اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان‌شرقی به دیدار ظریف رفت / راه‌اندازی پایانه مرزی خداآفرین و بازگشایی خط ریلی جلفا- نخجوان

استاندار آذربایجان‌شرقی از راه‌اندازی پایانه مرزی خداآفرین و بازگشایی خط ریلی جلفا- نخجوان به عنوان دو اقدام بسیار مهم برای تسهیل روابط تجاری و اقتصادی ایران و آذربایجان نام‌ برد و همکاری و مساعدت وزارت امور خارجه را برای تحقق این مهم خواستار شد.

استاندار آذربایجان‌شرقی به دیدار ظریف رفت / راه‌اندازی پایانه مرزی خداآفرین و بازگشایی خط ریلی جلفا- نخجوان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا پورمحمدی امروز در دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به واگذاری مسوولیت توسعه تجارت با جمهوری آذربایجان به استان آذربایجان‌شرقی از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: در راستای این مأموریت ملی همچنین رسالت منطقه‌ای خود، آماده نقش‌آفرینی در روند توسعه همکاری با جمهوری آذربایجان و بازسازی مناطق آزادشده این کشور هستیم.

وی از راه‌اندازی پایانه مرزی خداآفرین و بازگشایی خط ریلی جلفا- نخجوان به عنوان دو اقدام بسیار مهم برای تسهیل روابط تجاری و اقتصادی ایران و آذربایجان نام برد و همکاری و مساعدت وزارت امور خارجه را برای تحقق این مهم خواستار شد.

استاندار آذربایجان‌شرقی بیان داشت: راه‌اندازی پایانه و گمرک خداآفرین، در کنار تقویت مبادی مرزی ایران و آذربایجان در استان‌های اردبیل و گیلان، نقش بسیار مهم و تعیین‌کننده‌ای در تسهیل عبور و مرور به جمهوری آذربایجان همچنین انتقال امکانات، تجهیزات و اقلام مورد نیاز برای مشارکت در بازسازی منطقه قره‌باغ خواهد داشت.

وی با اشاره به بازدید وزیر امور خارجه از نقطه مرزی جلفا در مرز ایران و جمهوری خودمختار نخجوان، گفت: بازگشایی خط ریلی جلفا- نخجوان برای دسترسی آسان به بازار کشورهای همسایه و منطقه اوراسیا، ضروری است و در این رابطه طرح توجیه اقتصادی از سوی دستگاه‌های مسوول استان تهیه شده است.

پورمحمدی همچنین با اشاره به نشست‌های اخیر مسوولان استان با سفرای ایران در کشورهای همسایه و مقامات این کشورها، بر عزم جدی بخش‌های دولتی و خصوصی استان برای توسعه مناسبات بین‌المللی کشورمان تأکید کرد.

انتهای پیام/60001/س
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول