اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

حادثه در معدن زمستان یورت آزادشهر/ عیادت استاندار گلستان از 4 مصدوم زمستان‌یورت

براساس اظهارات کارگران مصدوم شده معدن زمستان یورت آزادشهر، به دلیل دپوی زغال، گاز جمع شده در معدن موجب گاز گرفتگی چند نفر از کارگران این معدن شد.

حادثه در معدن زمستان یورت آزادشهر/ عیادت استاندار گلستان از 4 مصدوم زمستان‌یورت

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، بر اساس اظهارات کارگران مصدوم شده معدن زمستان یورت آزادشهر، به دلیل دپوی زغال، گاز جمع شده در معدن موجب گاز گرفتگی چند نفر از کارگران این معدن شد.

چهار نفر در حال حاضر در بیمارستان حضرت معصومه (س) شهرستان آزادشهر بستری هستند که حال عمومی آنها مساعد است یک نفر برای اطمینان بیشتر به بیمارستان گنبدکاووس اعزام شد.

بلافاصله پس از حادثه هادی‌ حق‌شناس استاندار گلستان و سایر مدیران مرتبط در محل حاضر و موضوع را پیگیری کردند.

 

استاندار گلستان در تماس تلفنی با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان در خصوص آخرین جزئیات این حادثه اظهار کرد: خوشبختانه هر چهار کارگر مجروح شده در شرایط مناسبی قرار دارند و حال عمومی آنها خوب است.

هادی حق‌شناس با بیان اینکه موضوع انفجار یا ریزش معدن در کار نیست، اظهار کرد: در معدن نیز مشکلی وجود ندارد اما برای ایمنی بیشتر کارشناسان در حال بررسی و ایمن‌سازی کامل محیط هستند.

وی در خصوص علت وقوع حادثه گفت: این موضوع کارشناسی است که پس از بررسی دقیق مشخص خواهد شد اما در حال حاضر مشکلی برای کارگران دیگر وجود ندارد و شرایط معدن نیز مناسب است.

استاندار گلستان به دستگاه‌های مربوطه دستور داد ضمن انجام بررسی‌های لازم، تلاش کنند تا معدن استانداردهای لازم را کسب کند تا دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم.

گفتنی است، عصر ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ نیز بر اثر تجمع گاز و انفجار در معدن زمستان یورت آزادشهر در استان گلستان بیش از 40 معدنچی جان خود را از دست دادند.

پس از 10 روز عملیات امداد و نجات در این معدن، در تاریخ 23 اردیبهشت همان سال آخرین جسد از کارگران جان باخته از این حادثه از معدن بیرون کشیده و پایان عملیات امداد و نجات اعلام شد.

پس از گذشت چند روز از وقوع حادثه، «علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی وقت و برخی دیگر از مدیران و مسوولان کشوری به محل حادثه آمده و در نهایت در تاریخ 17 اردیبهشت ماه 1396، «حسن روحانی» رئیس جمهور کشورمان نیز برای بررسی حادثه و پیگیری درخواست‌های کارگران به معدن زمستان یورت آزادشهر رفت.

انتهای پیام/83004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول