اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

اتصال ۹۰ درصد از روستاهای فارس به شبکه ملی اطلاعات

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مکلف هستیم تا پایان برنامه ششم، ۸۰ درصد روستاهای کشور را به شبکه ملی اطلاعات بر بستر پهن باند متصل کنیم که در استان فارس هم اینک بیش از ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.

اتصال ۹۰ درصد از روستاهای فارس به شبکه ملی اطلاعات

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سیدستار هاشمی در نخستین کنفرانس بین‌المللی آموزش مجازی، چالش‌ها و راهکارها در شرایط بحران کرونا که به صورت ویدیو کنفرانس در شیراز برگزار شد، افزود: در زمینه شبکه ملی اطلاعات از ۶۸۰ مگابیت پرسکند، به ۱۸ هزار مگابایت پرسکند رسیده‌ایم که بیانگر افزایش ۳۰ برابری است.

وی با بیان اینکه تحولات قابل توجهی در حیطه زیرساخت‌های ارتباطی کشور روی داده است، اضافه کرد: در زمینه آموزش نیز آنچه که در یک سال شیوع ویروس کرونا و با توجه به تحریم‌هایی در کشور اتفاق افتاده، رشد دو برابری ترافیک شبکه ملی است.

او اظهار داشت: بر اساس برنامه ششم توسعه مکلف هستیم تا پایان این برنامه، ۸۰ درصد روستاهای کشور را به شبکه ملی اطلاعات بر بستر پهن باند متصل کنیم که در استان فارس هم اینک بیش از ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.

هاشمی، با بیان اینکه بر این باوریم که آموزش رکن اساسی توسعه کشور است و تعطیل بردار نیست، گفت:اگر بخواهیم آموزش اثرگذر در کشور اتفاق بیافتد باید زیرساخت‌های ارتباطی خوب باشند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: همچنین سامانه‌های آموزشی باید منطبق بر استانداردها باشد و ذی‌نفعان با رویکرد مبتنی بر تحول دیجیتال از ظرفیت ایجاد شده استفاده کنند و بدون تردید این نوع رویکرد نسبت به نگاه سنتی آموزشی، تفاوت‌های جدی خواهد داشت.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول