اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

الکترونیکی شدن خدمات گمرگی باعث تسهیل نظارت‌ها و مانعی برای فساد در گمرکات است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: الکترونیکی شدن خدمات گمرکی باعث شفافیت عملکرد و تسهیل نظارت‌ها و مانع بزرگی برای ایجاد فساد در صادرات و واردات کالاها درکشور می‌شود بنابراین تلاش کنید ضمن تقویت و رفع نواقصات موجود و بروز رسانی سامانه‌های گمرکی اقدامات خود را سرعت ببخشید.

الکترونیکی شدن خدمات گمرگی باعث تسهیل نظارت‌ها و مانعی برای فساد در گمرکات است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در دیدار با ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی ضمن قدر دانی از حضور و اقدامات انجام گرفته در خصوص تسریع روند صادرات و واردات و الکترونیکی شدن سامانه‌های گمرکی و نظارتی اظهار داشت: الکترونیکی شدن خدمات گمرکی باعث شفافیت عملکرد و تسهیل نظارت ها و مانع بزرگی برای ایجاد فساد در  صادرات و واردات کالاها در کشور می‌شود بنابراین تلاش کنید ضمن تقویت و رفع نواقصات موجود و بروز رسانی سامانه‌های گمرکی  اقدامات خود را سرعت ببخشید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی تصریح کرد :بنده نیز آماده هستم برای حل مشکلات مردم  در صورت وجود موانع در استان و حتی به صورت ملی پیگیری‌های مطالبه‌گری لازم را انجام دهم تا هر چه سریعتر چنین مشکلاتی رفع شده و با دور زدن تحریم‌ها بتوانیم کمک‌های مهمی برای حل مشکلات مردم انجام دهیم.

توحید آذربد ناظر گمرکات آذربایجان غربی در این جلسه به ارائه گزارشی در خصوص عملکرد گمرکات استان پرداخت و اظهار داشت: در ۶ ماهه دوم سال ۹۹ شاهد رشد فزاینده صادرات کالاها از مبادی رسمی مرزهای استان بودیم و با توجه به نقش گمرکات در چرخه تولید کشور  تلاش‌های مهمی برای رونق تولید و صادرات کالاها انجام گرفته است.

وی افزود: افزایش حجم صادرات در مرزهای استان به ویژه مرز پیرانشهر و بازرگان نوید شرایط بهتر در زمینه تولید و اشتغال در کشور دارد که امیدواریم  با ادامه دار بودن این روند شاهد شرایطی بهتر برای مردم عزیز باشیم.

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی به کاهش قابل توجه  ترددهای مسافری در مرزهای استان نیز اشاره کرده و مهمترین دلایل آن را شرایط کرونایی و عدم اقبال مسافران و پذیرندگان کشورهای همسایه عنوان کرد .

وی به تمرکز فعالیت سامانه‌های گمرکی و پایش ملی ترددها و ورود و خروج کالاها اشاره و عنوان کرد:الکترونیکی شدن ارائه خدمات گمرکی باعث شفافیت عملکرد گمرکات و بهبود عملکرد نظارت‌ها و امنیت کالاها در کشور شده است .

آذربد به لزوم هماهنگی سازمان‌ها و نهادها برای واردات کالاهای اساسی و تحریم شده مانند دارو از مرزهای استان اشاره و خاطرنشان کرد:نگاه بخشی ادارات و سازمان‌ها و عدم مسئولیت پذیری  در  انجام کارها باعث کند شدن روند واردات کالاهای اساسی و ممانعت آنها شده است که لازم است مجموعه‌های مربوطه با هماهنگی‌های بیشتر در رفع مشکلات مردم همه تلاش خود را به کار بگیرند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول