اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

3300 واحد صنفی قم فروش اینترنتی دارند

معاون بازرگانی داخلی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از فروش اینترنتی حدود 3 هزار و 300 واحد صنفی در روزهای شیوع بیماری کووید19 خبر داد.

3300 واحد صنفی قم فروش اینترنتی دارند

امیرحسین پروان امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فعالیت بیش از 36 هزار واحد صنفی پروانه دار در قم اظهار کرد: البته تعدادی از واحدهای صنفی هم فاقد پروانه هستند.

وی افزود: از بین حدود 36 هزار واحد صنفی پروانه دار، حدود 21 هزار مورد در زمینه توزیع و خدمات و حدود 15 هزار مورد نیز در زمینه تولیدی و فنی فعالیت دارند.

معاون بازرگانی داخلی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم همچنین به اختصاص تسهیلات مربوط به کرونا در حوزه اصناف اشاره و اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان دی‌ ماه، بیش از 57 میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک های عامل استان به واحدهای صنفی اختصاص یافته و پرداخت شده است.

پروان ادامه داد: این تسهیلات شامل تسهیلات بازسازی و نوسازی، روستایی و عشایری، آسیب دیده از کرونا و مشاغل خانگی به بیش از یک هزار طرح اختصاص یافته و سبب اشتغال زایی برای بیش از 2 هزار و 500 نفر شده است.

وی سپس به موضوع رونق کسب و کار اینترنتی در استان پس از شیوع کرونا توجه داد و اذعان کرد: تاکنون حدود 3 هزار و 300 واحد صنفی استان اقدام به فروش اینترنتی در کنار فروش عادی و مرسوم خود کرده اند که این امر با تلاش اتحادیه ها و صاحبان مشاغل رو به افزایش است.

معاون بازرگانی داخلی و توسعه تجارت سازمان صمت قم در عین حال به ضرورت تشدید نظارت بازرسی ها در ایام پایانی سال اشاره کرد و گفت: این موضوع در دستور کار اصناف و اتحادیه ها قرار دارد، ضمن آن که برخی از این بازرسی ها به صورت مشترک با دیگر نهادهای نظارتی انجام خواهد شد.

وی همچنین از فعالیت حدود 50 اتحادیه صنفی در استان قم خبر داد و بیان کرد: استفاده از ظرفیت بازرسان این اتحادیه ها نیز به افزایش کمی و کیفی بازرسی و نظارت ها در ماه پایانی سال و همچنین آغاز سال جدید کمک خواهد کرد.

پروان با اشاره به تأکید مدیریت استان بر تأمین کالاهای اساسی در ماه پایانی سال جاری و آغاز سال جدید تصریح کرد: این موضوع در ستادها و کارگروه های مختلف استانداری و با حضور نمایندگان دستگاه های مختلف مورد توجه بوده و بر هماهنگی دستگاه های ذیربط تأکید شده است.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول