اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

نیازمند عزم جدی برای رفع ناهنجاری ها در بحث عفاف و حجاب هستیم

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی گفت: متأسفانه امروز در جامعه شاهد بروز ناهنجاری‌هایی برخلاف اخلاق و آداب اسلامی در بحث عفاف و حجاب هستیم که بسیار موضوع مهم و حساسی است و نیازمند یک عزم جدی و برنامه‌ریزی مدون برای کاهش و رفع این معضل هستیم.

نیازمند عزم جدی برای رفع ناهنجاری ها در بحث عفاف و حجاب هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی صبح امروز در دیدار با دبیر شورای سیاست‌گذاری عفاف و حجاب کشور و هیأت همراه اظهار کرد: متأسفانه امروز در جامعه شاهد بروز ناهنجاری‌هایی برخلاف اخلاق و آداب اسلامی در بحث عفاف و حجاب هستیم که بسیار موضوع مهم و حساسی است و نیازمند یک عزم جدی و برنامه‌ریزی مدون برای کاهش و رفع این معضل هستیم.

وی افزود: در مبحث عفاف و حجاب و رعایت اخلاق و آداب اسلامی در نهادها و ادارات، ما باید به این نقطه برسیم که یک خودکنترلی و یک خود مراقبتی در مستخدمین سازمان‌ها و ارگان‌ها ایجاد کنیم و سطح اخلاق، معنویت فردی و شخصی آنان را بالا ببریم و این زمانی می‌تواند اتفاق بیافتد که شخص مسئول و مدیر ما معتقد و مقید به رعایت اصول دینی باشد که در این‌صورت بسیار تأثیرگذار است.

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: امروز در ادارات ما موضوع تفکیک مرد و زن مغفول مانده است و بالاخره می‌دانیم که اصولاً مرد و زن خصوصیات متفاوتی دارند و مهیا کردن محیطی امن و آسوده برای بانوان می‌تواند بسیار پیشگیرانه باشد و می‌بایست تلاش کنیم نظام اداری و دولتی ما به این سمت برود.

موسوی ادامه داد: ما تا حد زیادی بحث تفکیک مرد و زن را در دادگستری استان مرکزی سامان‌دهی کرده‌ایم و در مواجه با ارباب‌رجوع نیز در ورودی‌ها ضمن حفظ احترام و کرامت مراجعین، در موارد لازم از آنها خواسته می‌شود که با رعایت حجاب کامل و حفظ شئونات اسلامی وارد محیط دادگستری شوند.

وی اضافه کرد: امروز در مکان‌های عمومی از جمله پارک‌ها و مراکز تفریحی وجود نیروهای متخصص، کارشناس و مؤمن به منظور انجام یک سری اقدامات به دور از برخوردهای تحمیلی و تحکمی و ارائه تذکرات اثربخش و محترمانه به جوانان، یک ضرورت محسوب می‌شود چراکه ما در برخورد با این‌گونه ناهنجاری‌ها باید راه و روش بزرگان دین مبین اسلام را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی گفت: فقر و مشکلات شدید اقتصادی امروز مناطقی محروم و حاشیه‌ را در شهرها ایجاد کرده و آمار مفاسد اخلاقی و ارتکاب جرائم را در این مکان‌ها بالا برده است که مسئولین باید با تعامل و هم‌افزایی بیشتر چهره فقر و نارسایی‌ها را از این مناطق بزدایند و این یکی دیگر از راه‌های مؤثر برای کاهش معضلات اجتماعی است.

موسوی اظهار کرد: از دیگر میدان‌هایی که امروز می‌بایست به خط مقدم مبارزه و برخورد با بی‌اخلاقی‌ها و ناپاکی‌ها تبدیل شود، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی است که ذهن کودکان و نوجوانان ما را هدف قرار داده و با ایجاد جلوه‌ها و محتوای منفی درصدد افزایش فحشا و منکرات در جامعه هستند که برای مقابله با این مسئله باید از تمام ظرفیت‌های فرهنگی، دینی و رسانه‌ای استفاده کرد و معتقدم که تولیدات و برنامه های صدا و سیما می‌تواند در زمینه کاهش ظواهر فساد اخلاقی و اعتلای حجاب، اثرگذار و مفید باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول