اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

لزوم تأمین امنیت انتخابات/ اصل بی‌طرفی رعایت شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: نخستین و مهم‌ترین وظیفه ما مسؤولان، تأمین امنیت در برگزاری انتخابات بر اساس ظرفیت‌های قانونی تعبیه شده است.

لزوم تأمین امنیت انتخابات/ اصل بی‌طرفی رعایت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور عصر امروز در دومین همایش بخشداران استان سمنان که در سالن جلسات کوثر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: نخستین و مهم‌ترین وظیفه ما مسؤولان، تأمین امنیت در برگزاری انتخابات بر اساس ظرفیت‌های قانونی تعبیه شده است.

وی افزود: ما به‌عنوان برگزارکنندگان انتخابات وظیفه اصلی و خطیر تأمین امنیت انتخابات را بر عهده داشته و باید در این مسیر از ظرفیت‌های قانونی دیده شده به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بیان کرد: بخشداران، نمایندگان دولت در بخش‌ها هستند و باید از تمامی ظرفیت‌های قانونی در اختیار خود برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات استفاده کنند که در این مسیر و برای تحقق این مهم، اشراف بر قوانین امری ضروری است.

خجسته‌پور گفت: بخشداران، در بخش‌ها، متولی تسهیل گری در امور عمرانی، آموزشی، فرهنگی، بهداشتی و سایر موارد مردم و ساکنین آن منطقه هستند و در صورت وجود نقص، لازم است تا از مدیران مربوطه مطالبه گری کنند.

وی اظهار کرد: برگزاری انتخابات، در کنار تمامی وظایف ستادی وزارت کشور در استان‌ها، تنها وظیفه اجرایی است که توسط ستاد انتخابات کشور، استان و شهرستان‌ها به انجام می‌رسد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان تأکید کرد: در انتخابات سال ۱۴۰۰، ملی‌ترین انتخابات هم‌زمان با محلی‌ترین انتخابات برگزار می‌شود که بخشداران در برگزاری محلی‌ترین انتخابات، یعنی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، بیشترین نقش را ایفا می‌کنند.

خجسته‌پور گفت: بخشداران برای تشکیل هیأت‌های اجرایی انتخابات، بانک اطلاعاتی از افراد مؤثر تهیه کرده و از افراد بی‌طرف، بی حاشیه، مورد اطمینان و معتمد برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات استفاده کنند.

وی عنوان کرد: نیاز است تا در خصوص اعضای شعب اخذ رأی و برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات، از افراد با تجربه، کاردان و متخصص بهره‌گیری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان تأکید کرد: بخشداران تمام تلاش خود را برای برگزاری انتخابات به بهترین نحو ممکن به کار گیرند تا شاهد انتخاباتی پرشور، سالم، امن و با مشارکت بالا بوده و در این مسیر و مراحل برگزاری انتخابات بخشداران رعایت اصل بی‌طرفی را همواره مدنظر داشته باشند.

انتخابات ۱۴۰۰ در سمنان به‌طور دستی برگزار می‌شود

سیدعباس دانایی، مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان نیز گفت: بخشداران در صف مقدم اقدامات و فعالیت‌های دولت قرار داشته و به‌واسطه نوع فعالیت‌ها، بیشتر مورد توجه مستقیم مردم قرار دارند.

وی افزود: بخشداران علاوه بر وظیفه هماهنگی و نظارتی، وظیفه پیگیری امور را نیز بر عهده دارند که باید نسبت به آن اهتمام ویژه داشته باشند.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان اظهار کرد: اگر بتوانیم جایگاه فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها را تقویت کنیم، به مجموعه دولت و استان کمک شایانی می‌شود.

دانایی بیان کرد: به‌واسطه شرایط ویژه‌ای که بر اثر شیوع کرونا در انتخابات پیش رو با آن مواجه هستیم، وزارت کشور به‌منظور سهولت در کار، افزایش تعداد شعب اخذ رأی را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: بر اساس تجربه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا در دوره‌های قبل، پیش‌بینی افزایش تعداد شعب اخذ رأی در استان به میزان ۱۵ درصد برای انتخابات آتی انجام شده است.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان بیان کرد: در انتخابات سال ۱۴۰۰، تعداد ۳۰۷ روستا و ۲۱ شهر در استان سمنان واجد شرایط برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند.

دانایی گفت: بر اساس تصمیم وزارت کشور، در انتخابات سال آینده، روند برگزاری انتخابات در کلان شهرهای کشور به‌صورت تمام الکترونیک انجام می‌شود که تاکنون و بر اساس این تصمیم، در کل استان سمنان، انتخابات سال ۱۴۰۰ چه در خصوص ریاست جمهوری و چه در خصوص شورای اسلامی شهر و روستا، به‌صورت دستی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به‌واسطه شرایط کرونا، ساز و کار آموزش انتخابات ویژه عوامل و دست‌اندرکاران امر برگزاری انتخابات بر اساس تصمیم وزارت کشور، به‌صورت غیرحضوری است.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول