اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تاکید ظریف بر فعال‌سازی خطوط ریلی و امکانات مرزی ایران و جمهوری آذربایجان

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به سفر منطقه‌ای خود و بازدید از مرز جلفا، بر فعال‌سازی ظرفیت‌های بالقوه ازجمله خطوط ریلی و امکانات مرزی، برای نقش‌آفرینی بیشتر ایران در کریدورهای بین‌المللی و حضور گسترده در بازارهای منطقه تأکید کرد.

تاکید ظریف بر فعال‌سازی خطوط ریلی و امکانات مرزی ایران و جمهوری آذربایجان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدجواد ظریف امروز در دیدار استاندار آذربایجان‌شرقی و هیئت همراه با وی با اشاره به نقش اساسی تبریز و آذربایجان شرقی در توسعه روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای همسایه، بر تلاش جدی دستگاه‌های مسئول و بخش خصوصی برای استفاده از فرصت ایجادشده در روابط میان ایران و آذربایجان تأکید و آمادگی وزارت امور خارجه را برای همکاری در این زمینه اعلام کرد.

وی با اشاره به سفر منطقه‌ای خود و بازدید از مرز جلفا، بر فعال‌سازی ظرفیت‌های بالقوه ازجمله خطوط ریلی و امکانات مرزی، برای نقش‌آفرینی بیشتر ایران در کریدورهای بین‌المللی و حضور گسترده در بازارهای منطقه تأکید کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز و مسئول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال غرب کشور نیز در این دیدار حضور داشتند.

گزارش فارس حاکی است، مسوولیت توسعه تجارت با جمهوری آذربایجان به استان آذربایجان‌شرقی از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت به محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان‌شرقی واگذار شده است.

انتهای پیام/60001/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول