اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

برگزاری محافل معارفی در حرم بانوی کرامت

حرم مطهر بانوی کرامت از دوم تا هشتم اسفندماه با برگزاری بیش از 20 محفل معارفی ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، به صورت مجازی و حضوری از مخاطبان خود میزبانی می‌کند که جشن‌های میلاد امام علی(ع) و امام جواد(ع) از مهم‌ترین این محافل است.

برگزاری محافل معارفی در حرم بانوی کرامت

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، خطبه‌خوانی خادمان حرم مطهر حضرت معصومه(س) در هفته آینده هر روز ساعت ۷ صبح از شنبه دوم اسفندماه تا پنج شنبه هفتم اسفندماه مصادف با ۸ تا ۱۴ ماه رجب به ترتیب با نوای محمود رشیدی، مهدی حیدرزاده، علی بهادری، حسن اسداللهی، داوود حاج حسینی و یاسر محمدی دنبال می‌شود و روز جمعه هشتم اسفندماه نیز دعای ندبه با نوای حجت‌الاسلام جعفر واضحی در حرم مطهر قرائت خواهد شد.

محفل معارفی قبل از نماز ظهر و عصر در حرم مطهر با سخنرانی حجت‌الاسلام صنعتی‌زاده، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن حیدری کاشانی، حجت‌الاسلام محمدهادی هدایت، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا اعوانی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مجتبی محمدی، حجت‌الاسلام والمسلمین فاطمی ابهری و حجت‌الاسلام محمد قدرتی در حرم مطهر به ایراد سخن خواهند پرداخت.

قبل از نماز ظهر و عصر روز دوشنبه چهارم اسفندماه به مناسبت میلاد امام جواد(ع) مراسم جشن با مداحی رسول محمدی و همچنین در روز پنج‌شنبه هفتم اسفندماه نیز در این ساعت به مناسبت میلاد امام علی(ع) مراسم جشن با مداحی جواد برزگر و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد در حرم مطهر دنبال می‌شود.

همچنین در هفته نخست اسفندماه، از شنبه تا چهارشنبه زیارتنامه حضرت معصومه(س) بعد از نماز جماعت ظهر و عصر با نوای محلاتی، محمدجواد احمدی، سید جواد میرجعفری، علی پیله‌وران، جواد اشعری و در روز پنج‌شنبه همراه با مدح‌خوانی سید علی حسینی‌نژاد و سیدرضا تحویلدار قرائت خواهد شد.

محافل معارفی قبل از نماز مغرب و عشاء در هفته آینده از شنبه تا چهارشنبه با سخنرانی حجت‌الاسلام والملسمین حسین عباسی تربتی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن سعیدی، حجت‌الاسلام والمسلمین حائری کرمانشاهی، حجت‌الاسلام روح‌الله فاطمی‌نسب، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اصغر ثنایی و در روز جمعه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین رزاقی دنبال خواهد شد که در روزهای شنبه، یکشنبه، چهارشنبه و جمعه به ترتیب مهدی افراز، جواد رضایی، سید حسین جعفری‌نژاد و روح‌الله بیات در این محافل به مداحی خواهند پرداخت.

روز پنج‌شنبه هفتم اسفندماه نیز قبل از نماز مغرب و عشاء، محفل قرآنی آستان مقدس بانوی کرامت با حضور قاریان و اساتید قرآنی و همراه با مداحی حسن باقری برگزار خواهد شد.

همچنین محفل معارفی بعد از نماز مغرب و عشا در شنبه دوم اسفندماه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین میرشفیعی و در یکشنبه به مناسبت شب میلاد امام جواد(ع) مراسم جشنی با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد و مداحی سید محسن بنی‌فاطمی برگزار می‌شود.

بعد از نماز مغرب و عشاء دوشنبه هفته آینده نیز در شام میلاد امام جواد(ع) حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قمی سخنران و سید رضا تحویلدار مداح مراسم جشن خواهند بود و در سه شنبه شب نیز مراسم دعای توسل با حضور هیأت جانبازان و همراه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی دنبال خواهد شد.

چهارشنبه شب در شب میلاد حضرت علی(ع) مراسم جشنی با شعرخوانی سید حمیدرضا برقعی، سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین رنجبر و مداحی حسن شالبافان و پنج شنبه نیز به مناسبت شام میلاد مراسمی با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی در حرم مطهر برگزار می‌شود.

پنجشنبه شب هفته آینده دعای کمیل با نوای ابوذر بیوکافی و جامعه کبیره نیز با نوای حجت‌الاسلام شهیدی در حرم مطهر بانوی کرامت قرائت می‌شود و جمعه شب هشتم اسفندماه به مناسبت رحلت حضرت زینب(س) حجت‌الاسلام والمسلمین تراشیون به سخنرانی و عباس حیدرزاده به مداحی در حرم مطهر خواهند پرداخت.

در این برنامه‌های رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت ویژه مورد توجه قرار می‌گیرد و به‌منظور رعایت فاصله اجتماعی جمعیت محدودی می‌توانند به صورت حضوری از این برنامه‌ها بهره‌مند شوند اما مخاطبان با استفاده از صفحات رسمی آستان مقدس در فضای مجازی به نشانی astanqom@ می‌توانند این محافل را دنبال کنند.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول