اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

جواب آزمایش تمام نمونه‌های مشکوک به کرونای انگلیسی در مشهد منفی است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه وضعیت کرونا در خراسان رضوی از ابتدای بهمن ماه، دارای سیر صعودی خزنده و آرام است، گفت: تا به اکنون نمونه‌ای از ابتلای شهروندان به کرونای انگلیسی در مشهد وجود نداشته و تست ژنوم تمامی نمونه‌های مشکوک به کرونای انگلیسی در شهر منفی بوده است.

جواب آزمایش تمام نمونه‌های مشکوک به کرونای انگلیسی در مشهد  منفی است

دکتر مهدی قلیان اول در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: وضعیت کرونا در خراسان رضوی از ابتدای بهمن ماه، دارای سیر صعودی خزنده و آرام است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه این روند افزایشی در بخش بیماران سرپایی و به تعداد کمتر در بخش بستری‌ها ادامه دارد، تشریح کرد: وضعیت آی‌سی‌یو همیشه بعد از افزایش بستری‌ها، زیاد می‌شود به‌طوری‌که میانگین تعداد بستری‌های آی‌سی‌یو طی هفته گذشته در کل استان به میزان ۵ نفر افزایش یافته است.

وی افزود: در مجموع وضعیت رنگ کرونا در خراسان رضوی زرد است و خوشبختانه هیچ شهرستانی نارنجی نیست.

قلیان در خصوص کرونای انگلیسی هم گفت: تا به‌اکنون نمونه‌ای از ابتلای شهروندان به کرونای انگلیسی در مشهد وجود نداشته و تست ژنوم تمامی نمونه‌های مشکوک به کرونای انگلیسی در شهر منفی بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه کرونای انگلیسی در کمین مشهد است، متذکر شد: وقتی در شهرهایی مانند تهران، قزوین و اهواز نمونه کرونای انگلیسی در افرادی که سابقه سفر به انگلیس ندارند کشف می‌شود به این معناست که این ویروس در حال چرخش در کشور است؛ بنابراین ما هم در مشهد به خاطر ورود مسافرین، این ویروس را بیخ گوش و در کمین می‌بینیم.

قلیان افزود: ویروس انگلیسی نوع جهش یافته ویروس ووهان است که احتمال دارد در ایران هم دچار جهش شود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول