اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

حضور گروه‌های جهادی در مناطق زلزله زده سی‌سخت/ استفاده از ظرفیت جهادگران استان‌های مختلف در مرحله بازسازی منازل آسیب‌دیده

مسئول عملیات جهادی بسیج دانشجویی با اشاره به حضور گروه‌های جهادی کهکیلویه و بویراحمد در سی‌سخت گفت: با توجه به برآوردهای صورت گرفته فعلا نیازی به اعزام گروه‌های جهادی استان‌های دیگر نیست و انشالله در بحث مرمت منازل آسیب دیده از ظرفیت گروه‌های جهادی سایر استا‌نها استفاده خواهیم کرد.

حضور گروه‌های جهادی در مناطق زلزله زده سی‌سخت/ استفاده از ظرفیت جهادگران استان‌های مختلف در مرحله بازسازی منازل آسیب‌دیده

صادق مفرد مسئول عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی در گفت‌‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به وقوع زلزله در شهرستان دنا گفت: از دیشب به محض وقوع حادثه تعدادی از گروه‌های جهادی دانشگاه‌های استان در منطقه حضور یافتند؛ همچنین تعدادی از گروه‌های جهادی استان‌های همجوار مثل استان اصفهان از نیمه شب گذشته برای شناسایی در منطقه مستقر شدند.

مفرد ادامه داد: بر اساس اطلاعات تیم‌های مستقر شده؛ شکر خدا حادثه تلفات جانی نداشته و خسارت‌ها بیشتر در شهر سی سخت بوده که خوشبختانه شدت تخریب آن هم به اندازه سایر زلزله‌هایی که در چند سال گذشته  داشتیم نیست.

وی اظهار داشت: فعلاً با برآوردهای اولیه‌ای که شده نیاز به اعزام گروه‌های جهادی از سایر استانها نیست و حضور گروههای جهادی استان کهگیلویه و بویراحمد و نهایتا استان‌های همجوار در منطقه برای امدادرسانی کفایت می‌کند.

مفرد افزود: الان مردم با توجه به رعب وحشتی که ایجاد شده در منطقه و نگرانی‌هایی که وجود دارد بیشتر دارند در سکونت‌گاه‌هایی که سپاه فراهم کرده اسکان پیدا می‌کنند.

وی درباره نیاز اولیه مردم منطقه هم تاکید کرد: مردم منطقه الان بیشتر به اقلامی که برای اسکان اولیه لازم است نیاز دارند مانند غذاهای کنسروشده و وسایل گرمایشی. در مرحله بعد که برآورد دقیق‌تری از خسارات ها انجام شود و در فصل مناسب که احتمالاً برای نوروز باشد کار مرمت و ساخت منازل آسیب دیده شروع خواهد شد که در این مرحله انشاءالله از ظرفیت گروه‌های جهادی برای مرمت منازل آسیب‌دیده استفاده خواهد شد.

خبرنگار: کامران شیرازی

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول