اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

اختصاص 10 هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل متروی تبریز با دستور رئیس جمهور

استاندار آذربایجان شرقی از اختصاص 10 هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل خطوط یک و دو متروی تبریز با دستور رئیس جمهور خبر داد و گفت: تزریق این میزان اعتبار و نقدینگی، علاوه بر تکمیل خطوط مترو، در رونق سایر رسته‌های شغلی مرتبط با این پروژه نیز موثر خواهد بود.

اختصاص 10 هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل متروی تبریز با دستور رئیس جمهور

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا پورمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگاران، مترو را یکی از پروژه‌های مهم حوزه حمل‌ونقل عمومی و از اولویت‌های اجرایی مدیریت استان برشمرد و  اظهار داشت: بخش قابل توجهی از حیات و پویایی شهر تبریز وابسته به فعالیت وسایط حمل‌ونقل عمومی پاک است که مترو یکی از مهم‌ترین و موثرترین آنها محسوب می‌شود.

 پورمحمدی همچنین حاشیه‌نشینی را یکی از معضلات جدی شهر تبریز دانست و گفت: مقابله با این پدیده نامبارک اجتماعی را وظیفه اصلی خود می‌دانیم و برنامه‌ریزی‌های خوبی برای حمایت از ساکنان این مناطق و احداث مسکن مناسب و ایمن برای آنها انجام داده‌ایم.

20 درصد جمعیت کلانشهرها حاشیه‌نشین هستند

وی با بیان اینکه حاشیه‌نشینی، معلول بدمسکنی است، اظهار داشت: پاسخ‌دهی نامناسب به نیازهای سکونت در جامعه، از عوامل اصلی رواج روزافزون حاشیه‌نشینی است که موجب شده است 20 درصد جمعیت کلانشهرهای کشور در مناطق حاشیه‌ای زندگی کنند.

پورمحمدی با اشاره به ساخت‌وسازها در مناطق خطرآفرین و غیرایمن حاشیه شهر تبریز، گفت: احداث بیش از پنج هزار واحد مسکونی در شهرک جوانان و انتقال ساکنان مناطق حاشیه‌نشین به منازل ایمن، یکی از تصمیمات مدیریت استان برای پایان حاشیه‌نشینی در تبریز است.

وی ادامه داد: این پروژه با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام و قرارگاه خاتم‌الانبیا احداث می‌شود و علاوه بر این بسیاری از طرح‌های دیگر همچون طرح اقدام ملی مسکن نیز کمک‌کار مدیریت استان در مقابله با پدیده حاشیه‌نشینی است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اقدامات استان در حوزه عمران شهری، گفت: به‌رغم مشکلات ناشی از تحریم و کرونا، در دو سال اخیر اقدامات بسیار خوبی در این بخش انجام شده و در دهه فجر امسال بیش از سه هزار و 695 پروژه در شهرها و روستاهای استان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی افزود: هیچ پروژه‌ای در تبریز و سایر شهرستان‌های استان به بهانه کرونا یا تحریم تعطیل نشده و تمامی آن‌ها با سرعت و کیفیت قابل قبولی در حال اجراست.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود قیام مردم تبریز در 29 بهمن سال 1356 را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: مردم آذربایجان، همواره در حمایت از نظام و انقلاب، پیشتاز بوده‌اند و مقام معظم رهبری نیز همواره از مردمان این دیار به عظمت و نیکی یاد کرده‌اند.

پورمحمدی با اشاره به عدم امکان دیدار حضوری با رهبر انقلاب در سالگرد 29 بهمن، گفت: تعداد محدودی از مردم استان در محل مصلای تبریز از بیانات رهبر انقلاب بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: راهنمایی‌های رهبر معظم انقلاب به مردم تبریز در دیدارهای سالانه، همواره در توسعه و پیشرفت همه‌جانبه استان، موثر بوده و بارقه امید را در دل کارگزاران و خادمان مردم در سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی روشن می‌کند.

انتهای پیام/60001/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول