اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

ضرورت مراقبت بیشتر مردان در مقابل کرونا

مدیر گروه سلامت خانواده، جمعیت و مدارس معاونت بهداشتی همدان با بیان اینکه شدت ابتلا مردان نسبت به کرونا بیشتر از زنان است گفت: مراقبت مردان در هفته ملی به نام آنها مورد توجه است.

ضرورت مراقبت بیشتر مردان در مقابل کرونا

شهلا نوری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با اشاره به هفته ملی سلامت مردان ایرانی (سما) از یکم الی هفتم اسفند اظهار کرد: با توجه به آمار کووید ۱۹ در دنیا­، شدت ابتلا و مرگ و میر مردان نسبت به زنان باعث شده که این موضوع در صدر مسائل مطرح شده در این هفته قرار گیرد.

وی با اشاره به مهمترین عوامل موثر در افزایش ابتلا و مرگ و میر مردان نسبت به زنان گفت: برخی از ویژگی‌­های بیولوژیک مردان آ­ن­ها را نسبت به ابتلا به کووید ۱۹ آسیب پذیرتر از زنان می­‌سازد.

مدیرگروه سلامت خانواده، جمعیت و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا مسؤولیت اجتماعی و شغلی مردان را از دیگر عوامل خواند و افزود: شاغل بودن مردان سبب می‌شود که تماس‌های آنها با محیط خارج از خانه و دیگر افراد جامعه بیشتر باشد.

وی به مسؤولیت خانوادگی مردان برای خرید اقلام مورد نیاز خانواده اشاره کرد و گفت: اکثر میانسالان مسؤولیت خرید اقلام ضروری خانواده را به عهده دارند و در معرض خطر بیشتر ابتلا هستند.

مدیرگروه سلامت خانواده، جمعیت و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با اشاره به تاثیر مسائل فرهنگی افزود: باور غلط مردان مبنی بر قوی­تر بودن نسبت به زنان باعث کاهش توجه آنها به سلامت می­‌شود، از طرفی مردان کمتر به شستشوی مکرر دست­‌ها،  استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌­گذاری اجتماعی مبادرت می­‌ورزند.

وی با بیان اینکه بیماری‌های مزمن در مردان از دیگر عوامل افزایش بیماری کووید ۱۹ است گفت: با توجه به اینکه ابتلا به بیماری‌­های زمینه‌­ای مانند قلبی عروقی مانند فشارخون بالا، دیابت، بیماری‌های عروق قلب و مغز و نیز سرطان­ها، بیماری­‌های کلیوی مزمن و بیماری‌­های سیستم عصبی در مردان بیشتر است، مرگ و میر ناشی از آن­ها نیز به طور قابل توجهی بیشتر از زنان است.

نوری با تاکید به اینکه این بیماری‌­های زمینه‌­ای یک عامل خطر بسیار مهم در شدت ابتلا و مرگ و میر ناشی از کوید۱۹ است افزود: تغذیه ناسالم ، فعالیت بدنی ناکافی و استعمال دخانیات در مردان، آنها را بیشتر در معرض خطر ابتلا به کووید ۱۹ قرار می­‌دهد.

وی یادآور شد: در همه ‌گیری کرونا توجه به داشتن تغذیه سالم، فعالیت بدنی مداوم، عدم استعمال دخانیات و رعایت دستورالعمل­‌های بهداشتی در محل کار و جامعه، باعث حفظ سلامتی خود و دیگران می­‌شود.

انتهای پیام/89026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول