اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

واکنش گرامی مقدم به اظهارات خرازی: شما کجای جریان اصلاحات هستید؟!

اسماعیل گرامی‌مقدم، سخنگوی حزب اتحاد ملت در واکنش به انتقاد خرازی از نهاد اجماع‌ساز اصلاحات گفت: جمعی از اصلاح‌طلبان عافیت‌طلب که این جمع از رنج‌دیدگان اصلاح‌طلب را زیر سوال می‌برند، بگویند که باید چه کسانی در این نهاد قرار می‌گرفتند.

واکنش گرامی مقدم به اظهارات خرازی: شما کجای جریان اصلاحات هستید؟!

اسماعیل گرامی‌مقدم، سخنگوی حزب اتحاد ملت در گفتگو با روزنامه جهان صنعت به انتقادهای صادق خرازی از نهاد اجماع‌ساز اصلاحات واکنش نشان داد. مهمترین بخش‌های اظهارات این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه آمده است.

- تفاوت این جبهه اجماع‌ساز با سازوکارهای قبلی این است که ایرادات قبلی تاحدی مرتفع شده و این انتظار را ایجاد کرده بتواند موجب انسجام شود. البته هنوز هم ایرادات اساسی وجود دارد اما به نظر من در این مقطع نمی‌توان آنها را مطرح کرد چون به انتخابات نزدیک هستیم و اصلاح‌طلبان باید خودشان را با این سازوکار هماهنگ کنند تا به یک اجماع نسبی دست پیدا کنند.

- اگر بخواهیم همه انتقادات را الان مطرح کنیم، به اجماع نخواهیم رسید؛ باید با بردباری و صبوری انتقادات وارده را تحمل کنیم تا در ادوار بعدی بتوان آنان را به صورت گام به گام اصلاح کرد.

- اگر منظور منتقدان این ۱۵ عضو حقیقی هستند باید به آنان گفت که این افراد- غیر از بنده حقیر که سرباز کوچک اصلاحات هستم- همه افراد با سابقه، زندان دیده و هزینه‌کرده برای اصلاحات هستند که مردم به اینها اعتماد می‌کنند. جمعی از اصلاح‌طلبان عافیت‌طلب که این جمع از رنج‌دیدگان اصلاح‌طلب را زیر سوال می‌برند، بگویند که باید چه کسانی در این نهاد قرار می‌گرفتند.

اگر افرادی که هستند، فقط سفیر بوده، پست و مقام داشته و یک سیلی هم برای اصلاحات نخورده‌اند که مردم اعتماد نمی‌کردند. اگر ما این ۱۵ نفر که مورد اعتماد مردم هستند را هم زیر سوال ببریم، در واقع داریم در زمین رقیب بازی می‌کنیم.

به نظر من حرف‌هایی کیلویی و بی‌پایه و اساس زدن نشان می‌دهد که برخی اساسا دنبال این هستند که وحدت و انسجام بین اصلاح‌طلبان شکل نگیرد. دوست و دشمن اظهار دارند که اگر آقای خاتمی نبود و «تکرار» نمی‌کرد اصلاح‌طلبان در سال ۹۲، ۹۴ و ۹۶ پیروز نمی‌شدند.

اگر با همه اینها می‌خواهد این نکته که در ساختار سیاسی کشور ما از ریش‌سفیدان کمک گرفته می‌شود را زیر سوال ببرند، نشان‌دهنده منطقشان است. اما آنچه روی زمین و در عالم واقع اتفاق می‌افتد این است که شخصیتی مثل آقای خاتمی مورد احترام مردم است.

اگر فردی همه اینها را نادیده گرفته و این مسائل را مطرح می‌کند، باید درباره او تردید کرد و پرسید که شما کجای جریان اصلاحات هستید؟

به گزارش خبرگزاری فارس، صادق خرازی روز گذشته در گفت‌و‌گو با خبرآنلاین انتقادهای تندی علیه نهاد انتخاباتی اصلاحات مطرح کرده بود.

وی در بخش‌هایی از این مصاحبه تصریح می‌کند: جریان اصلاحات هنوز باور نکرده است که ریشه‌اش باید در دل جامعه باشد. نمی شود که شما حرف از مردم و جامعه بزنید و ساز و کار و شفافیتی برای حضور جامعه در عالی ترین نهاد سیاست گذاری خود نداشته باشید. اصلاح طلبان که فقط همین افراد تکراری نیستند که برخی از دهه شصت و تشکیل جبهه پیروان خط امام تا به امروز در این مسند نشسته اند و برای کل جوانان و دانشجویان و مردمی که آرزوی تغییر و تحول را داشتند و به این جریان دل بستند تصمیم بگیرند.

خرازی در بخش دیگری از سخنانش تأکید می‌کند: ما پیشنهادی داشتیم که پارلمان اصلاحات تشکیل شود و از درون پارلمان اصلاحات تمام نحله های اصلاحی کشور نماینده های خودشان را داشته باشند. اما اکنون بیشتر به حالت لویی جرگه اداره می شود یعنی ریش سفیدان یا کسانی که مورد توجه هستند این نهاد را اداره خواهند کرد.

او در ادامه تهدید به جدایی از این نهاد را هم مطرح می‌کند و می‌گوید: اگر منافع جریان اصلاحات و جوانان این کشور در این نهاد قربانی منافع برخی احزاب شود دلیلی ندارد که بخواهیم همراهی کنیم حتی اگر مجبور شویم کناره گیری کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول