اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تاکید «رحمان» بر تقویت سازمان پیمان امنیت جمعی در مبارزه با تهدیدات

دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی در سفر به تاجیکستان با رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

تاکید «رحمان» بر تقویت سازمان پیمان امنیت جمعی در مبارزه با تهدیدات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «استانیسلاو زاس» دبیر کل سازمان پیمان امنیت جمعی در سفر کاری به تاجیکستان با «امامعلی رحمان» رئیس جمهور این کشور ملاقات کرد.

رحمان در سخنانی ضمن این دیدار بر اولویت‌های ریاست تاجیکستان در سازمان پیمان امنیت جمعی تمرکز و برنامه هماهنگ شده در آینده را تایید کرد.

در این راستا، به اقدامات دبیرخانه پیمان امنیت جمعی در زمینه آماده سازی برنامه مذکور و جمع بندی اولویت‌های ریاست تاجیکستان با ابتکارات سران کشورهای عضو این سازمان که در نشست ماه دسامبر شورای امنیت جمعی در سال گذشته میلادی مطرح شده بودند، اشاره شد.

در ادامه این ملاقات طرفین در مورد وظایف پیش روی سازمان مذکور تبادل نظر و برخی از موضوعات مهم دستور کار منطقه‌ای و بین المللی را بررسی کردند.

رئیس جمهور تاجیکستان در سخنانی به طور ویژه بر اهمیت توسعه پتانسیل در سازمان پیمان امنیت جمعی در زمینه مبارزه موثر با گرایش‌های مربوط به گسترش ایدئولوژی‌های مخرب در حوزه مسئولیت این سازمان و همچنین مبارزه با جرائم اینترنتی و سایر اقدامات غیرقانونی با استفاده از فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی، تاکید کرد.

در این زمینه به اهمیت افزایش کار در مورد اجرای تصمیم شورای امنیت جمعی در مورد «افزایش اقدامات با هدف کاهش تنش در مرز تاجیکستان و افغانستان»، بررسی مسائل مربوط به تصویب لیست واحد سازمان‌های که در قالب سازمان پیمان امنیت جمعی به عنوان تروریستی شناخته شده‌اند، اشاره شد.

ضمن بررسی دستور کار بین المللی و منطقه‌ای به توسعه اوضاع در افغانستان و همچنین روند رو به رشد تهدیدات جهانی تروریسم، افراط گرایی، اشکال مختلف رادیکالیسم و جرائم سازمان یافته فراملی مانند قاچاق مواد مخدر توجه ویژه شد.

در این راستا، رئیس جمهور تاجیکستان بر اهمیت تقویت توانایی سازمان پیمان امنیت جمعی برای مبارزه موثر با این خطرات و تهدیدهای امنیتی، تاکید کرد.

دبیر کل سازمان پیمان امنیت جمعی قبل از دیدار با رئیس جمهور تاجیکستان همچنین با وزرای دفاع، امور خارجه و دبیر شورای امنیت این کشور نیز دیدار و گفت و گو کرد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول