اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

حداد عادل: نتیجه اندیشه سکولار غربی جدایی حکومت از پشتیبانی مردم است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: نتیجه اندیشه سکولار غربی که قائل به جدایی دین از سیاست است، ضعف دولت‌ها شده و به معنی جدایی حکومت از پشتیبانی مردم است.

حداد عادل: نتیجه اندیشه سکولار غربی جدایی حکومت از پشتیبانی مردم است

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، غلامعلی حدادعادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در چهارمین مجمع عمومی جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی در مسجد امام جعفر صادق(ع) تهران اظهار داشت: در کشوری مثل ایران هر وقت دین و دولت از هم جدا شدند دولت ها و حکومت ها موفق نشدند.

وی افزود: تجربه نشان داده هر وقت حکومت‌ها و دولت‌هایی روی کار آمده‌اند که از پشتیبانی دین و توده های مردم برخوردار بوده موفق‌تر بوده اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: نتیجه اندیشه سکولار غربی که قائل به جدایی دین از سیاست است، ضعف دولت‌ها شده و به معنی جدایی حکومت از پشتیبانی مردم است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: نمونه دوم داستان تحریم تنباکو است. انگلیس ها برای تسلط بر هندوستان توطئه کردند و موفق هم شدند. یک کمپانی تجاری در هند زمان حکومت گورکانیان ایجاد کردند و در سراسر کشور شعبه تأسیس کردند و به بهانه حفظ جان نیروهای خود، نیروی مسلح ایجاد کردند. کم کم نیروهای مسلح خود را توسعه دادند و کل هند را تصرف کردند.

وی افزود: انگلیسی ها تلاش کردند عین همین مدل را در ایران پیاده کند و از درباره قاجار انحصار خرید و فروش تنباکو را دریافت کردند. میرزای شیرازی یک سطر علیه این مجوز نوشت، همین یک سطر توده های مردم را علیه توطئه انگلیسی ها بسیج کرد. کسی دست به قلیان نبرد، مصرف توتون و تنباکو صفر و قرارداد لغو شد و انگلیسی ها رفتند.

وی افزود: تجربه سوم، انقلاب خودمان بود. شاه خیالش از مخالفانش راحت شده بود اما انقلاب به رهبری امام پیروز شد، اگر حکومت جنبه دینی را به حاشیه براند توده های مردم مأیوس می شوند و خودشان را کنار می کشند اتفاقی که در مشروطه افتاد. بهترین حضور مردم را بعد از انقلاب در جنگ تجربه کردیم. اگر مردم نمی آمدند در جنگ پیروز نمی شدیم. مردم امام را مرجع تقلید و اطاعت از او را واجب می دانستند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب تأکید کرد: کسانی که دنبال تفکر سکولاریسم هستند و اصل ولایت فقیه را تضعیف می کنند، ایران را به سمتی می برند که از حمایت توده های مردم محروم شود. 

وی ادامه داد: هر کس به آزادی و استقلال ایران علاقه دارد باید حکومت دینی را تقویت کند تا توده های مردم خودشان را کنار نکشند. امام این فکر را از نظر فقهی در نظریه ولایت فقیه و حقوقی در قانون اساسی تعریف و تبیین کردند. رهبر انقلاب نیز ریشه این نهال را عمیق تر و سایه و میوه این درخت را بیشتر و قوی تر کردند.

حدادعادل بیان کرد: هم اکنون دو جریان با هم در عرصه سیاسی رقابت می کنند. جریان نخست پیرو ولایت فقیه است و جریان دوم اصل ولایت فقیه را تضعیف می کند. در جریان دوم هستند کسانی که دائم «امام امام» می کنند اما اگر ببینند کسی ولایت فقیه را تضعیف می کند به هیچ عنوان او را نقد نمی کنند.

وی افزود: ایران امروز صحنه رقابت این دو جریان است. جریان دوم معتقد به سکولاریسم است. هر زمان هم سرکار می آیند اصلا به خدمات رسانی به مردم انگیزه ای ندارند. فقط آزادی سیاسی مدنظر آنهاست. کاری به تمدن نوین اسلامی و اجرای احکام اسلامی ندارند. نتیجه تفکر دوم اگر ادامه پیدا کند خروج توده های متدین مردم از صحنه و آمدن حکومت سکولار است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: انشا الله در انتخابات ریاست جمهوری به وظیفه مان عمل کنیم. یعنی ذوق زده نشویم و کارهای بچه گانه از ما سر نزند که یک فرصتی را مبدل به تهدید کنیم و معلوم نباشد 4 سال یا 8 سال دیگر چه اتفاقی بیفتد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول