اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

در دهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی چه گذشت؟/ از ورود به موضوع فرهنگ انتخابات تا تهیه شناسنامه فرهنگی استان

رئیس دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم تهیه شناسنامه فرهنگی استان، گفت: تهیه این شناسنامه در دستور کار قرار گرفته و فرم‌های مربوط به هر نهاد تهیه شده است.

در دهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی چه گذشت؟/ از ورود به موضوع فرهنگ انتخابات تا تهیه شناسنامه فرهنگی استان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، اقبال عباسی در دهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به پیش رو بودن انتخابات شوراهای روستایی و شهری و ریاست جمهوری، گفت: قطعاً به واسطه انتخابات شوراهای اسلامی کاندیداهای بسیاری وارد میدان خواهند شد و قواعد و اخلاق‌های خاص خود را خواهند داشت لذا می‌طلبد از این به بعد در همه جلسات مهم، گریزی به انتخابات زده شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: بیان بحث انتخابات در همه جلسات باعث یادآوری و تکرار مکررات و منجر به مشارکت بیشتر مردم و رفع نازیبایی‌های انتخاباتی می‌شود.

عباسی مشارکت، سلامت و امنیت را هدف همه مسؤولان در امر انتخابات دانست و اظهار داشت: اگر بخواهیم امنیت و سلامت انتخابات را تعیین کنیم باید به قانون هر دو انتخابات اشرافیت داشته باشیم، همچنین ارتباط نزدیک با مجریان و ناظران انتخابات و بررسی مشکلات از نظر آنان یکی دیگر از راه‌های دستیابی به امنیت و سلامت انتخابات است که بعد از گذراندن این مراحل کمک و مساعدت مجریان و ناظران باید در دستور کار قرار گیرد.

رسانه مخلان انتخابات را تنبیه کند

وی در پایان بیان کرد: از امروز باید به مجریان و ناظران یادآور شود تا هر کسی که احتمال دارد در انتخابات تأثیر منفی بگذارد و یا ضعیف عمل کند را به کارگیری نکنند که این افراد از طریق برخوردهای قومی، قبیله‌ای و فامیلی شناسایی می‌شوند همچنین رسانه‌ها می‌توانند از افرادی که به صورت آگاهانه یا ناآگاهانه در انتخابات اختلال ایجاد می‌کنند را تنبیه کند البته عکس این اتفاق نیز باید رخ دهد و افرادی که به وابستگی‌های قوم و قبیله‌ای توجه ندارند و قانونمدار هستند را تشویق و با خواهش از آن‌ها برای کمک در حوزه انتخاباتی استفاده کنند که این نوع رفتار‌ها به سلامت و امنیت انتخابات کمک می کند.

 حجت‌الاسلام و المسلمین حسن صمدزاده در پایان این جلسه در خصوص شناسنامه فرهنگی شهرها و استان بیان کرد: تهیه این شناسنامه از مسائل فرهنگی در دستور کار قرار گرفته و فرم‌های مربوط به هر نهاد تهیه شده است تا اطلاعات لازم را در اختیار این ستاد قرار دهند و تاکنون به هشت اداره، نامه ارسال شده و سه پاسخ دریافت نموده‌ایم.

تکمیل شناسنامه فرهنگی استان به کندی پیش‌می‌رود

رئیس دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان در پایان گفت: تهیه بخش‌های آماری، تحلیل آمار و تحلیل میدانی لازمه شناسنامه فرهنگی استان است که برای این کار دو نفر مأمور شده‌اند اما به علت گستردگی کارها فعالیت به کندی پیش می‌رود.

یادآور می‌شود بررسی وضعیت فرهنگی و انتخابات شهرستان‌های لردگان و کیار، برگزاری جلسات ویژه این دو شهرستان، تشویق دستگاه‌هایی که در حوزه حجاب خوب کارکنان و تذکر به دستگاه‌های ضعیف‌تر و تکمیل شناسنامه فرهنگی استان از دستورات این جلسه بود.

همچنین تقدیر از  شعرخوانی 2 سوگواره «جای پای جابر و فاطمه کوثر هستی»، برگزاری عزاداری وفات حضرت ام البنین(ع) در فضای مجازی، همایش تجلیل از مادران و همسران شهدا و جانبازان، گشایش دفتر خانه مطبوعات، آیین تکریم و معارفه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، کسب رتبه‌های برتر دانش آموزی و ... از جمله فعالیت‌های فرهنگی صورت گرفته در طی یک ماه گذشته چهارمحال و بختیاری می‌باشد.

 انتهای پیام/3339

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول