اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

افزایش امنیت و دوام سازه‌های صنعتی با روش‌های فناورانه

پایداری سازه‌های عظیم مورد استفاده در صنایع اهمیت بالایی دارد و تجهیزات فناورانه یک شرکت دانش‌بنیان به یاری استحکام این سازه‌ها آمده است.

افزایش امنیت و دوام سازه‌های صنعتی با روش‌های فناورانه

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،معیار رزونانس، یکی از پدیده‌هایی است که در صنایع کاربردهای فراوانی دارد و میزان آن، جزو معیاهای مهم در امنیت سازه‌های صنایع است. اندازه‌گیری و آنالیز آن در سازه‌هایی که ابعاد بزرگی دارند نیازمند تجهیزات پیشرفته و روش‌های محاسبه دقیق است. این خدمات با تجهیزات ایران‌ساخت و روش‌های بومی توسط یک شرکت دانش‌بنیان به صنایع ارائه می‌شود

میلاد علیدادی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مهندسی ارتعاشات نوآوران پایش، زمینه فعالیت این شرکت دانش بنیان گفت: با ارائه خدمات آنالیز مودال و تغییر شکل سازه (ODS) از راه شناسایی فرکانس‌های طبیعی سیستم به کمک تجهیزات دانش‌بنیان و روش‌های فناورانه، امکان وقوع رزونانس را بررسی می‌کنیم.

این فعال فناور با بیان این‌که آنالیز مدال و تغییر شکل سازه به منظور جلوگیری از رزونانس در ساختارهای ثابت و دوار کاربرد فراوانی دارد ادامه داد: جلوگیری از این پدیده در استحکام سازه‌ها و دوام آن‌ها دارای اهمیت بالایی است. با روش‌ها و تجهیزات دانش‌بنیانی که در اختیار داریم، در صورت محرز شدن رزونانس توسط آنالیز تغییر شکل سازه پیشنهاد تقویت سازه و طرح تقویتی را ارائه و اجرا می‌کنیم.

علیدادی با اشاره به کاربرد گسترده این روش‌ها در صنایع گوناگون اظهار کرد: این روش به کمک صنایع مختلفی مانند نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش می‌آید و در اتقای سطح فنی و کیفی واحدهای تعمیراتی صنایع نفت و گاز و پالایش کارایی دارد.

توانمندی در رسیدن به عمر بالای سازه‌ها

مدیرعامل شرکت مهندسی ارتعاشات نوآوران پایش، با اشاره به آنالیز فرکانس‌های طبیعی سازه‌های ثابت و دوار گفت: انواع دوارسازه‌ها  به توربین، کمپرسور، توربین های گاز  از تجهیزات ثابت یا استاتیک می‌توان به خطوط انتقال نفت و گاز اشاره کرد که با شناسایی فرکانس طبیعی و مقایسه تحریک رزونانس بررسی می شود.

وی، از نقش روش‌های کاهش رزونانس به روش‌های یادشده در افزایش کیفی و افزایش طول عمر تقویت سازه‌ها گفت و ادامه داد: با کاهش رزونانس، می‌توان دوام و کارایی سازه را افزایش داد. باید توجه داشت فرکانس‌های طبیعی از خواص ذاتی سیستم دینامیکی بوده اما به دلیل کارکرد طولانی و تغییر شرایط تکیه گاهی سازه دچار خستگی شده و این فرکانس‌ها در مدت کارکرد تغییر می‌کنند و ممکن است با فرکانس‌های تحریک برابر و تشدید رخ دهد. با استفاده از این خدمات استفاده دیگر ارتعاشات بالا و پیچیده منجر به صدمات به تجهیزات و توقف نخواهد شد.

این فعال فناور با اشاره به کاهش ارزبری و ارائه خدمات به صنایع با کمک دانش‌آموختگان این شرکت دانش‌بنیان گفت: در صنایع گوناگونی مانند فاز ۲پالایشگاه گاز پارس جنوبی ، اجرای ۳۰۰ متر سازه جرثقیل فولاد آلیاژی و بسیاری از پروژه‌های دیگر از این خدمات و تجهیزات فناورانه بهره برده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول