اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

اهداف و پیام‌های عاشورا فطری و در تاریخ ماندگار است

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان‌وبلوچستان گفت: اهداف، درس ها و پیام های عاشورا فطری، جهانی و در تاریخ ماندگار است و مهمترین پیام‌های آن پیروزی خون بر شمشیر و بیداری اسلامی است.

اهداف و پیام‌های عاشورا فطری و در تاریخ ماندگار است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله مصطفی محامی در هفتمین همایش بین‌المللی قیام تاریخی عاشورا از دیدگاه اهل سنت گفت: خداوند متعال پیامبران و ابزار آنها یعنی کتاب های آسمانی را برای هدایت مردم فرستاده است. امام حسین(ع) نیز به عنوان اهل بیت پیامبر اکرم(ص) در ادامه رسالت جد بزرگوارش به هدایت جوامع بشری پرداخت.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان بیان کرد: دست تقدیر الهی زمینه‌ای ایجاد کرد تا امام حسین(ع) تابلوی زیبایی را ترسیم کند که تا قیامت نشانگر حق در برابر باطل باشد و برای هر انسانی موثر و هدایتگر واقع شود.

آیت‌الله محامی ادامه داد: یاران امام حسین(ع) به گونه‌ای با دشمنان تقابل کردند که یک صحنه تقابل حق و باطل، خیر و شر و نور و ظلمت رخ داد و عامل خلق تابلویی شد که تا قیامت هر انسان منصف و آزاده‌ای به این تابلو بنگرد می‌تواند حق را از باطل تشخیص دهد.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان‌وبلوچستان اظهار کرد: در واقعه کربلا دو جبهه حق یعنی مظهر کمالات و تجلی ارزش‌های والای اسلامی و انسانی در مقابل باطل یعنی افرادی با رذائل، خبائث و بدی‌ها که جنایت‌های زیادی را مرتکب شدند، در مقابل یکدیگر قرار گرفتند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان گفت: در واقعه کربلا از همه اقشار پیر، جوان، نوزاد، سفید و سیاه و حتی گناه‌کارانی که توبه کرده بودند حضور داشتند به گونه‌ای که تا قیامت هر کس بخواهد اسوه و الگویی در نظر بگیرد در میان اصحاب امام حسین(ع) بتواند الگوی خود را بیابد.

امام جمعه زاهدان گفت: یاران امام حسین(ع) انواع کمالات خود از ایمان و پایداری گرفته تا صبر و ایثار و مقاومت‌شان را به نمایش گذاشتند.

وی عنوان داشت: اهداف، درس‌ها و پیام‌های عاشورا، فطری، جهانی و در تاریخ ماندگار است و همان گونه که امام حسین(ع) اعلام فرمودند که به دنبال اصلاح امت، امر به معروف و نهی از منکر و عمل به سیره جد خود هستند، این ها اهدافی ماندگار و مطابق با فطرت انسان‌هاست و چنین اهدافی همچنان تا قیامت زنده است و می‌تواند در خدمت جوامع مختلف و هدف‌های مقدسی قرار بگیرد.

بیداری اسلامی از جمله مهم‌ترین پیام‌های عاشورا

آیت‌الله محامی پیروزی خون بر شمشیر و بیداری اسلامی را از جمله مهم‌ترین پیام‌های عاشورا عنوان کرد و افزود: ایمان، صبر، مقاومت و از خودگذشتگی از جمله درس‌های عاشوراست و باید پیام پیروزی خون بر شمشیر را به همه جهانیان مخابره کنیم.

رئیس شورای فرهنگ‌عمومی استان اظهار کرد: مردم از قیام امام حسین(ع) درس گرفتند و هسته‌های مقاومت و مبارزه با ظلم بلافاصله پس از واقعه عاشورا شکل گرفت و حرکت‌های ضد استبدادی و ضد ظلم شروع شد و هم اکنون مشاهده می‌کنیم که مبارزان غیر مسلمان نیز برای مبارزه با ظلم و استبداد از امام حسین(ع) درس گرفته‌اند.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) با این حرکت نه تنها جامعه اسلامی را راهبری کرد بلکه فراتر از جامعه اسلامی را نیز پرتوافشانی نمود و باید بدانیم که پیروان آن حضرت منحصر در مسلمانان نیستند و از همه اطراف عالم و پیروان ادیان دیگر نیز برای زیارت حرمش حرکت می‌کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در استان گفت: امام حسین(ع) با این جایگاه رفیع به عنوان یک عالم بزرگ، پیشوا و هدایتگر برای جامعه اسلامی و محور وحدت اسلامی، هدایت‌گری و الهام‌بخشی در جامعه بشری است.

امام‌جمعه زاهدان گفت: امام خمینی(ره) با الهام‌گرفتن از امام حسین(ع) و مکتب عاشورا، انقلاب خود را شروع کرد و ملت قهرمان ایران نیز با درس گرفتن از فرهنگ عاشورا در رکاب امام بودند و در انقلاب حضور پیدا کردند که منجر به مقاومت و پیروزی آنها در برابر همه هجمه های دشمن شد.

آیت‌الله محامی تصریح کرد: امام حسین(ع) و یارانش الگوی امامین انقلاب و جامعه اسلامی هستند و نه تنها مردم ایران بلکه جبهه مقاومت و همه مجاهدان و مبارزان اسلام اعم از شیعه و سنی و هر جا که هسته‌های مقاومت شکل گرفته الگوی همه اینها امام حسین(ع) و فرهنگ عاشورا می‌باشد.

وی بیان داشت: باید از ظرفیت عظیم امام حسین(ع)، فرهنگ عاشورا و زیارت آن حضرت در گام دوم انقلاب اسلامی در جهت تحکیم مبانی دینی و اهداف انقلاب، تحکیم وحدت، بازیابی قدرت جامعه اسلامی و همچنین افزایش معرفت دینی و گسترش سبک زندگی اسلامی استفاده کنیم.

نماینده مقام معظم رهبری در استان اظهار کرد: استفاده از این ظرفیت برای دعوت دل‌های پاک و جان‌های خسته از فرهنگ غرب و مادی‌گرایی به سوی اسلام یکی دیگر از جهات مهم کار است.

آیت‌الله محامی خواستار استفاده از ظرفیت همه مردم در این‌جهت شد و خاطر نشان کرد: باید همه مردم‌ برای خدمت و تبیین فرهنگ عاشورا و گسترش فرهنگ عاشورایی دست به دست هم بدهند که در این‌جهت نقش علما و دانشمندان حوزوی، دانشگاهی و فرهیختگان جامعه مهم و موثر است.

وی گفت: نیاز است تا برای تبلیغ و گسترش فرهنگ عاشورایی از ابزار مختلفی چون هنر، رسانه و فضای مجازی استفاده شود.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول