اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

دفاع محبی از شفافیت آرای نمایندگان/ تناقض تصمیم گیری مسؤولان با نظرات کارشناسی

معاون سیاسی و حقوقی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با اشاره به تناقض تصمیم گیری مسؤولان با نظرات کارشناسی گفت: کشور نیاز به کار دارد اما کار بدون فکر مساوی با خرابی بیشتر است.

دفاع محبی از شفافیت آرای نمایندگان/ تناقض تصمیم گیری مسؤولان با نظرات کارشناسی

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، جلیل محبی  معاون پژوهش‌های سیاسی و حقوقی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در نشست پاتوق انقلاب با موضوع جوان‌گرایی از دولت تا شورای شهر با حضور محسن مهدیان معاون خبر خبرگزاری فارس برگزار شد، اظهار کرد: در دیدار رهبری با خانواده معظم شهید سلیمانی اشاره کردند که ایشان باهوش بالایی پیش‌بینی می‌کردند و در اینجا مسئله ما پیر یا جوان نیست.

وی با اشاره به تناقض تصمیم گیری مسؤولان با نظرات کارشناسی گفت: کشور نیاز به کار دارد اما کار بدون فکر مساوی با خرابی بیشتر است.

 معاون سیاسی و حقوقی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در موضوع نظرات رهبری در خصوص رأی ممتنع و تصمیم‌گیری نمایندگان بیان کرد: در طول چند دوره اخیر مجلس صرفاً ۲ یا ۳ نفر را دیدم که بدون مطالعه و پرسش رأی نمی‌دادند و حتی به شخص دیگر می‌گویند که به جای من در صحن رأی بده و ما به آدم‌هایی لازم داریم که درد جامعه و نسبت میان دردها و درمان را بفهمند و با اولویت بندی تصمیم درست را اتخاذ کنند.

محبی با اشاره به موضوع شفافیت آرای نمایندگان و رأی‌گیری شفاف مجلس پیش از رأی‌گیری الکترونیکی عنوان کرد: مردم باید بدانند وکلای آن‌ها به چه موضوعی رأی داده یا نداده‌اند که در این میان عده‌ای به علت منافع یا هر موضوعی اجازه نمی‌دهند.

وی با اشاره به نیاز به عقل و تجربه برای تصمیم‌گیری و عدم وجود این موارد در امروز، ادامه داد: در بیانیه گام دوم به جوان مؤمن، دانا و کارآمد اشاره شده و پرسش اینجا است که تا چه زمانی پس از ۴۲ سال باید آزمون و خطا کنیم و مملکت‌داری نیاز به تجربه و علم دارد.

 معاون سیاسی و حقوقی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در ادامه نشست با اشاره به عدم تصمیم گیری صحیح توسط دولت و مجلس به تبع اتخاذ تصمیمات و سیاست گذاری‌های کلی نظام تصریح کرد: جوانی که با سهمیه وارد دانشگاه شده، پشت درب اتاق مسؤول به دنبال حکم مشاوره بوده و با رانت مسیر بالارفتن را طی کرده، درد است که گمان می‌کنند انقلاب این است.

وی افزود: مردم گرفتار ما شده‌اند و تا شخصی بر سر مقاصد پست سیاسی موضوع رفراندوم را مطرح می‌کنند برخی می‌ترسند و باید گفت که مردم با اسلام مشکلی ندارند و با همچون منی که تصمیم درست نمی‌گیرند مشکل دارند.

معاون حقوقی و سیاسی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: انقلاب متعلق به اشخاص نبوده و انقلاب ساختار، ارزش‌ها و قانون اساسی است و تحول در اشخاص بوده و در موضوع مدارج تقوا و علم چرا جز رهبری این ویژگی‌ها نباید در مناصبی هم‌چون وزارت و نمایندگی مجلس باشد و شخصی که برای نمایندگی مجلس رد صلاحیت می‌شود و فساد مالی داشته در دولت پُست می‌گیرد.

انتهای پیام/ش/پ/س/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول