اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

نمایندگان استان البرز در انتخابات شورا لیست ارائه نمی‌کنند

نماینده ساوجبلاغ، نظرآباد، چهارباغ و طالقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس مطیق قانون است، گفت: هیچ یک از نمایندگان استان البرز لیستی برای شوراهای شهر و روستا نخواهند داشت و از لیست خاصی نیز حمایت نمی‌کنند.

نمایندگان استان البرز در انتخابات شورا لیست ارائه نمی‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، علی حدادی، نماینده مردم ساوجبلاغ، چهارباغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی، ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه مدیون و مرهون خون شهدا هستیم و باید در راستای رسیدن به اهداف انقلاب در مسیر شهدا حرکت کنیم، گفت: شوراها نقش مهم و تأثیرگذاری در امور شهر و روستاها دارند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه رعایت قانون و عدالت وظیفه خطیری است که به عهده ما قرار گرفته است، ادامه داد: در خصوص رد یا تأیید صلاحیت افراد اصل قانون اساسی بر برائت است مگر اینکه اسناد و مدارکی دال بر مباحث مختلف وجود داشته باشد، هیئات نظارت شهرستان در این خصوص وظیفه سنگینی را به عهده خواهند داشت.

در صورت تصویب مجلس؛ سن و تحصیلات کاندیدای رسایت جمهوری محدود می‌شود

حدادی با اشاره به اینکه در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها اصلاح انتخابات ریاست جمهوری انجام شده است، تصریح کرد: اگر هیأت مدیره مجلس این تغییرات را مصوب کنند مقرر شد در انتخابات 1400 تحصیلات کاندیداهای ریاست جمهوری کارشناس ارشد و سن داوطلبان 40 تا 75 سال شد.

وی ادامه داد: معیارهای رجال سیاسی برای انتخابات ریاست جمهوری اصلاح شد و با دستور در صحن مجلس به انتخابات 1400 خواهد رسید. در این راستا فرد کاندید باید 4 سال فعالیت و سابقه داشته باشد.

نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس بیان کرد: با توجه به شرایط کشور تحصیلات یکی از مواردی است که برای شخصی که قصد دارد کاندیدای ریاست جمهوری ضروری است، نمی‌توانیم بگوییم کسی که علم کافی را ندارد می‌تواند در سطوح عالی کشور فعالیت کند، در حالی که برای شوراهای شهر و روستا نیز این معیار برقرار است.

حدادی با بیان اینکه ثبت نام شوراهای شهر از تاریخ 20 اسفند به مدت هفت روز آغاز خواهد شد، اضافه کرد: بر همین اساس کاندیدای شوراهای روستا نیز از 16 فروردین 1400 انجام خواهد شد و پس از بررسی صلاحیت‌ها در هیئات اجرایی، هیئات نظارت وارد کار خواهند شد.

این مقام مسؤول اضافه کرد: هیچ یک از نمایندگان لیستی را نه حمایت خواهند کرد و نه ارائه می‌کنند، ما موظف هستیم در قبال قانون مطیع باشیم و در این خصوص تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

وی با تأکید بر اینکه اگر بخواهیم در مدیریت شهری تأثیرگذاری لازم را داشته باشیم باید دقت لازم در بررسی صلاحیت‌ها داشته باشیم، اظهار کرد: انتخاب افراد کاردان و کاربلد توسط مردم بسیار حائز اهمیت است.

هیأت نظارت بر عملکرد 4 ساله منتخبین شوراهای شهر و روستا تشکیل خواهد شد

نماینده مردم ساوجبلاغ مجلس در شورای اسلامی یادآور شد: تأیید صلاحیت شوراهای شهر و روستا به عهده هیأت‌های نظارت بر شوراها است.

حدادی با بیان اینکه تنها معیار ما سلامت نفس و عملکرد کاندیداها است، گفت: هیچ نگاه خاصی به کاندیدا نبوده است و تأیید صلاحیت‌ها بر اساس روزشمار قانون انجام می‌شود.

نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس با اشاره به اینکه هیأت عالی نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: طی این مدت اعضای هیأت‌های نظارت بر انتخابات شهرستان‌ها معرفی شدند، هیأت‌های نظارت بر انتخابات شهرستان‌های البرز نیز انتخاب و هماهنگی‌های لازم برای شروع کار این هیئات در استان انجام شده است.

این نماینده مجلس در خصوص آموزش برگزیدگان شوراهای شهر وروستا، افزود: بعد از انتخابات برنامه‌های آموزشی برای منتخبین مردم خواهیم داشت تا با شورایی کارآمد همراه باشیم.

وی با بیان اینکه نظارت پس از انتخابات نیز ادامه خواهد داشت، بیان کرد: هیأت نظارت بر عملکرد شوراها طی 4 سال خواهیم داشت، این اقدام بر کارآمدی منتخبین تأثیرگذار خواهد بود.

اصلاح و وضع قوانین در حوزه حفاظت از حقوق اصحاب رسانه

حدادی با بیان اینکه رسانه‌های نقش مهم و تأثیرگذاری در مجلس شورای اسلامی دارند، بیان کرد: رسانه‌ها در هر شرایطی در خط مقدم قرار دارند و نباید قانون و مجلس از آن‌ها غافل شود.

وی در بخش دیگری در خصوص مشکلات حوزه رسانه، تصریح کرد: اصلاح قانون در دستورکار این مجلس قرار دارد، سعی داریم نسبت به موضوع رسانه‌ها مسائل بررسی شود و به قانونی در این خصوص وضع شود.

نماینده مردم ساوجبلاغ با اشاره به اینکه کارگروه راهبردی تشکیل شود و به عنوان یک طرح به مجلس ارائه شود، بیان کرد: این اقدام نیاز به یک کار کارشناسی و حقوقی دارد و آمادگی این را داریم از با تجربه‌های این عرصه کمک بگیریم تا به دفاع از اصحاب رسانه در مجلس برخیزیم.

تبلیغات زودهنگان ثبت می‌شود

این نماینده مجلس در خصوص تبلیغات زود هنگام نیز با اشاره به برگزاری جلسات با افراد مختلف، تصریح کرد: موضوع در دست بررسی است؛ تبلیغات زودهنگام ثبت خواهد شد.

وی در خصوص افرادی که به عنوان عضو شورای شهر دستگیر می‌شوند، اظهار کرد: بررسی دستگیری‌ها کار باید بررسی حقوقی شود اما این افراد شانس زیادی برای انتخابات نخواهند داشت.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول