اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

مشکلات بخش چاروسا با حضور فرماندار کهگیلویه بررسی شد

فرماندارکهگیلویه و برخی مدیران با حضور در بخش چاروسا از نزدیک پیگیر مشکلات این منطقه شدند.

مشکلات بخش چاروسا با حضور فرماندار  کهگیلویه بررسی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا،  فرماندار کهگیلویه به همراه تعدادی از مدیران شهرستان کهگیلویه از جمله راهداری، گاز، هلال احمر، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، امور عشایری، بنیاد مسکن، اداره برق و چندین چند مدیر دیگر به بخش چاروسا سفر کردند تا از نزدیک مشکلات آن را بررسی کنند.

کریمی نژاد به همراه رئیس دادگستری و مدیران شهرستان ابتدا با حضور در روستای دشت آزادی اقدام به کاشت چند درخت در این روستا نمودند.

 

 


ابتدا در ادامه احکام فرهنگ ساز رئیس دادگستری و این بار فرهنگ زیبای غرس ۱۰اصله درخت به جای جریمه نقدی مورد اقدام قرار گرفت.

در طی صدور حکم رئیس دستگاه قضایی برای قطع دواصله درخت بلوط توسط یکی از کشاورزان که در مسیر کانال آب رسانی به زمین آبی خودش قرار داشتن و بالاجبار مجبور به قطع درختان مربوطه شده قاضی پرونده رای به غرس ۱۰اصله درخت به جای پرداخت جریمه داده است.

حجت الاسلام انصاری پور رئیس دستگاه قضایی بخش چاروسا هدف از این کار را فرهنگ سازی و توجه ویژه به درخت کاری و تقویت جنگلهای زاگرس عنوان کرد.

در ادامه فرماندار کهگیلویه این کار قاضی را ابتکاری نوآورانه و مفید عنوان کردن و از این رای و حرکت دستگاه قضایی بسیار ابراز خرسندی کردند.

وی قطع درختان زاگرس و تخریب جنگل را خطری جدی برای زاگرس دانست و یادآور شد: چنین حرکات زیبایی میتواند به احیای ریه های زاگرس کمک کنند و ارزش  غرس درخت و توجه به جنگل کاری را بهتر و با ارزش تر از احداث یک کارخانه می کند و فرهنگ حراست و حفاظت از جنگل  باید در دستور کار همه مسئولین قرار بگیرد و از صدور چنین احکامی توسط دستگاه قضا به جد حمایت و پشتیبانی و از رئیس دستگاه قضا تشکر میکنم.

در ادامه رسول معصومی نژاد دهیار دشت آزادی به بیان دوتا از مشکلات اساسی روستا را بحث عدم  اصلاح شبکه برق و جابه جایی پایه های برق در حریم معابر و افت ولتاژ در روستا و عدم اجرای ادامه طرح هادی و عقد تفاهم نامه با بنیاد مسکن جهت آسفالت معابر در سال ۹۵اعلام نمودن که  علی رغم انجام  تعهد دهیاری و زیر سازی معابر روستا هنوز بنیاد  به وعده خود عمل ننمودن و هم چنان مردم چشم انتظار اجرای طرح هستند

آقای متقی مدیر بنیاد ضمن تشکر از همکاری دهیاری روستا و زیر سازی معابر  علت تاخیر در انجام پروژه را مشکل عدم اعطای قیر رایگان  عنوان نمودن و قول دادن که با توجه به حل شدن مشکل قیر  تا قبل از برج 4عملیات آسفالت معابر روستای دشت آزادی را انجام بدهند.

آقای تابش نژاد مدیر برق شهرستان هم روستای دشت آزادی را از روستاهای بزرگ و مهاجرپذیر و اولویت داره اداره برق جهت اصلاح شبکه برق عنوان دانستند و اعلام کردند که کار نقشه برداری برای اصلاح شبکه تهیه شده و جهت تامین اعتبار به استان ارسال و  در سال جدید حتما عملیاتی خواهد شد.

در ادامه کریمی نژاد و مدیران شهرستانی و بخشی و به همراه بخشدار چاروسا و مدیران بخش چاروسا با حضور در گلزار شهدا شهر قلعه رئیسی با شهدای شهر تجدید بیعت و گلزار شهدا را غبارروبی و عطرافشانی کردند.


سپس با حضور در دفتر امام جمعه قلعه رئیسی با امام جمعه این شهر دیدار کردند.


و در ادامه کریمی نژاد و مدیران و با همراهی امام جمعه قلعه رئیسی با شهدا روستای شوتاور تجدید بیعت و در گلزار شهدا خواستار بیان مشکلات روستا توسط دهیار روستا شدند.

مرتضویی دهیار روستای شوتاور گفت: روستای شوتاور از روستاهای بزرگ شهرستان است که باید نگاه ویژه تری به آن شود و نسبت به عملیات گازرسانی به این روستا نقد داریم چرا که شرکت گاز با جدیت بیشتری می تواند عملیات گازرسانی به این روستا و شبکه داخلی به پایان برساند.

وی با بیان اینکه نسبت به انتخاب پیمانکار شبکه داخلی روستا اقدام شود به مشکلات زمین ورزشی خود هم اشاره و سپس به موضوع انتقال فاضلاب هم اشاره کردند.


 

کریمی نژاد سپس از مدیر اداره گازشهرستان خواست تا نسبت به مشکل روستای شوتاور سریع تر اقدام و جواب را به فرمانداری ارائه دهد.

پس از توضیحات رئیس شرکت گاز شهرستان کهگیلویه، کریمی نژاد کم کاری برخی پیمانکاران را مورد اشاره قرار دارد و گفت: برخی پیمانکاران متاسفانه مدیران کل و مدیران عامل را گروگان گرفتند و این گروگان گیری مشکلات مردم به کندی پیش می رود.

در ادامه سفر فرماندار کهگیلویه به چاروسا بازدید از محور برفکوه چاروسا بود.


 

کریمی نژاد در این بازدید بازگشایی این محور را حق مردم چاروسا دانست و گفت: بازگشایی این مسیر کمک شایانی به عبور مرور عشایر و مردم و جذب گردشگر دارد که امیدواریم راهداری و حمل و نقل نسبت به بازگشایی نسبت به زیرسازی اقدامات لازم را انجام دهد.

فرماندار کهگیلویه از تخصیص اعتبار در کمیته برنامه ریزی 1400 برای این محور خبر داد.

کریمی نژاد و مدیران شهرستان کهگیلویه در ادامه با حضور در مسجد جامع شهر قلعه رئیسی در میزخدمت این شهر شرکت و مشکلات این بخش را بررسی کردند.


 

 

ابتدا داربام بخشدار چاروسا ضمن خیرمقدم و تشکر از حضور فرماندار و مدیران شهرستان برای پاسخگویی به مشکلات مردم خواستار توجه ویژه به محورهای ارتباطی چاروسا شد.

بخشدار چاروسا خواستار تکمیل عملیات گازرسانی به روستاهای نیمه تمام چاروسا شد و روستاهای کلاب، کمردوغ، شوتاور، کل بازار و دره خواجه و روستاهای منتهی به مسیر دارگنج شد.

داربام روشنایی روستاها را مناسب ندانست و خواستار توجه بیشتر به روستاها شد.

دهیار روستای کمردوغ به نمایندگی از روستاها به بیان مشکلات پرداخت و گفت: بخش چاروسا از روستاهای بزرگ چاروساست و بیش از 35 دهیاری دارد که نیاز توجه بیشتر در زمینه های مختلف زیرساختی دارد.

پالار عدم گازرسانی به گردشگرپذیرترین روستای چاروسا را یک معضل اساسی دانست و خواستار توجه شرکت گاز شد و روشنایی روستاها را بسیار ضعیف دانست و خواستار توجه شرکت برق به این موضوع شد.

دهیار کمردوغ توجه به زیرساخت های ارتباطی از جمله خطوط تلفن و اینترنت و همچنین شبکه های تلویزیونی را حق مردم روستاهای بزرگ دانست.

شهیدنیک عضو شورای شهر قلعه رئیسی هم در این مراسم جاده برفکوه را حق مردم چاروسا دانست و خواستار تکمیل این پروژه شد و در ادامه به ورزشگاه قلعه رئیسی اشاره و خواستار توجه بیشتر به این زمین ورزشی شد که حق جوانان چاروساست و باید زودتر تکمیل شود.

شهیدنیک کمبود فضای فیزیکی در شهرداری را یک معضل برای کادر اداری دانست و در ادامه همچنین کمبود فضای فیزیکی آموزشی در قلعه رئیسی را از دیگر معضلات منطقه چاروسا و شهر قلعه رئیسی دانست و در ادامه از فرماندار خواست تا مسئولین خدمات دولت را که خدمات نظام هستند بیان کنند.

دیناری مسئول شورای بخش هم در این نشست با بیان اینکه عشایر حدود سی سال پیش هزار خانوار بودند و هر خانوار بین 100 تا 150 تومان جهت ایجاد سرمایه هزینه کردند بیان کرد: شرکت عشایری و شرکت های کنستاتره و کوه نور قرارداد سرمایه گذاری بسته شد و حالا خبری از سود و اصل پول نیست و هم اکنون هم اعلام کردند که هر خانوار 800 هزار تومان واریز کنند در صورت عدم واریز از خدمات عشایری بی بهره خواهند شد.

در ادامه کریمی نژاد از مدیران شهرستان خواست تا نسبت به وضعیت مشکلات و وضعیت کاری خود توضیحاتی را ارائه دهند.

متقی بنیاد مسکن با بیان اینکه کمبود اعتبار یکی از مشکلات اساسی بنیاد مسکن است تاکید کرد: در سال قریب به 600میلیون اعتبار اختصاص داده می شود که تنها 2 الی 3 روسستا را می توانیم آسفالت کنیم و در بخش چاروسا روستاهای بلویری، دشت آزادی، شوتاور را داریم که در دستور کار قرار دهیم، همچنین قریب به 2هزار واحد در چاروسا مقاومت سازی کردیم و آماده ارائه تسهیلات خواهیم بود.

بخشدار چاروسا و بنیاد مسکن که دل پری از نشست با نماینده داشتند بخشدار صحبت های ایشان و عدم پاسخگو بودن را یک معضل دانست که متقی از داربام میخواهد که در رسانه ها عذرخواهی کن تا پاسخگو باشم.

اکوانیان رئیس شرکت گاز شهرستان، شرکت برق، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و امورعشایری هر یک در خصوص وظایف کاری خود توضیحاتی را ارائه دادند.

در ادامه کریمی نژاد فرماندار کهگیلویه در این نشست با تقدیر از همراهی مسئولین و مردم چاروسا عنوان کرد: این نشست ها می تواند کمک شایانی به رفع مشکلات و لااقل بیان مشکلات از نزدیک در حضور مدیر مربوطه شود.

فرماندار کهگیلویه به نشست با امام جمعه اشاره و فرهنگ را زیربنای توسعه دانست و از نیروهای بومی چاروسا در مرکز کشور را به کمک به چاروسا وادار کرد و گفت: برای آخرت و کمک به مردم این منطقه هم که شد شروع و تعصب گونه به کمک چاروسا بیاید.

وی ظرفیت ابزار توسعه در شهرستان را پایین دانست و گفت: متاسفانه ابزار توسعه در شهرستان پایین است و یکی از ابزار توسعه راه های ارتباطی است، مراکز آموزشی و درمانی از ابزار توسعه دانست و خواستار افزایش و کمک به این ابزارها دانست.

کریمی نژاد مشارکت های مردمی و مسئولین را نیازمند توسعه دانست و به معارضات موجود اشاره و گفت: یک نوع معارض داریم که مردمی است و یک نوع معارض اجتماعی است که بین مسئولین است و ما از دستگاه قضا و دادستان ها می خواهیم که با مدیرانی که خود عامل معارضات هستند برخورد کنند یک پروژه می خواهد کار شود اما مشاهده می کنیم معارضاتی را به وجود می آورد.

فرماندار کهگیلویه از همراهی مدیران تشکر کرد و مدیران شهرستان را مدیرانی پای کار دانست و تصریح کرد: 3هزار 500 واحد مسکونی در شهرستان کار شد که جای بسی تشکر دارد و اگر کسی حرفی و یا صحبتی دارد این نیازمند توقع بیشتر است.

وی از همراهی شوراها و دهیاران تشکر کرد و ادامه داد: الان زمان شعار دادن نیست و تلاش کنید با همدیگر با وحدت رویه بیشتری اقدامات خوبی را که انجام دادید به پایان برسانید جدا از شورای این منطقه از شوراهای خوب است و بخاطر عوامل جزئی اختلاف نداشته باشید و همین که در ماه های اخیر فعالیت خوبی در تهران و منطقه و فعال هستند انصافا تشکر می کنم و امیدوارم با وحدت رویه پیش روید و به سمتی حرکت کنید که عامل توسعه منطقه باشید.

کریمی نژاد سند توسعه را نیازمند منطقه دانست و خواستار تهیه سند توسعه توسط بخشدار و دهیاران شد و در ادامه خواستار درآمدزایی توسط شهرداری ها و دهیاران شد تا آیندگان ضررنکنند و تاکید کرد: شهرداری تلاش کند درآمدزایی داشته باشد تا نیازمند توجه دولت نباشد و کاری کنید دولت ها به شما نیازمند باشد.

از تلاش برق، شرکت گاز جهاد کشاورزی و هلال احمر در این زمینه تشکر کرد و در ادامه به مردم چاروسا اطمینان داد تا در جهت مشکلات چاروسا عزم جدی داشته باشد و قول می دهیم در سفرآینده کارهای نیمه تمام بهتر انجام بگیرد.

وی همچنین در گفتگو با خبرنگار چاروسا از تلاش برای راه اندازی بنیاد علوی در چاروسا خبر داد و در جواب طرح سوالی نسبت به محور ارتباطی قلعه رئیسی به دم عباس و پاتاوه دهدشت عنوان کرد: تکمیل و متصل شدن به محور ارتباطی به مسیر پاتاوه دهدشت می تواند کمک شایانی به مردم چاروسا و دیشموک داشته باشد که امیدواریم زودتر اقدام شود.


انتهای پیام/82021

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول