اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

افتتاح پروژه‌های هلال احمر در شهرستان‌های داراب، کازرون و مهر

با حضور دبیرکل هلال احمر کشور، پروژه‌های این مجموعه در سه شهرستان داراب، کازرون و مهر به بهره‌برداری رسید.

افتتاح پروژه‌های هلال احمر در شهرستان‌های داراب، کازرون و مهر

به گزارش خبرگزاری فارس از داراب، همزمان با سفر دبیرکل جمعیت به این استان، انبار امدادی شعبه داراب افتتاح شد.

در این مراسم قوسیان مقدم از نقش انبارهای امدادی در توسعه خدمات امدادی و پشتیبانی جمعیت هلال احمر در سطح کشور سخن گفت و اظهار کرد: فارس استان پهناوری است و خانه های هلال تاثیر بسزایی در گسترش و نهادینه شدن آموزش های امدادی و بشردوستانه در سطح جامعه دارند.

وی اضافه کرد: ساختار داوطلبی خانه های هلال بستر مناسب و چالاکی برای امدادرسانی سریع و بی وقفه به حوادث احتمالی در ساعات اولیه پس از حادثه می باشد و جمعیت، به این خانه ها به عنوان یک فرصت نگاه می کند.

نماینده مردم داراب و زرین دشت نیز در این مراسم از خدمات جمعیت هلال احمر در راستای کمک به اقشار آسیب پذیر قدردانی و این خدمات را دلسوزانه و بی بدیل توصیف کرد.

فرماندار داراب نیز در این مراسم بیان داشت: هلال احمر پیام آور صلح و دوستی در همه جای جهان است و نوع دوستی و ایثارگری شاخصه هلال احمری‌ها است.

اصغر فرودی بیان کرد : نقش امدادگری و امدادرسانی در جمعیت هلال احمر، نقشی مهم و برگرفته از معارف دینی است و حضور هزاران نفر از اقشار مختلف و در لوای یک پرچم نشان از خدمت رسانی بی طرفانه به همه آسیب پذیران جامعه دارد.

در این مراسم علاوه بر تعدادی از مسئولان داراب، معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی، معاون عملیات سازمان امداد و نجات، معاون حفاظت کارکنان جمعیت هلال احمر کشور و مدیر عامل جمعیت هلال احمر فارس حضور داشتند.

 افتتاح پایگاه امداد و نجات بین شهری کمارج کازرون

 

در ادامه سفر سه روزه دبیر کل جمعیت هلال احمر به استان فارس، پایگاه امداد و نجات بین شهری کمارج "یادمان شهید اصغر سرکاری" در شهرستان کازرون با زیربنای ۵۲۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد و ۶۲۵ میلیون ریال افتتاح شد.

قوسیان مقدم در ادامه برنامه های سفر خود به کازرون، انبار امدادی جمعیت هلال احمر این شهرستان را با ۶۰۰ مترمربع زیربنا افتتاح کرد؛ پروژه‌ای که برای تکمیل آن ۲۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار جذب و هزینه شده است.

وی در آیین افتتاح این دو طرح عمرانی در کازرون، از دقت بالا و سرعت عمل اجرای طرح های یاد شده در استان فارس قدردانی و اظهار کرد: این طرح ها در نیمه دوم خرداد ماه امسال آغاز شده و همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران یعنی در ظرف مدت ۸ ماه به اتمام رسیده است که به نوبه خود می تواند الگویی برای اجرای سایر طرح‌های عمرانی جمعیت هلال احمر در سطح کشور باشد.

 دبیرکل جمعیت هلال احمر همچنین در مراسم دیگری، کلنگ احداث ساختمان امداد شهری شعبه کازرون را به زمین زد.

فرماندار کازرون نیز در این مراسم با تاکید بر حمایت از فعالیت های بشردوستانه هلال احمر عنوان کرد : رشد و تعالی در جمعیت هلال احمر موجب ارتقای ایمنی عمومی جامعه خواهد شد بنابراین توجه ویژه به این حوزه و امر آموزش همگانی می تواند زمینه ساز جامعه ایمن باشد‌.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس این پروژه با ۸۰۰ مترمربع زیربنا در دو طبقه و با نوع سازه اسکلت فلزی احداث خواهد شد و برای تکمیل آن به ۳۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار نیاز است.

در آیین افتتاح این پروژه ها، مسئولان شهرستان کازرون، مدیرعامل و مدیران ستادی جمعیت هلال احمر فارس و معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی جمعیت هلال احمر کشور به همراه معاون عملیات سازمان امداد و نجات و معاون حفاظت فیزیکی کارکنان جمعیت هلال احمر حضور داشتند.
در حاشیه این افتتاح از مادر شهید اصغر سرکاری و خیّر اهداکننده زمین پایگاه تقدیر به عمل

انبار امدادی هلال احمر مهر راه‌اندازی شد

با حضور دبیرکل جمعیت هلال احمر ، انبار امدادی مهر با زیربنای ۷۲۰ متر مربع به مناسب دهه فجر انقلاب اسلامی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

قوسیان مقدم در آیین افتتاح این انبار ، توسعه خدمات امدادی - پشتیبانی هلال احمر را گامی بزرگ در جهت تحقق اهداف متعالی هلال احمر دانست.

همچنین ظرفیت شهرستان مهر را به جهت مجاورت با دو استان جنوبی کشور حائز اهمیت دانست و بیان کرد : همسایگی این شهرستان با مجموعه عظیم نفتی - گازی عسلویه و اهمیت آمادگی بالای امداد رسانی به حوادث احتمالی در این منطقه ، لزوم تقویت هرچه بیشتر این شهرستان را می طلبید که افتتاح این انبار رویدادی مهم در تحقق برنامه های هلال احمر است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس نیز در این مراسم با اشاره به سرعت عمل و توجه ویژه به کیفی سازی این طرح اظهار کرد : این انبار امدادی که کلنگ زنی آن در اسفند ماه سال گذشته انجام گرفت ، پس از ۱۱ ماه و با اعتباری به میزان ۲۰ میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفت.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول