اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

درآمد ماهیانه تعمیرکار لوازم خانگی چقدر است؟

آسایش و راحتی انسان ها با وجود تکنولوژی و فناوری هایی که در دستگاه های مختلف به وجود آمده، افزایش یافته است و امروزه مانند گذشته نیازی به انجام بسیاری از کارهای دستی مانند شست و شوی لباس ها و ظروف نمی باشد و دستگاه هایی وجود دارند که به صورت اتوماتیک این کارها در مدت زمان کوتاهی انجام می دهند. وابستگی انسان ها به لوازم خانگی به قدری گسترش یافته که در هر خانه ای ده‌ها دستگاه الکترونیکی که تسهیل کننده امور منزل هستند یافت می شود.

درآمد ماهیانه تعمیرکار لوازم خانگی چقدر است؟

تمامی وسایل برقی و مکانیکی پس از گذشت مدت زمانی دچار مشکلات و ایرادهای مختلفی می گردند که برای انجام کار با آنها نیاز است تا این مشکلات برطرف شوند. شغل تعمیرات لوازم خانگی در این گونه مواقع به کمک افراد آمده و وسایل و دستگاه های مختلف را رفع عیب می نماید. ممکن است برخی افراد تمایل به ورود به شغل تعمیرات لوازم خانگی داشته باشند اما از جزئیات این کار آگاهی نداشته باشند. در این مقاله به معرفی این شغل، بازار کاری که دارد و این که درآمد ماهیانه تعمیرکار لوازم خانگی چقدر است پرداخته شده است.

توضیحاتی در رابطه با شغل تعمیرات لوازم خانگی

اهمیت لوازم خانگی در زندگی افراد به قدری زیاد است که شرکت های بزرگی در دنیا مانند ال جی، سامسونگ، بوش و ... از ثروتمندترین شرکت های جهان محسوب شده و محصولات خود را به تمامی کشورها صادر می کنند. همه ما در طول زندگی گذمان به تعمیرکاران لوازم خانگی افتاده است و می دانیم که حضور این افراد در جامعه بسیار ضروری می باشد. یخچال، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، ماکروفر، آبمیوه گیری، غذاساز و ... انواعی از لوازم خانگی می باشند که در طول عمر خود حداقل یک بار نیاز به تعمیر توسط تعمیرکار پیدا می کنند. مشکلات و خرابی های متداولی در انواع لوازم خانگی اتفاق می افتد که با توجه به پیچیدگی ساختار آنها نیازمند حضور تعمیرکار متخصص در این حرفه خواهد بود.

تعمیرکاران لوازم خانگی با انواع سیستم های برقی و مکانیکی دستگاه های آشنا بوده و قادر به عیب یابی و تعمیرات این وسایل می باشند. از وظایفی که یک تعمیرکار لوازم خانگی انجام می دهد می توان به مواردی مانند نصب وسایل مختلف، آموزش نگهداری لوازم خانگی، حل خلاقانه مشکلات همه وسایل، توانایی برخورد مناسب با مشتریان و گوش کردن به صحبت های آنها در رابطه با مشکل دستگاه، سرویس کردن انواع لوازم خانگی و ... اشاره کرد.

بسیاری از افرادی که تمایل به انجام کارهای فنی دارند ممکن است به غل تعمیرات لوازم خانگی نیز علاقمند بوده و تصمیم به ورود به این حرفه را داشته باشند. سوالی که این افراد در ابتدا برایشان پیش می آید این است که درآمد ماهیانه تعمیرکار لوازم خانگی چقدر است؟ پاسخ به این سوال نیازمند بررسی دقیق بازار کار و موارد تاثیرگذار بر درآمد این افراد می باشد که در ادامه به آنها پرداخته شده است.

بازار کار شغل تعمیرات لوازم خانگی

لوازم خانگی از جمله کالاهای پر مصرف در تمامی دنیا می باشد که حتی کم بضاعت ترین افراد نیز از وسایل ضروری مانند یخچال و تلویزیون بهره مند می باشند. پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا تعداد لوازم خانگی های مورد استفاده توسط افراد گسترش یافته و روز به روز وسایل جدیدی وارد منازل گردد. خرابی های متداولی در انواع لوازم خانگی به وجود می آید که ممکن است افراد را دچار نگرانی نماید؛ اما با وجود تعمیرکاران لوازم خانگی جای هیچ گونه نگرانی وجود نداشته و امکان تعمیر این وسایل به صورت کاملا حرفه ای و با هزینه ای پایین قابل انجام می باشد.

لوازم خانگی از جمله کالاهایی است که از قیمت بالایی برخوردار بوده و نیاز است تا نگهداری درستی از آنها به عمل آید. در صورت وجود خرابی در وسایل مختلف صرفه با این است که نسبت به تعمیر آنها اقدام نمود تا این که وسیله جدیدی  را خریداری کرد. این مسئله به ویژه در کشور ما که با موضوع تحریم ها مواجه می باشیم از اهمیت بیشتری برخوردار می باشد چرا که برای خرید انواع لوازم خانگی باید هزینه زیادی را در نظر گرفت. به همین دلیل است که تعداد مراجعه کنندگان به تعمیرکاران لوازم خانگی همیشه زیاد بوده و این شغل در تمام دنیا از بازار کار خوبی برخوردار می باشد. شما می توانید با شرکت دوره آموزش تعمیرات لوازم خانگی فنی حرفه ای در مجتمع آموزشی برق درامد بالایی را کسب نمایید.

سرمایه مورد نیاز برای شروع به کار تعمیرات لوازم خانگی

در صورتی که تصمیم به وارد شدن به حرفه تعمیرات لوازم خانگی را گرفته اید نیاز است تا در رابطه با سرمایه ای که برای این شغل مورد نیاز می باشد تحقیقات کافی به عمل آورید. شغل تعمیرات لوازم خانگی حرفه ای فنی و مهارت محور بوده که برای ورود به آن در گام اول نیاز به کسب مهارت های لازم می باشد. معمولا مشاغلی که فنی می باشند سرمایه زیادی برای آغاز به کار نیاز نداشته و شغل تعمیرات لوازم خانگی نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد.

در ابتدا نیاز است تا سرمایه ای جهت اجاره مغازه در محلی مناسب در نظر گرفته شود. این سرمایه بسته به شهر و محله ای که قصد اجاره مغازه در آن را دارید متفاوت می باشد. اما بسیاری از افرادی که از سرمایه کافی برای این کار برخوردار نیستند در ابتدا در شرکت های تعمیراتی و خدماتی مختلف استخدام می گردند تا پس از کسب سرمایه اقدام به انجام کار به شکل مستقل نمایند. ابزار کار و تجهیزات مورد نیاز برای این کار نیاز به هزینه زیادی نداشته و با مبلغ 5 میلیون تومان می توان وسایل مورد نظر خود را خریداری کرد.

درآمد ماهیانه در شغل تعمیرات لوازم خانگی چقدر است؟

اگر بخواهیم در رابطه با درآمد ماهیانه تعمیرکاران لوازم خانگی صحبت نماییم باید گفت که به طور کلی درآمدی در حدود 6 الی 15 میلیون تومان در این شغل قابل پیش بینی می باشد؛ اما عوامل مختلف دیگری وجود دارند که می توانند به افزایش این میزان درآمد کمک نمایند. عامل اول در بالا بردن درآمد و رسیدن به سوددهی بیشتر در شغل تعمیرات لوازم خانگی ارائه کار با کیفیت می باشد. نیاز است تا تعمیرکار لوازم خانگی، مطالعه زیادی در رابطه با امکانات جدیدی که وارد دستگاه ها می گردد داشته باشد تا قادر به تعمیر آنها در بالاترین کیفیت ممکن باشد. با توجه به گران قیمت بودن لوازم خانگی مختلف، در صورتی که خرابی برای آنها به وجود بیاید افراد به دنبال تعمیرکاری می گردند که بتواند دستگاه را به راحتی عیب یابی کرده و در زمانی کوتاه ایرادات آن را برطرف نماید.

خوش قول بودن در کار از دیگر مواردی است که باعث می شود مشتریان به تعمیرکار اعتماد کرده و او را به افراد دیگر معرفی نمایند و بدین ترتیب مشتریان زیادی جذب تعمیرکار شده و به مرور درآمد وی افزایش خواهد یافت.

قیمت ها باید مناسب و رقابتی باشد و تعمیرکار امکان انجام تعمیرات در منزل را برای مشتری فراهم نماید تا فرد نیازی به حنل و جا به جایی دستگاه و صرف هزینه های اضافی نباشد.

سخن پایانی

در این مطلب به معرفی شغل تعمیرات لوازم خانگی و بازار کاری که دارد پرداخته شد. میزان درآمد تعمیرکاران لوازم خانگی بسته به فاکتورهای مختلف متغیر می باشد که نیاز است فرد ترفندهای کسب درآمد بالا را به کار گیرد تا بتواند در این شغل به موفقیت بالایی دست یابد. کسب مهارت در این حرفه نیازمند شرکت در دوره های آموزشی تعمیرات لوازم خانگی فنی و حرفه ای بوده و به این طریق افراد می توانند نسبت به راه اندازی این شغل اقدام نمایند. مجتمع آموزشی برق یکی از برترین آموزشگاه های کشور در حوزه دوره‌های فنی و مهارتی از جمله آموزش تعمیرات لوازم خانگی، دوره آموزش موبایل ، آموزش تعمیرات دوربین مدار بسته، آموزش تعمیرات و نصب پکیج، آموزش نصب و تعمیرات کولر گازی و... محسوب می شود. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه برگذاری کلاس ها و مشاوره رایگان در خصوص کلاس های آموزشگاه با شماره  02166489523 تماس حاصل فرمایید.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول