اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

ظرفیت های شبکه شاد در حال ارتقا و بهبود است/ کرونا کارکرد معلم را در جامعه نشان داد

وزیر آموزش و پرورش گفت: تاکنون 24 میلیارد پیام بین دانش آموزان و معلمان کشور در شبکه شاد تبادل شده که رقم قابل توجهی است و البته ظرفیت های این شبکه در حال ارتقا و بهبود است.

ظرفیت های شبکه شاد در حال ارتقا و بهبود است/ کرونا کارکرد معلم را در جامعه نشان داد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش، عصر امروز در شورای آموزش و پرورش استان البرز که در سالن شهدای دولت برگزار شد، با اشاره به مشکلات استان البرز در حوزه سرانه آموزش و پرورش و نیروهای انسانی، گفت: امیدواریم بتوانیم اقدامات خود را روز به روز بهتر و گسترده تر در مسیر انقلاب و اهداف آن پیش ببریم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه هدف شورای آموزش و پروش فراتر از مشارکت است، افزود: در جهت شکل دادن به تمدن نوین اسلامی و شکل گیری جامعه بر این محور در تلاش هستیم.

این مقام مسؤول با بیان اینکه تحقق اهداف شورای آموزش و پرورش نیازمند فهم مشترک میان اعضای آن است، اظهار کرد: طراحی راه حل با هم فکری اعضا و بهره گیری از ظرفیت‌های مشترک اثربخشی و کارایی بیشتر و بهتری به دنبال خواهد داشت.

حاجی میرزایی در ادامه با اشاره به شیوع بیماری کرونا و ادامه فعالیت تحصیلی در فضای مجازی، ادامه داد: شرایط پیش بینی نشده بود اما برنامه ایی همچون شبکه شاد ایجاد شد که در 10 سال گذشته بی سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت شبکه شاد با استقبال خوبی از سوی دانش آموزان و معلمان همراه بوده است، تصریح کرد: فضای آموزشی در بستر شبکه شاد بدون مشکل ادامه پیدا کرد، البته آموزش حضوری اولویت ما است اما نسبت به شرایط جامعه و شیوع بیماری مجبور به انتخاب هستیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: برخی تصور می کنند ما دانش آموزان را به اینترنت بردیم بلکه این طور نیست بلکه کرونا دانش آموزان را از مدارس بیرون کرده است.

وی با بیان این که آموزش مجازی نمی‌تواند جای آموزش حضوری را بگیرد، افزود: تاثیرات فرهنگی کرونا برجامعه از مضرات پنهان آن است.

حاجی میرزایی گفت: شبکه شاد تهدیدی برای دانش آموزان نیست بلکه این شبکه دانش آموزان را از محیط های خطرآفرین به بستر مناسب آموزش هدایت کرده است.

وی افزود: تا کنون 24 میلیارد پیام بین دانش آموزان و معلمان کشور در شبکه شاد تبادل شده که حاکی از موفقیت این شبکه است. بیش از سیصدهزار کانال در فضای مجازی به ارائه آموزه های پرورشی دانش آموزان می پردازد. امسال هشت هزار نفر به امور تربیتی آموزش و پرورش اضافه شده و بیشترین تخصیص  را از بین اعتبارات ما گرفته است.

وی ادامه داد: دروس ابزاری هستند تا افراد متفاوتی بسازیم و برای اینکه بهتر زندگی کنیم و روی پای خود بایستیم و اگر تمام این فیزیک و شیمی و ریاضی نتواند به من کمک کند که از جای خود برخیزم به درد نمی خورد و ارزشی ندارد.

حاجی میرزایی با بیان اینکه اکنون زمان خاصی در دنیا است و کرونا آمده و بساط همه را به هم ریخته است، افزود: کرونا در کنار مخاطراتی که برای سلامت دارد، این فتنه فراگیر جهانی حرف و پیامی دارد. کرونا آمده تا چیزی را یاد بدهد. همانطوری که وقتی زلزله که می آید تعداد زیادی افرادممکن است فوت کنند که دلیلش ضعیف بودن و غیرعلمی بودن سازه ها است.

این مقام مسؤول ادامه داد: تمام تحولات تاریخ بشری محصول این رنج هاست به طوریکه دانش پزشکی وقتی توسعه پیدا کرد که بیماری وجود داشت و بیماری چراغ راه تحول در دانش پزشکی شده است.

بشر همواره خود را تحولات تطبیق داده است

حاجی میرزایی اضافه کرد: باید چیزی را که خراب شده درست و باکیفیتی که می خواهیم بسازیم. تمام ماموریت های نظام آموزشی آسیب دیده و این شبکه گسترده ۱۶.۵ میلیونی که با یک مناسباتی با هم ترکیب می شد ملاتش از بین رفته و وارفته است.

وی گفت: معلم باید با دانش آموزدر ارتباط باشد و مطمئن شود که  آموزش را فراگرفته و سوال کند تا بفهمد که این کار چگونه درست انجام شود.اکنون در حال کسب تجربه بزرگی درزندگی مان هستیم و بسیار تجربه ارزشمندی در حال شکل گیری است و اگر این دوران گذشت و ما توانمندتر نشده بودیم غصه می خوریم که چه موقعیت طلایی را از دست دادیم.

وزیر آموزش و پرورش بستر شکبه شاد را یک مولود ۱۰ ماهه دانست و اظهار داشت: هیجوقت نمی توان گفت که شاد به بلوغ کاملش رسیده بلکه برای پیشرفت راه دارد و راه حل های جدید جلوی پای ما می گذارد.

69 درصد از معلمان جهان علم استفاده از فضای مجازی را نداشتند

وزیر آموزش و پرورش در خصوص اینکه برخی از معلمین و دانش آموزان علم استفاده از بستر فضای مجازی را نداشتند، افزود: طبق اعلام یوسنکو 69 درصد معلمین در دنیا کار با فضای مجازی را بلد نبودند، اما به مرور آموزش انجام شد.

وضعیت نابسمانان دانشگاه فرهنگیان کشور

این مقام مسؤول در بخش دیگری اظهار کرد: به عنوان آموزش و پرورش احدی را به عنوان حق التحریر نگرفته ایم و هیچ تعهدی نداریم، بخش های خصوصی این اقدام را انجام داده اند و ما در این زمینه وظیفه ای نداریم، برای کمک به این قشر اجازه شرکت در آزمون را داده ایم که در صورت قبول شدند سابقه فعالیت آن‌ها به عنوان حق التحریر نیز محاسبه خواهد شد.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه وضعیت دانشگاه‌های فرهنگیان آشفته است، ادامه داد: طی بخشنامه‌ای مصوب شد تمامی نیروهای مورد نیاز آموزش و پرورش از طریق دانشگاه‌ها تأمین شوند.

وی با بیان اینکه برداشت من این است که سپاه پیشرفت دانش‌آموزان هستند و افسران پیشرفت معلمان هستند، گفت: تمام مجموعه آموزش و پرورش لجستیک و تأمین‌کننده ابزارهای لازم هستند که این سپاه پیشرفت، کشور را به پیشرفت برساند.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: این سخن از مقام معظم رهبری حرفی عمیق و ریشه‌دار است و در تبیین این سخن باید بگویم پیشرفت چیست و چه زمانی تحقق پیدا می‌کند؟ دغدغه تمام انسان‌ها و همه جوامع پیشرفت است.

آموزش و پرورش نیاز به معلم دارد نه عالم!

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید این پدیده را با نگاه ریشه ایی تر بررسی کنیم، اظهار کرد: بین معلم و عالم تفاوت است پس ما سعی داریم معلم سعی کنیم، شاید فارغ التحصیل رشته زیست شناسی علم بیشتری نسبت به معلم زیست مدارس داشته باشد اما اولویت ما حضور معلم در بدنه آموزش و پرورش است.

این مقام مسؤول در خصوص ظرفیت‌هایی که در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار دارد، گفت: بزرگترین رانت را به دانشگاه فرهنگیان داده ایم، دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از سربازی معاف هستند، از روز اول حقوق دریافت می‌کنند و سال‌هایی که مشغول تحصیل هستند جزو سابقه کار شان به شمار می‌رود.

وی گفت: معلمان برای ایفای نقش جدید باید بتوانند مهارت‌های جدید را فرا بگیرند و مهارت‌آموزی جزو لاینفک آموزش امروز است، چراکه با مهارت‌های قبلی نمی‌توان به طور مطلوب در نظام تعلیم و تربیت موفق نقش‌آفرینی کرد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به میزان ساعات معلمین حق التدریسی گفت: این ساعات کم نشده و قاعده آن تغییر نیافته است و مطالبی که در رسانه ها مطرح می‌شود صحت ندارد.

وی همچنین در خصوص تجهیزات هنرستان های فنی و کارودانش تصریح کرد: در طول  سالیان هنرستان ها در ۹ سال قبل هیچ امکاناتی توزیع نشده بود اما با تلاش و توجه جدی همکاران اکنون بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان امکانات توزیع کردیم و سیاست ما توسعه تجهیزات و هنرستان ها است.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول