اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

جداره‌سازی دالان بانک ملی مجموعه بازار جهانی تبریز

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی از جداره‌سازی دالان بانک ملی مجموعه بازار جهانی تبریز خبر داد.

جداره‌سازی دالان بانک ملی مجموعه بازار جهانی تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد حمزه‌زاده  اظهار داشت: با توجه به وجود جداره‌های تاریخی ارزشمند در بافت تاریخی تبریز، این اداره‌کل حفاظت و مرمت جداره‌های تاریخی طی سال‌جاری در دستور کار قرار داده است.

وی در ادامه به جداره‌سازی دالان بانک ملی تبریز اشاره کرد و گفت: دالان بانک ملی که در بازار حرم‌خانه مجموعه بازار جهانی تبریز قرار دارد از جمله جداره‌های ارزشمندی است که با توجه به نیاز مرمت و بهسازی در دستور کار پایگاه جهانی بازار تبریز قرار گرفته است.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی به اقدامات انجام گرفته در راستای مرمت جداره دالان بانک ملی تبریز اشاره و یادآور شد: در همین راستا اقداماتی نظیر اصلاح و حذف زائده‌های بدنه (سیمان‌کاری‌های سال‌های گذشته)، اصلاح آب‌روها، تعویض آجرهای پوسیده، حذف موارد تخلفی نمای ساختمان و از بین بردن رویش‌های گیاهی انجام گرفته است.

حمزه‌زاده خاطرنشان کرد: در ادامه عملیات حفاظت و مرمت جداره دالان بانک ملی تبریز، مرمت گچ‌بری‌ها در حال آغاز است که پس از اتمام این مرحله از عملیات و اقدامات لازم دیگر این جداره ارزشمند به‌طور کامل احیا خواهد شد.

انتهای پیام/60012/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول