها و افق‌های برنامه تعاملی کمیته امداد با مراکز نیکوکاری در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و اظهار داشت: در سال جدید برنامه‌های از جمله تأمین مسکن مددجویان، تأمین جهیزیه ازدواج جوانان، تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان، تأمین سبد مؤمنانه ماه مبارک رمضان، تأمین سبد عید نوروز نیازمندان، تأمین پک‌های آموزشی و تحصیلی دانش آموزان و پرداخت وام‌های کارگشایی قرض الحسنه به نیازمندان به عنوان شاخص‌ترین برنامه‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مصوب شد با توجه به افق‌ها و برنامه‌های پیش رو در سال جدید ۴۲ میلیارد تومان از سوی مراکز نیکوکاری جمع آوری و به نیازمندان کمک شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول