اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

وجود ویروس کرونای جهش یافته در زنجان غیرمحتمل نیست/ ضرورت استفاده از 2 ماسک

معاون غذا و دروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره اینکه وجود ویروس جهش یافته در زنجان بعد از تایید شیوع این نوع ویروس در استان قزوین غیرمحتمل نیست، گفت: ضمن اعمال محدودیت‌ها، مردم باید بیش از بیش مراقبت از خود را مد نظر قرار دهند.

وجود ویروس کرونای جهش یافته در زنجان غیرمحتمل نیست/ ضرورت استفاده از 2 ماسک

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مریم نوربرانی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به تایید شیوع ویروس کرونای جهش یافته در استان مجاور اظهار کرد: آنچه که در این مورد می‌توان گفت این است که وجود این ویروس در استان زنجان غیرمحتمل نیست.

معاون غذا و دروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر مراقبت مردم از خود برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در مجموع و به خصوص در مورد ویروس جهش یافته به ویژه در شهرستان‌های همجوار قزوین از جمله ابهر افزود: اصل مراقبت در مقابل ویروس کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک از جمله ماسک استاندارد که استانداردهای جهانی استفاده از دو ماسک را پیشنهاد کرده‌اند، است، ضمن اینکه اعمال محدودیت‌ها هم باید لحاظ شود.

وی به تغییر رنگ آبی کرونایی در استان زنجان به زرد به دلیل کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی اشاره و تصریح کرد: وضعیت به وجود آمده در قزوین به لحاظ شیوع ویروس کرونای جهش یافته، زنگ هشدار را برای استان ما هم به صدا درآورده است.

نوربرانی ادامه داد: واکسیناسیون جامعه هدف در مقطع فعلی که شامل کادر درمان است، به مانند کشور در استان زنجان هم در حال انجام است.

معاون غذا و دروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اذعان به کمبود داروی ضدتشنج در کشور گفت: این نوع کمبودها در قالب یک برنامه کشوری تامین و توزیع می‌شود، منتهی من توصیه می‌کنم بیماران اگر به برند ایرانی این نوع دارو دسترسی دارند با مشورت پزشک از آن استفاده کنند، ولی در مورد استفاده از داروهایی خارج از چرخه داروخانه باید دقت انجام شود و من توصیه‌ای برای استفاده از این نوع دارو را نمی‌کنم.

وی با تاکید بر اینکه در مورد ورود واکسن‌ها از جمله واکسن ضد کرونا از چین باید وزاتخانه تصمیم‌گیری و اظهارنظر کند، افزود: قطعا اگر روزی تصمیم به واردات این نوع واکسن شود، با اخذ مجوز از مراجع ذیربط اتخاذ خواهد شد.

نوربرانی با تاکید بر اینکه هیچ داروخانه‌ای اجازه قیمت گذاری بر روی دارو را ندارد، افزود: داروها بر اساس قیمت گذاری شرکت بر روی دارو عرضه می‌شود، منتهی در شرایط فعلی، نوسان قیمت ارز منجر به تفاوت قیمت داروها در داروخانه‌ها شده است، ولی باید متوجه بود که نظارت بر کار داروخانه‌ها وجود دارد و اعمال می‌شود.

انتهای پیام/73004/ق 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول