اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

سلیمانی: راستی‌آزمایی عمل آمریکا به وعده‌هایش باید در طول مسیر رفع تحریم‌ها مستمر باشد

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در مورد اینکه چرا جمهوری اسلامی فقط عمل آمریکا و اروپا به وعده‌هایشان در برجام را می خواهد و حرف و وعده را قبول نمی‌کند؟، گفت: تحقق عملی به وعده‌ها یک منطق علمی است؛ وقتی یک کاری می‌خواهد انجام شود دو طرف باید متعهد شوند.

سلیمانی: راستی‌آزمایی عمل آمریکا به وعده‌هایش باید در طول مسیر رفع تحریم‌ها مستمر باشد

محمد سلیمانی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس در مورد اینکه چرا جمهوری اسلامی فقط عمل آمریکا و اروپا به وعده‌هایشان در برجام را می خواهد و حرف و وعده را قبول نمی‌کند؟، گفت: تحقق عملی به وعده‌ها یک منطق علمی است؛ وقتی یک کاری می‌خواهد انجام شود دو طرف باید متعهد شوند و باید آن کار قابل اجرا باشد و زمان بندی داشته باشد و بتوان بر روی آن نظارت کرد و قابل فسخ نیز در صورت بد عهدی باشد.

وی با تاکید بر بدعهدی آمریکا و غرب در برجام خاطرنشان کرد: تجربه گذشته نشان می‌دهد که ایران تمام تعهداتش را در برجام انجام داد و آمریکایی‌ها زیر برجام زدند و از آن خارج شدند این یک تجربه کاملا روشن است که مقابل چشم جهانیان اتفاق افتاد لذا موضوعات حقوقی هم نتوانست کاری از پیش ببرد لذا ما باید بر اساس عمل کار کنیم یعنی دیگر با حرف و سخن کاری از پیش نمی رود

سلیمانی با اشاره به بی اعتمادی نسبت به آمریکا اظهار داشت:آمریکایی‌ها نشان دادند که وقتی یک تصمیم، رئیس‌جمهور شان می‌گیرد، رئیس جمهور بعدی به راحتی آن را لغو می‌کند و آن را به هم می زند آنها مثل کشور ایران نیستند که هرچه رهبری دستور و فتوا دهد اجرا شود.

وی با تاکید بر این که امضای روسای جمهور آمریکا هیچ تضمینی ندارد و حتی در برخی موارد کنگره این کشور باید آن‌ها را تایید کند، بیان داشت: همه اینها نشان می‌دهد که ما باید حتماً به عمل بپردازیم و برداشتن تحریم‌ها در عمل دیده شود.

سلیمانی ادامه داد: منطق دیگر این است که رفع تحریم‌ها فرایندی است که هر جای آن آمریکا و غرب می‌توانند دخالت کنند. یعنی طبق یک قانون نانوشته این توانایی را دارند که یک اقدامات دخالتی داشته باشند. مانند همین که در سال‌های گذشته می گفتند ایران تحریم نیست اما شرکت هایی که با ایران کار می‌کردند را تهدید می‌کردند.

وی بیان داشت: نکته دیگر این است که ما باید حتماً  ابتدا تا انتهای برداشت تحریم‌ها را نظارت کنیم تا راستی آزمایی محقق شود. راستی آزمایی باید در طول مسیر رفع تحریم‌ها مستمر باشد تا دوباره آمریکایی‌ها و غربی‌ها زیر میز نزنند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به مکانیسم ماشه اظهار داشت: این مکانیسم واقعاً برای ملت ایران خسارت بار است از همان اول هم زمانی که موضوع برجام بحث می‌شد در این مورد صحبت شد اما دولت زیر بار نمی رفت و باید حواسش به مکانیسم ماشه باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول