اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تظاهرات مقابل سفارت ترکیه در بغداد

منابع عراقی گزارش دادند که ده‌ها تن در اعتراض به پیشروی نظامی ترکیه در خاک این کشور، مقابل سفارت آنکارا در بغداد تظاهرات کردند.

تظاهرات مقابل سفارت ترکیه در بغداد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع عراقی، امروز (پنجشنبه)، از تظاهرات ده‌ها تن مقابل سفارت ترکیه در مرکز بغداد خبر دادند.

بر اساس گزارش وبگاه خبری «موازین نیوز»، تظاهرات‌کنندگان هم‌اکنون در منطقه «الوزیریه» در اعتراض به تجاوزهای نیروهای ترکیه و جنگنده‌های این کشور به مناطق شمالی عراق در حال تظاهرات مقابل سفارت ترکیه هستند.

بر اساس این گزارش، معترضان از دولت عراق درخواست می‌کنند که از تجاوزهای ترکیه جلوگیری کند و در مقابل، از دولت ترکیه نیز می‌خواهند که نیروهای خود را از عراق خارج کند و به اقدام خود در تعرض پی‌در‌پی به خاک عراق پایان دهد.

پایگاه خبری شبکه «روسیا الیوم» نیز به نقل از خبرنگار خود در عراق در این خصوص گزارش داد که نیروهای امنیتی عراقی از صبح امروز مقابل ساختمان سفارت ترکیه مستقر شده‌اند تا از هر گونه حمله احتمالی به مقر سفارت جلوگیری کنند.

بر اساس گزارش روسیا الیوم، ده‌ها شهروند عراقی هم‌اکنون در حال تجمع مقابل سفارت عراق و محکوم کردن پیشروی نیروهای این کشور در مناطق شمالی عراق هستند.

ترکیه به بهانه مقابله با عناصر حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) اجرای عملیات‌های گسترده نظامی در شمال عراق را آغاز کرده است.

یکی از مناطقی که مقامات ترکیه اخیرا درباره حمله احتمالی به آن اظهاراتی را مطرح کرده‌اند، منطقه «سنجار» در غرب استان نینوی به مرکزیت شهر موصل در شمال عراق است؛ منطقه‌ای که طی سال‌های گذشته به علت نبود نیروهای عراقی در این منطقه، عناصر پ.ک.ک از آن به عنوان محلی برای فعالیت‌های خود استفاده کرده‌اند.

مقامات ترکیه بارها درباره تبدیل شدن این منطقه به قندیل دوم (نام کوهستانی در نزدیکی مرزهای ایران، عراق و ترکیه و محل استقرار عناصر پ.ک.ک) هشدار داده‌اند. آخرین این هشدارها از زبان «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه بود که گفت شاید نیروهای ترکیه یکی از شب‌ها به ناگهان در سنجار عملیاتی انجام دهند.

اظهارات مقامات ترکیه‌ای در خصوص پیشروی در خاک عراق مخالفت مردم و گروه‌های این کشور را در پی داشت بطوریکه گروه مقاومت اسلامی «اصحاب الکهف» عراق اخیرا اعلام کرد که در واکنش به پیشروی‌های نظامی ترکیه در استان نینوی، یک پایگاه نظامی این کشور در موصل را هدف قرار داده است (جزئیات بیشتر).

از سوی دیگر، دولت ترکیه اخیرا اعلام کرد که سیزده شهروند این کشور به دست عناصر پ‌ک‌ک در شمال عراق کشته شده‌اند که رئیس‌جمهور ترکیه سخنرانی اخیر خود در ارتباط با این موضوع اعلام کرد که نیروهای این کشور دامنه عملیات خود علیه پ‌‌ک‌ک را افزایش خواهند داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول