اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

برای ایجاد اتحادیه اسلامی نیازمند واژگان قرآنی هستیم

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در دوره جدید یک آرمان بزرگ برای خودش در نظر گرفته و نوعی نوسازی و بهره‌مندی از عقلانیت در جهان اسلام برای دستیابی به وحدت امت اسلامی را مد نظر قرار داده که برای رسیدن به آن نیازمند استفاده از واژگان قرآنی است.

برای ایجاد اتحادیه اسلامی نیازمند واژگان قرآنی هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام حمید شهریاری امروز در نشست با اعضا کمیسیون اقوام فرق و مذاهب، اظهار داشت: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در دوره جدید یک آرمان بزرگ برای خودش در نظر گرفته و طبق حکمی که مقام معظم رهبری برای این مجمع صادر کردند نوعی نوسازی و بهره‌مندی از عقلانیت در جهان اسلام برای دستیابی به وحدت امت اسلامی را مدنظر قرار داده است.

وی افزود: ما یک نوآوری و یک نظریه‌پردازی نوین در سطح جهان اسلام با عنوان اتحادیه اسلامی صورت دادیم و معتقد هستیم این امکان وجود دارد که در گام دوم انقلاب دارای یک اتحادیه در سطح جهان اسلام شویم.

دبیرکل جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه برای ایجاد اتحادیه اسلامی نیازمند واژگان قرآنی هستیم، تأکید کرد: امت واحده یعنی همه مسلمانان در سراسر جهان زیر یک چتر قرار گیرند که آن معیت با رسول‌الله است. معیت با رسول‌الله دو ویژگی دارد یکی تقابل با دشمن و دیگری دوستی و مهربانی با یکدیگر است.

 شهریاری در ادامه به تشریح لایه‌های مختلف مدل مفهومی اتحادیه اسلامی و مراحل آن پرداخت.

علمای اهل سنت سرمایه‌های استان کرمانشاه هستند 

فرماندار کرمانشاه نیز در این نشست، اظهار داشت: علمای اهل سنت که در جهت تقریب  و وحدت فعالیت می‌کنند سرمایه‌های استان هستند.

فضل‌الله رنجبر تصریح کرد: باید نسبت به تربیت و جانشین علمای اهل سنتی که در جهت وحدت فعالیت می‌کنند باید اهتمام ویژه داشت باید خوبی‌ها و ارزش‌ها را ترویج کرد و بار را از دوش نهادهای امنیتی کمتر کرد باید نسبت به روستاهای مرزی که مراودات زیادی با روستاهای و شهرهای آن سوی مرزها دارند باید رسیدگی جدی شودو برنامه مدونی داشت.

تنوع مذاهب مختلف در کرمانشاه

حجت‌الاسلام یوسف احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه نیز، گفت: کرمانشاه تقریبی‌ترین استان است و دارای تنوع مذاهب است رهبر انقلاب پرچم‌دار تقریبی‌گری بوده و این مسیر را روشن کرده و دست به‌کار شده و به طوری که در سفر به کردستان می‌فرمایند که اذان به سبک خودم مردم اهل سنت پخش گردد؛ شهید کاظمی در منطقه اورامانات خدمات بسیاری را ارایه داد.

وی ادامه داد: به تعبیر رهبر انقلاب کار در خارج از کشور در جهت تقریب همچون صخره‌ای که باید از این موانع رد شویم باید با مشکلات موجود را با کشورهای اسلامی دیگر حل کرد و از تجارب دیگران استفاده کرد و قطعا این مسیر به مدد الهی روشن خواهد شد.

 چهره واقعی اسلام را باید در قالب فیلم و محتوا به جهانیان نمایان کرد

عباس سروری، مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ادامه این نشست، اظهار داشت: تاثیرگذاری فیلم و هنر در حوزه‌های مختلف کارگشا و سازنده است می‌توان با تهیه فیلم و سریال و محتوا در برابر هجمه‌های رسانه‌ای دشمنان ایستادگی کرد سران استکبار در حال نفوذ هستند و با ساخت فیلم و... سبب سقوط حکومت و کشورهای اسلامی می‌شوند می‌توان با تهیه فیلم و کلیپ‌های مختلف چهره واقعی اسلام را به جهانیان نمایان کرد.

اتحاد و همدلی مطلوبی بین شیعه و سنی در کرمانشاه برقرار است

جلیل بالایی، مدیرکل بحران استانداری کرمانشاه تصریح کرد: کرمانشاه گوهره ایران بزرگ است، کرمانشاه دارای آثار تاریخی بسیاری است و از حیث مهربانی و میزبانی زبانزد است در ایام اربعین جامعه اهل سنت در مسیر راهپیمایی زائران میزبان این عزیزان بودند و در استان اتحاد و همدلی میان شیعه و سنی به مراتب بیشتر از مناطق دیگر است.

وی تصریح کرد: وجود ماموستایان اهل سنت از جمله ماموستا قادری و مرحوم ماموستا محمدی و نمایندگان ولی فقیه سبب تحکیم وحدت شده که نقش همراهی و همدلی بسیاری داشته و دارندو البته فرق مختلف مطالباتی دارند که در چارچوب قانون باید رسیدگی شود.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول