اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

کاهش 7487 واحدی شاخص بورس تهران / ارزش معاملات دو بورس به رکورد بی‌نظیر 35 هزار میلیارد تومان رسید

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش 7487 واحد روبرو شد، گرچه معاملات امروز بورس و فرابورس به رکورد بی‌نظیر 35 هزار و 149 میلیارد تومان رسید.

کاهش 7487 واحدی شاخص بورس تهران / ارزش معاملات دو بورس به رکورد بی‌نظیر 35 هزار میلیارد تومان رسید

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه گرچه 7487 واحد عقب نشست و به رقم یک میلیون و 123 هزار و 395 واحد رسید، اما نکته مهم این است که شاخص کل با معیار هموزن 932 واحد رشد کرده و به رقم 438 هزار و 966 واحد رسید.

ارزش معاملات دو بازار بورس و فرابورس امروز یک رکورد بی نظیر از خود به جا  گذاشت و به رقم 35 هزار و 149 میلیارد تومان رسید که البته انتشار اوراق مرابحه آن در فرابورس باعث ثبت این رقم شده است.

امروز ارزش روز شرکت‌های بورس به بیش از 4 میلیون و 924 هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران در بورس تهران بیش از 6 میلیارد اوراق و حق تقدم و سهام در قالب 691 هزار نوبت معامله و به ارزش 6 هزار و 997 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

اگر ارزش معاملات فرابورس که امروز به رقم بی سابقه 28 هزار و 152 میلیارد تومان رسید را در نظر بگیریم، ارزش معاملات امروز بورس اوراق و فرابورس به بیش از 35 هزار و 149 میلیارد تومان رسید که در نوع خود یک رکورد تاریخی به شمار می‌رود.


نقشه معاملات امروز بورس تهران

امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 6 دهم درصد کاهش یافتند اما شاخص کل و شاخص قیمت با ترازوی هموزن 21 صدم درصد رشد کردند. شاخص آزاد شناور نیم درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس 59 صدم درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم فقط 61 صدم درصد عقب نشست.

امروز نمادهای بانک پارسیان، پالایش نفت بندرعباس و پالایشگاه تبریز بیشترین اثر تقویتی در شاخص بورس را داشتند و برعکس ن  مادهای پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه و شستا و نیز ملی مس 4 شرکت غول پیکر بورسی باعث ریزش شاخص شدند.

نمادهای پرتراکنش شامل پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، ملی مس ایران، لیزینگ پارسیان، پالایش نفت تهران و سرمایه گذاری سیمان تأمین بودند. در فرابورس ایران شاخص کل امروز با 43 واحد کاهش به رقم 17 هزار و 590 واحد رسید، ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 204 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در فرابورس بیش از 4 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 527 هزار نوبت معامله و به ارزش 28 هزار و 152 میلیارد تومان داد و ستد کردند.


شاخص بورس اوراق بهادار تهران در یکسال

امروز نمادهای پالایش نفت شیراز و نیروی برق دماوند بیشتری اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشتند  و نمادهای بیمه پاسارگاد، آریا ساسول، صبا تأمین، هلدینگ معدنی خاورمیانه و پتروشیمی تندگویان بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشتند.

نمادهای پرتراکنش شامل ذغال سنگ پروده طبس، تهیه غذای دنا آفرین فدک، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات، دامپروری ملارد شیر، صنعت روی زنگان، رایان هم‌افزا و زرین معدن آسیا بودند.

به گزارش فارس، بورس تهران گرچه امروز قدری با کاهش شاخص همراه شد اما ارزش معاملات دو بازار به رقم بی سابقه رسید و بازار بورس و فرابورس محل مناسبی برای تأمین مالی کلان شرکت‌های بزرگ بورسی و فرابورسی کشور است و معمولا روزهای پایان سال که پول‌های زیادی دست مردم و شرکت‌ها می‌ماند، فرصت مناسبی برای تأمین مالی شرکت‌های بورسی و فرابورسی به شمار می‌رود.

همچنین برای سرمایه گذاری در بورس باید از محل پس اندازها و در یک سرمایه‌گذاری بلندمدت 6 ماهه یا یک ساله باید اقدام شود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول