اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

ایجاد 205 هزار شغل توسط کمیته امداد در سال‌جاری

سخنگوی دولت گفت:کمیته امداد توانسته است با اجرای شغل‌های خرد، بیش از ۲۰۵ هزار فرصت شغلی ایجاد کند که نسبت به سال‌ قبل ۳۰ درصد رشد داشته است.

ایجاد 205 هزار شغل توسط کمیته امداد در سال‌جاری

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری فارس، علی ربیعی، سخنگوی دولت در بازدید از مرکز کارآفرینی زنان سرپرست خانوار کمیته امداد گفت: در گذشته تصور بر این بود که ایجاد فرصت‌های اشتغال‌ تنها با سرمایه‌گذاری‌ کلان انجام‌پذیر است؛ این در حالی است که امروز جمعیت زیادی در مشاغل خرد مشغول به فعالیت هستند اما سیاستگذاری‌های کلان و منسجم در کشور در این زمینه صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه دولت در سال ۹۳ به تدوین سیاست‌های کلان در ایجاد زمینه‌های کارآفرینی در مشاغل خرد و کوچک اهتمام ورزید، ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا امروز دولت ۲۰ هزار میلیارد تومان به توسعه مشاغل خرد روستایی اختصاص داده است و ظرفیت ۱۰ هزار میلیارد تومان دیگر نیز وجود دارد.

ربیعی خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده، سهم اشتغال روستایی از اشتغال کل کشور از ۳ درصد به بیش از ۲۶ درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه جلوگیری از واردات بی‌رویه و ممنوع کردن ورود قاچاق به کشور باعث رشد صنعت و اشتغال خرد در کشور می‌شود، اظهار کرد: کمیته امداد فعالیت‌های بسیار خوبی در زمینه ایجاد اشتغال خرد انجام داده است.

سخنگوی دولت گفت: کمیته امداد توانسته است با اجرای شغل‌های خرد، بیش از ۲۰۵ هزار فرصت شغلی ایجاد کند که نسبت به سال‌ قبل ۳۰ درصد رشد داشته است.

ربیعی با تاکید بر ضرورت بیمه‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم آینده محرومان و افراد نیازمند را در قالب بیمه‌های اجتماعی تامین کنیم اقدام شایسته‌ای برای آنها انجام داده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری ۲ میلیون نفر از روستاییان و عشایر به بیمه شدگان در کشور افزوده شده‌اند، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از  ۶ میلیون نفر از روستاییان از بیمه  اجتماعی برای بازنشستگی بی‌بهره‌اند که باید تمهیدات لازم برای رفع این مشکل نیز انجام شود.

ربیعی با اشاره به حمایت‌های دولت از کارآفرینان، اضافه کرد: در کمیسیون اقتصادی دولت موضوعاتی برای بهره‌مندی افراد از امکانات بیمه‌ای مطرح شده است و امیدواریم که با تامین منابع مالی به اهداف‌مان در این حوزه برسیم.

انتهای پیام/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول