اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

جلوگیری از فعالیت تورهای بدون مجوز در ایام نوروز

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه پلیس به تورهای فاقد کد اجازه حرکت نمی‌دهد، گفت: این اقدام نه تنها از فعالیت تورهای بدون مجوز جلوگیری خواهد کرد بلکه نظارت بر تورهای دارای مجوز را نیز تسهیل می‌کند.

جلوگیری از فعالیت تورهای بدون مجوز در ایام نوروز

امیر ارجمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای نوروز سال 1400 اظهار کرد: همه‌گیری کرونا در اسفند سال گذشته در ایران منجر به تعطیلی سفرهای نوروزی سال ۹۹ شد که این امر منجر به وارد آمدن خسارات سهمگین بر بازار گردشگری ایران و از دست دادن بسیاری از مشاغل در این بخش شده است که آثار آن تا به امروز ادامه دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان تصریح کرد: یکی از دغدغه‌ها تدوین برنامه سفر برای تعطیلات نوروزی است اما امسال با توجه به شیوع کرونا محدودیت‌ها بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌ها و خدمات مرتبط با سفر و گردشگری در تعطیلات نوروز به صورت محدود و کنترل‌شده خواهد بود و برقراری سفرهای نوروزی نیز مشروط بر این است که در روزهای پیش ‌رو، وضعیت ویروس کرونا در کشور فوق‌العاده و یا بحرانی نشود، تصریح کرد: برابر بند 10 مصوبه 72 جلسه ستاد ملی پیشگیری و مدیریت ویروس کرونا مقرر شد که سفرها هوشمند و با برنامه‌ریزی مصوبات ستاد برگزار شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی  بیان کرد: بخشی از این سفرها به صورت برنامه‌ریزی‌شده و با تور خواهد بود که از طریق دفاتر خدمات مسافرتی دارای مجوز اجرا می‌شود که این بخش را از طریق سامانه ثبت تور می‌توان مدیریت و کنترل کرد.

وی ادامه داد: این سامانه مدت‌ها است که راه‌اندازی شده و فقط نیروی انتظامی باید به آن اضافه شود تا از طریق کد رهگیری که برای هر تور صادر می‌شود، سفرهای گروهی رصد شود که در این کد که روی وسلیه نقلیه نصب می‌شود، نام راهنما، آژانس و اتومبیل نیز مشخص است.

ارجمند گفت: اگر توری این کد را نداشته باشد، پلیس اجازه حرکت نمی‌دهد و این اقدام نه تنها از فعالیت تورهای بدون مجوز جلوگیری خواهد کرد که نظارت بر تورهای دارای مجوز را نیز آسان می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان بر نقش گردشگری در توسعه شهرستان و استان تأکید کرد و سهم اشتغالزایی این بخش را از مباحث محوری توسعه استان برشمرد و گفت: هدف ما این است که بستر مناسب برای حضور و ماندگاری مسافرین و گردشگران در اماکن گردشگری و هتل‌های شهرستان را آماده سازی کنیم و برنامه‌ریزی‌های لازم در این مورد صورت گیرد.

وی بهره‌مندی از فن‌آوری‌های ارتباطی نوین و فضای مجازی به منظور اطلاع‌رسانی و معرفی جاذبه‌ها و ظرفیت‌های استان، تهیه طرح‌های مدون برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در تعطیلات نوروزی، تلاش برای تجمیع، تبلیغ و اطلاع رسانی ظرفیت و توانمندی‌های احصا شده در حوزه گردشگری و برنامه‌ریزی مناسب برای به فعلیت درآوردن ظرفیت‌های مغفول مانده استان در حوزه گردشگری را از دیگر برنامه‌های ستاد اجرایی خدمات سفر در راستای معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گردشگری زنجان دانست.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول