اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

افزایش طول آزادراه‌های کشور به 3100 کیلومتر/ 9 پروژه آزادراهی افتتاح می شود

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر 2500 کیلومتر آزادراه در کشور داریم، گفت: 660 کیلومتر آزادراه با احتساب آزادراه غدیر در دست ساخت است که با تکمیل آنها در سال 1400 به طول3100 کیلومتر آزادراه در کشور خواهیم داشت.

افزایش طول آزادراه‌های کشور به 3100 کیلومتر/ 9 پروژه آزادراهی افتتاح می شود


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، خیرالله خادمی امروز در حاشیه بازدید از آزادراه غدیر در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: امروز وزیر راه و شهرسازی، رئیس پلیس راهور ناجا و استانداران ۴ استان بازدیدی از آزادراه تکمیل شده غدیر دارد و این پروژه تا روز ۱۳ رجب ( پنجشنبه هفتم اسفند) به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: آزادراه غدیر آزادراه های قزوین و البرز را به یکدیگر متصل می کند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اضافه کرد: آزادراه غدیر بخشی از کریدور شرقی غربی و شمالی جنوبی است و بخشی از بزرگراه آسیایی در کشور ما محسوب می‌شود، پیش از این بارهای ترافیکی که از کریدورهای شمالی جنوبی و شرقی غربی به تهران و البرز می رسید با ترافیک مواجه می شد اما با تکمیل این آزادراه، ترافیک مسیر‌های ترانزیتی در مناطق مذکور کاهش می‌یابد.

خادمی اظهار کرد: این مسیر آزادراهی از چرمشهر آغاز می‌شود و پس از عبور از جنوب تهران و جنوب استان البرز به آبیک قزوین می‌رسد ولی از داخل محدوده تهران و البرز عبور نمی کند و این موجب کاهش بار ترافیکی می شود و عبور ترافیک در لبه جنوبی استان‌های تهران و البرز انجام می شود و بدین ترتیب تحول ترافیکی در جهت بهبود ترافیک در این مسیر خواهیم داشت.
خادمی بیان کرد: با تکمیل این آزادراه زمان مسیر ۹۰ دقیقه برای سواری و ۱۱۰ دقیقه برای خودروهای سنگین کاهش می یابد.

وی گفت: کاهش تولید آلاینده های زیست محیطی و نقش موثر پدافند غیرعامل از مزایای اجرای این آزادراه است.

وی اضافه کرد: این آزادراه به عنوان پدافند غیرعامل و تخلیه سریع مراکز جمعیتی تهران و البرز عمل خواهد کرد.

وی افزود: پیش‌بینی شده است با تکمیل این آزادراه روزانه ۳۰ هزار خودرو از این مسیر عبور کند همچنین سالانه 30 میلیون مسافر و 30 میلیون تن بار در این مسیر جابجا خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این آزادراه عبور خودروهای سبک و سنگین را داریم، گفت: پیش از این کامیون‌هایی که از مرز بازرگان به سمت شرق و سرخس عبور داشتند در تهران و البرز گرفتار ترافیک‌های سنگین می شدند که با تکمیل آزادراه غدیر این ترافیک ها حذف می شود و بدین ترتیب از تهران تا بازرگان مسیر به صورت آزادراه خواهیم داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: آزادراه غدیر بالاترین سطح ایمنی را دارد شیب طولی آزادراه حداکثر ۴ درصد است شیب های کنار یک به هفت است و طوری پیش‌بینی شده است که مانعی در حاشیه جاده نداشته باشیم.

خادمی اظهار کرد: همه 19 تقاطع این آزادراه پایه میانی ندارد و این موجب افزایش ایمنی می شود.

وی اظهار داشت: سرعت طرح در این پروژه ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت است اما با توجه به مواردی که در نظر گرفته شده است حداکثر سرعت در آزادراه ۱۲۰ کیلومتر در ساعت است.

وی اظهار کرد: طول کل آزادراه کشور ۲۵۰۰ کیلومتر است و تا سال ۱۴۰۰ میزان ۶۶۰ کیلومتر به این مسیر اضافه می‌شود.

خادمی افزود: بدین ترتیب ۲۵ درصد به طول آزادراه‌های کشور افزوده می‌شود و به ۳۱۰۰ کیلومتر می‌رسد.

وی گفت: برنامه ریزی کرده ایم تعداد آزادراه که پیشرفت بیش از ۸۵ درصد دارد در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد که شامل آزاد راه منجیل-رودبار، آزادراه خرم آباد-اراک، آزادراه شیراز - اصفهان، آزادراه مرند- تبریز، بخشی از آزادراه حرم تا حرم و منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال خواهد بود.

وی تاکید کرد: در آزادراه غدیر همه تجهیزات داخلی است و طراحی و اجرا توسط متخصصان داخلی انجام شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول