اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اعتبار تالار مرکزی سمنان به‌سرعت جذب شود

استاندار سمنان گفت: اجرای پروژه مجتمع فرهنگی و هنری سمنان در سال‌های گذشته معطل ماند و با دستور رئیس‌جمهور، ۱۵ میلیارد تومان به‌صورت نقدی به این طرح تخصیص یافت که باید به‌سرعت جذب شود.

اعتبار تالار مرکزی سمنان به‌سرعت جذب شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علیرضا آشناگر بعدازظهر امروز در آیین کلنگ‌زنی پروژه مجتمع فرهنگی و هنری سمنان (تالار مرکزی) اظهار کرد: دولت توجه جدی به اجرای پروژه‌های فرهنگی و حمایت از جامعه فرهنگی و هنری در استان سمنان دارد.

وی با بیان اینکه سمنان، استانی فرهنگی است و این دیار اندیشمندان و مراجع بزرگ و به‌نامی دارد، افزود: افتخار بزرگی است که پیش کنگره نکوداشت آیت‌الله حسینی شاهرودی را در اواخر سال جاری و یا اوایل سال آینده در شهرستان شاهرود برگزار کنیم.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه در آینده نزدیک کنگره ملی آیت‌الله حاج سیدمحمود حسینی شاهرودی برگزار می‌شود، عنوان کرد: در حوزه هنر، هنرمندان خوب و بزرگ و صاحب نامی از استان سمنان معرفی شدند و آثار فاخر آقای میرباقری بر کسی پوشیده نیست.

آشناگر بیان کرد: تلاش ما باید این باشد تا هم از مفاخر تجلیل کنیم و هم نمادهای فرهنگی استان سمنان را تا جایی که می‌توانیم احیا کنیم.

وی با بیان اینکه دولت توجه جدی به اجرای طرح‌های فرهنگی در استان سمنان دارد، عنوان کرد: اعتبارات خوبی با دستور رئیس‌جمهور برای ساخت مصلای سمنان پرداخت شد و در حال حاضر تا اتمام طرح به‌صورت ۱۰۰ درصدی، می‌توان نماز را در این مکان پرفضیلت اقامه کرد.

استاندار سمنان گفت: آمفی‌تئاتر دانشگاه سمنان بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت پرداخت ۱۵ میلیارد تومان دیگر به‌صورت نقدی، این طرح تا اردیبهشت سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.

آشناگر اظهار کرد: مجتمع فرهنگی و گردشگری سرخه ۷۰ میلیارد تومان اعتبار دارد و این طرح پیشرفت فیزیکی خوبی دارد و باوجود اینکه چند ماهی است که از آغاز این طرح می‌گذرد؛ اما روند اجرای این طرح خوب ارزیابی می‌شود.

وی گفت: در کنار دیگر طرح‌های مهم استان سمنان مانند انتقال آب دریای خزر، به‌صورت هفتگی گزارش روند ساخت مجتمع گردشگری و فرهنگی سرخه از معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان دریافت و به رئیس‌جمهور گزارش می‌شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه رئیس‌جمهور، ظرفیت بسیار خوب برای اجرای طرح‌های عمرانی و اقتصادی در سال‌های گذشته بوده است، افزود: در دو ماه گذشته ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار با دستور وی به استان سمنان ابلاغ شد.

آشناگر خاطرنشان کرد: طرح مجتمع فرهنگی و هنری سمنان (تالار مرکزی) در سال‌های گذشته معطل ماند و با دستور رئیس‌جمهور، ۱۵ میلیارد تومان به‌صورت نقدی به این طرح تخصیص یافت.

وی افزود: اعتبار تالار مرکزی سمنان به‌سرعت جذب شود و این طرح مطالبه مردمی است و باید هنرمندان هنرهای خودشان را در این مکان به مردم استان سمنان معرفی کنند.

استاندار سمنان گفت: باغ موزه دفاع مقدس یک طرح بسیار ارزنده فرهنگی و اعتقادی است و سمنان در کنار استان‌های معدود دیگر از طرح‌های از این دست برخوردار است.

وی با بیان اینکه درصدد تأمین اعتبار برای تکمیل استادیوم ورزشی شاهرود و دامغان هستیم تا در آینده برای تکمیل این طرح اقدام شود، افزود: از تلاش‌های مسؤولان و مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد که برای آغاز عملیات اجرایی این طرح تلاش کردند قدردانی می‌شود.

آشناگر گفت: از تلاش‌های اعضای شورای شهر و شهردار و معاونت عمرانی استانداری سمنان برای آغاز عملیات اجرایی این طرح قدردانی می‌شود.

احداث تالار مرکزی سمنان طبق استانداردهای روز

فرشید فلاح، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز در این آیین با بیان اینکه برای آغاز عملیات ساختمانی این مجتمع ۱۵۰ میلیارد ریال با مساعدت رئیس‌جمهور اختصاص یافته است، افزود: این مجتمع مشتمل بر فضاهای آموزشی، فرهنگی، اداری، نمایشگاه، خدماتی و ... است.

وی خاطرنشان کرد: این مجتمع شامل یک سالن بزرگ با ظرفیت ۸۵۰ نفر ویژه برنامه‌های فرهنگی و کنسرت، دو سالن تئاتر ۵۰ نفره، سه سالن سینما با ظرفیت‌های ۱۴۰ و ۷۵ نفره است که در قالب شش طبقه چهار طبقه روی زمین و دو طبقه زیر زمین احداث می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان بیان کرد: در طراحی پروژه مجتمع فرهنگی هنری سمنان از بافت فرهنگی و سنتی استفاده شده و تلاش بر این است تا برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری فضاهای مناسب و با ویژگی‌ها و استانداردهای روز احداث و به بهره‌برداری برسد.

فلاح با تأکید بر اینکه این پروژه از مصوبات دور نخست سفر ریاست جمهوری به سمنان بوده است، تأکید کرد: ساخت این مجتمع همواره به‌عنوان یکی از مطالبات مردم و اهالی فرهنگ و هنر بوده است.

وی با بیان اینکه ضرورت ساخت این مجتمع در سفر دوم ریاست جمهوری نیز مورد تأکید قرار گرفته است، افزود: استاندار سمنان و نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی پیگیری‌های مستمری برای تحقق این امر داشته‌اند و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز اقدامات خوبی برای تأمین بخشی از اعتبارات اجرای این طرح انجام داده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان خاطرنشان کرد: ساخت پروژه تالار مرکزی سمنان با توجه به نیاز اهالی فرهنگ و هنر این خطه به داشتن فضایی تخصصی و مناسب برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی هنری ضروری است.

به گزارش فارس، در مراسم کلنگ‌زنی این پروژه، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان، فرماندار سمنان، اعضای شورای شهر و شهردار سمنان و جمعی از مسؤولان و مدیران فرهنگی و اجرایی استان سمنان نیز حضور داشتند.

این مجتمع در زمینی به وسعت یک هکتار و با زیربنای بیش از ۱۵ هزار مترمربع در ضلع جنوبی پارک کومش واقع در پشت بیمارستان سینا احداث می‌شود.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول