اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

مطالبات مردمی و قول‌های استاندار در سفر به شرق کرمان؛ افتتاح ایستگاه راه آهن فهرج

با حضور استاندار کرمان چند طرح در شهرستان‌های فهرج و ریگان از جمله سالن ایستگاه مسافربری خط آهن فهرج، افتتاح و بهره‌برداری شد.

مطالبات مردمی و قول‌های استاندار در سفر به شرق کرمان؛ افتتاح ایستگاه راه آهن فهرج

به گزارش خبرگزاری فارس از فهرج، امروز و در سفر علی ‌زینی‌وند استاندار کرمان به شهرستان های شرقی استان، سالن ایستگاه مسافربری خط آهن فهرج به بهره‌برداری رسید.

مجید ارجونی مدیرکل راه آهن استان کرمان گفت: ایستگاه راه آهن فهرج با زیربنای یک‌هزار و ۵۰۰ متر مربع احداث شده که برای تکمیل و رفع نواقص آن، ۲ میلیارد تومان هزینه شده است و از امروز شهروندان فهرجی می‌توانند برای استفاده از سفر ریلی به این ایستگاه مراجعه کنند.

مدیرکل راه آهن استان کرمان همچنین خواستار مشارکت مسئولان این شهرستان جهت روشنایی جاده ورودی به ایستگاه و آسفالت جاده ایستگاه شد و عنوان کرد: برای ساخت و بهره‌برداری از این پروژه بزرگ تاکنون ۵ و نیم میلیارد تومان هزینه شده است.

تیمور عارف رئیس شورای شهر فهرج در حاشیه بهره‌برداری از این پروژه خواستار خدمات‌دهی بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع) فهرج  و تکمیل مجتمع فرهنگی هنری ارشاد اسلامی و اجرایی‌شدن خط راه آهن فهرج - چابهار شد و باتوجه به خاکی بودن اکثر معابر این شهرستان خواستار تخصیص قیر برای آسفالت معابر شد.

استاندار کرمان در ادامه سفر خود به این شهرستان از معابر خاکی شهر فهرج و مجتمع فرهنگی هنری ارشاد بازدید کرد، وی همچنین به بخش نگین کویر فهرج سفر و از  راه‌های روستایی این بخش بازدید کرد.

همچنین با حضور استاندار مرکز جامع سلامت دهستان چاهدگال به بهره‌برداری رسید.

در اعتبارات سال آینده به این شهرستان توجه ویژه خواهیم داشت

 زینی‌وند با اشاره به ظرفیت‌ها و محرومیت‌های این شهرستان گفت: شهرستان فهرج هم ظرفیت‌های خوبی دارد هم نقاط محروم. روستاهای این شهرستان یک‌سری مشکلات زیرساختی دارد و در این زمینه خوب کار شده است. استاندار کرمان بیان داشت: یکی از مشکلات عمده این شهرستان راه‌های روستایی است و در اعتبارات سال آینده توجهی ویژه در این زمینه خواهیم کرد و رقم قابل توجهی به اعتبارات این شهرستان اضافه خواهیم کرد.

 وی همچنین در رابطه با مشکلات آب آشامیدنی روستاها نیز گفت: یک‌سری اجرای عملیات آبرسانی در حال انجام است که به‌دلیل کمبود اعتبارات به اتمام نرسیده است. اتمام این پروژه اولویت کاری ماست که در زمینه تخصیص اعتبارات آنها تسریع خواهد شد.

 استاندار کرمان همچنین در رابطه با مشکل ارتباطی اینترنت این منطقه اظهار کرد: جلساتی با وزیر ارتباطات در رابطه با این مشکل داشته‌ایم، ۲ میلیارد تومان برای رفع مشکل اینترنت این منطقه هزینه شده است.

 وی در ادامه به اقدامات انجام شده در زمینه‌های بهداشتی و درمانی در این شهرستان پرداخت شد و گفت: باتوجه به محرومیت این شهرستان در اعتبارات سال آینده به این شهرستان توجه ویژه خواهیم داشت که مشکلات و محرومیت این شهرستان رفع شود.

 استاندار کرمان در ادامه بیان داشت: شهرداری‌های شرق استان درآمد کافی ندارند و برای رفع مشکل این شهرداری‌ها در زمینه تخصیص اعتبارات شهرداری‌های شرق را به‌صورت ویژه‌تر خواهیم دید، همچنین باتوجه به مشکلات مبلمان شهری این مناطق در زمینه توزیع قیر نیز توجهی ویژه خواهیم کرد.

 وی در ادامه در رابطه با مجتمع نیمه‌تمام فرهنگی هنری ارشاد اسلامی در فهرج نیز گفت: راه‌اندازی مجتمع‌های فرهنگی هنری در این مناطق ضروری است و باید بررسی کنیم و اگر بتوانیم باید از اعتبارات دولتی و امکانات عمومی و معاون و خودروسازی‌ها کمک بگیریم که بتوانیم تکمیل کنیم.

در ادامه یک گلخانه هیدروپونیک در روستای دهنو شیخ علیخان عباس آباد فهرج به بهره‌برداری رسید، علی فهرجی مدیر جهاد کشاورزی فهرج اظهار کرد: این گلخانه به مساحت یک هکتار احداث شده و برای ساخت آن ۴ میلیارد تومان هزینه شده است که ۴۰۰ میلیون تومان آن توسط بخش خصوصی تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی این گلخانه برای ۱۵نفر اشتغالزایی شده است، افزود: تولیدات این گلخانه که گوجه است، به کشور روسیه صادر می‌شود.

استاندار کرمان در ادامه سفر به شهرستان فهرج به حضور در محل حرم شهدای گمنام این شهرستان از مقام شهدا تجلیل کرد،  وی همچنین در سفر به بخش نگین کویر از شهدای امنیت تجلیل کرد و با حضور در محل شهادت شهید هادی رئیسی از شهدای امنیت با قرائت فاتحه یاد این شهید والامقام را گرامی داشت و از مقام شامخ شهدا تجلیل کرد.

تعدادی از روستاها با مشکل آب آشامیدنی روبه‌رو هستند

عبدالله شهیکی امام جمعه اهل سنت بخش نگین کویر فهرج در حاشیه بازدید استاندار از روستاهای دهستان چاهدگال خواستار رفع مشکلات راه‌های روستایی و آنتن‌دهی موبایل و رفع مشکل اینترنت شد.همچنین خواستار دوبانده شدن جاده محمد آباد دهگاوی و علی‌آباد چاهدگال در بخش نگین کویر شد.

امام جمعه اهل سنت فهرج همچنین اظهارداشت: جاده روستایی برج معاذ تا سکهور از آسفالت مناسب برخوردار نیست و جاده دو روستای ده‌اسماعیل و شهدوست را شن‌های روان مسدود کرده است.

وی افزود: تعدادی از روستاهای این بخش با مشکل آب آشامیدنی روبه‌رو هستند.

استاندار کرمان در رفع این مشکلات قول مساعد داد و گفت: مشکل اینترنت نیز رفع شده و باید اطلاع‌رسانی شود.

افتتاح چندین طرح در ریگان با حضور استاندار

با حضور استاندار کرمان مرکز فیزیوتراپی هلال‌احمر شهرستان افتتاح شد.

امین باقری فرماندار ریگان  در حاشیه افتتاح این مرکز اظهار داشت: این مرکز درمانی با 5 میلیاردریال در محل هلال‌احمر در زمینه‌های درمانی گفتار درمانی و فیزیوتراپی خدمات انجام می‌دهد.

امروز همچنین استاندار کرمان از روند باند دوم ریگان به نرماشیر بازدید و قول مساعد جهت دو بانده شدن این محور داد.

در ادامه، مرکز بهدداشتی درمانی رحمت‌آباد با زیر بنای ۳۵۰متر مربع افتتاح شد.

باقری تصریح کرد: ساختمان این مرکز با ۴۵ میلیاردریال اعتبار ساخته شده و ۳ پزشک در این مرکز خدمات می‌دهند و دارای داروخانه و پانسیون پزشک است.

امروز استاندار کرمان کلنگ ساخت پایگاه امداد جاده‌ای شهرستان ریگان را به زمین زد.این پایگاه با ۲۰ میلیارد ریال اعتبار در جاده ترانزیت ریگان - چابهار احداث خواهد شد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه محور ریگان به نرماشیر از محورهای پرتردد استان است، در زمینه تسریع دو بانده‌شدن آن قول مساعد داد.

زینی‌وند پایگاه‌های جاده‌ای شهرستان را ناکافی دانست و بر ارتقاء آنها در سطح شهرستان‌های استان تاکید کرد و گفت: برای زیرساخت‌های عمرانی در شهرستان‌های کمتر توسعه یافته اعتبارات خاصی در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام/۸۰۰۱۳/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول