اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بحران قطع برق و آب در آمریکا؛ تلفات سرما به حداقل ۳۷ نفر رسید +عکس

طبق گزارش یک رسانه آمریکایی، سرما و برف در مناطق مرکزی و جنوبی این کشور طی شش روز اخیر حداقل ۳۷ نفر را به کام مرگ کشانده و برق میلیون‌ها نفر همچنان قطع است.

بحران قطع برق و آب در آمریکا؛ تلفات سرما به حداقل ۳۷ نفر رسید +عکس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شمار تلفات سرمای مرگبار که مدتی است مرکز و جنوب ایالات متحده آمریکا را دربرگرفته همچنان رو به افزایش است.

«سی‌ان‌ان» درباره بحران سرما در مناطق وسیعی از آمریکا گزارش تازه‌ای منتشر کرد و در آن از افزایش تلفات خبر داد؛ بحرانی که باعث شده مقام‌های این کشور برای بیش از ۱۰۰ میلیون نفر از تگزاس گرفته تا نیوانگلند هشدار صادر کنند.

طبق این گزارش، طوفان و سرمای کشنده باعث بارش برف در مناطقی از آمریکا شده و ساکنان این مناطق را با مشکلات ناشی از قطع برق و همچنین آب آشامیدنی مواجه کرده است.

سی‌ان‌ان خبر داد، مقام‌های آمریکایی درباره سرما و مشکلات ناشی از آن برای بیش از ۱۰۰ میلیون نفر در مناطق مرکزی و جنوبی این کشور از تگزاس گرفته تا نیوانگلند هشدار صادر کردند.

 

طبق این گزارش، بدی آب و هوا طی شش روز اخیر در آمریکا باعث شده که حداقل ۳۷ نفر جانشان را از دست بدهند. روز گذشته در خبرها آمده بود که سرما جان دستکم ۲۱ آمریکایی را گرفته است.

طوفان و سرما در مناطق مرکزی و جنوبی آمریکا باعث قطع برق حدود 2.5 مشترک شامل منازل مسکونی و شرکت‌ها را قطع کرده و سهم تگزاس از قطع برق، ۱.۹ میلیون مشترک بوده است.

قطعی برق و همچنین آب در مناطقی که با سرمای شدید دست وپنجه نرم می‌کنند، باعث شده که برخی از ساکنان برای رهایی از این بحران به دیگر مناطق پناه ببرند اما وضعیت نامساعد جاده‌ها و مشکلات تامین بنزین و سوخت خودروها، وضعیت را پیچیده تر کرده است.

«برایس اسمیت» ساکن شهر «آستین» در ایالت تگزاس یکی از همین افرادی است که برای رهایی از مشکلات قطع برق به همراه همسر و فرزندانش از این شهر بحران زده متواری شد.

 

او تلاش کرد با خودرو به همراه خانواده‌اش فاصله بیش از ۲۰۰ مایلی زادگاهش را به مقصد شهر «رویس» آمریکا بپیماید و بعد از مشقات بسیار توانست به منزل مادر خود در این شهر برسد.

او در مصاحبه با سی‌ان‌ان خبر داد، چون مادر او در این شهر برق داشت تصمیم گرفت زادگاهش را ترک کند اما برای انجام این سفر با مشکلات بسیاری از قبیل تامین بنزین و جاده‌های یخ زده مواجه شد و مسیری را که به طور معمول دو ساعت و نیم طول می‌کشید، ۶ ساعته طی کرد.

سی‌ان‌ان در گزارش خود از برخی خبرهای خود برای روز پنجشنبه رونمایی کرد و اعلام کرد، انتظار می‌رود که به تدریج سطح بارش برف از مناطق میانی آتلانتیک به سمت نیوانگلند کاهش یابد.

بدی آب و هوا برای جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا هم مشکلاتی ایجاد کرد و او به دلیل نامساعد بودن هوا سفر از قبل برنامه ریزی شده به «میشیگان» را لغو کرد.

 

علاوه بر قطع برق، مشکلات ناشی از قطع دسترسی به آب آشامینی هم زندگی را برای ساکنان مناطق متاثر از سرما و برف در آمریکا سخت‌تر کرده است.

«جوردن اورتا» ساکن شهر سن آنتونیو در ایالت تگزاس اعلام کرد که به دلیل قطع برق و نداشتن سیستم گرمایش مجبور شد به همراه پسر دو ساله‌اش شب را در خودرو سر کند.

او در مصاحبه با سی‌ان‌ان همچنین خبر داد که علاوه بر قطع برق، مشکلات بسیاری در رابطه با قطع آب آشامیدنی هم برای او و دیگر ساکنان شهر ایجاد شده است.

قطع آب تنها مختص به تگزاس نبوده و ساکنان مناطق مختلف ایالت اوکلاهاما از قبیل شهر تولسا روز سه شنبه خبر دادند که به دلیل سرمای شدید بیش از ۱۰۰ لوله و سرویس دهنده اصلی در این شهر قطع شدند.

 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول