اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

ابراز تمایل چند کشور برای مشارکت در رزمایش دریایی ایران

امیر دریادار غلامرضا طحانی، سخنگوی رزمایش مرکب امنیت دریایی شمال اقیانوس هند گفت: امسال تعدادی از کشورهای شمال اقیانوس هند که صاحب سبک در حوزه دریا و دریانوردی هستند ابراز تمایل کردند که در رزمایش ما شرکت کنند.

ابراز تمایل چند کشور برای مشارکت در رزمایش دریایی ایران

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، امیر دریادار غلامرضا طحانی، سخنگوی رزمایش مرکب امنیت دریایی شمال اقیانوس هند در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با اشاره به پیام این رزمایش گفت: ما در همه رزمایش‌ها اعلام می‌کنیم که پیام جمهوری اسلامی ایران صلح و دوستی است و همچنین اراده نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از جمله ارتش برای حضور در دریا و تأثیرگذاری مثبت یک تصمیم جدی بوده و خواهد بود و با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران یک کشور اقیانوسی است و بنادر اقیانوسی دارد نمی‌تواند به اقیانوسی که بر آن مشرف است بی‌تفاوت باشد.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده مشارکت دوستان و هم افزایی مسئولانه در حوزه شمال اقیانوس هند توسط کشورهای حاشیه اقیانوس امکان‌پذیر است و ما در این دو از نمایش که در دو سال متوالی برگزار شد این پیام را اعلام کردیم و همین که امسال تعدادی از کشورهای شمال اقیانوس هند که صاحب سبک در حوزه دریا و دریانوردی هستند ابراز تمایل کردند که در رزمایش ما شرکت کنند.

امیر طحانی گفت: این نشان می‌دهد که پیام ما به گوش مخاطبین رسیده است و مطمئن باشید در سال‌های آینده و رزمایش‌های بعدی با تعداد شرکت‌کنندگان بیشتری برگزار خواهد شد و این مهم جزو طرح ریزی‌هایی است که ما در برنامه‌ریزی‌های اولیه خود مد نظر مان بوده است.

ارتش و سپاه نیروی متفاوت و جدا از هم نیستند

 سخنگوی این رزمایش درباره همکاری نیروی دریایی ارتش و سپاه و تعامل این دو نیروی دریایی در رزمایش مرکب امنیت دریایی شمال اقیانوس هند اظهار داشت: ارتش و سپاه نیروی متفاوت و جدا از هم نیستند بلکه یک نیروی واحد برای دفاع از منافع جمهوری اسلامی ایران هستند. درست است که روی کاغذ مسئولیت‌های هر کدام از دو نیرو به تفکیک و به وضوح مشخص است اما دشمنان بدانند که این دو نیرو به عنوان یک شجره و ید واحد، مشتی محکم در دفاع از مرزهای آبی و منافع جمهوری اسلامی ایران در دریاها هستند و برای دفاع از منافع جمهوری اسلامی ایران ذره‌ای شک و تردید به خود راه نمی‌دهند.

امیر دریادار غلامرضا طحانی در پایان گفت: همگان بدانند که تعامل میان دو نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران همیشه با قوت ادامه دارد و اکنون که ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد، این تعامل و هم افزایی نه تنها در آب‌های سرزمینی بلکه در آب‌های آزاد روز به روز در حال افزایش است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول