اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نمایندگان آمریکا و سازمان ملل، پیشروی‌های ارتش یمن را بررسی کردند

فرستادگان ویژه ایالات متحده آمریکا و سازمان ملل متحد با سفیر عربستان سعودی در یمن درباره عملیات ارتش این کشور در شرق و شمال رایزنی و خواستار توقف این عملیات شدند.

نمایندگان آمریکا و سازمان ملل، پیشروی‌های ارتش یمن را بررسی کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، فرستادگان ویژه ایالات متحده آمریکا و سازمان ملل متحد با سفیر عربستان سعودی در یمن دیدار و گفت‌وگو کردند.

شبکه الحدث عربستان سعودی گزارش داد که «محمد آل جابر محمد بن سعید»،‌ سفیر این کشور در این دیدار حملات انصارالله یمن به مأرب را بررسی کرده است.

«مارتین گریفیتس»، فرستاده سازمان ملل گفت که انصارالله یمن باید «حملات» خود به شهر «مأرب» مرکزی استانی به همین نام در مرکز شمالی این کشور را متوقف کنند.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اخیراً عملیاتی با هدف رسیدن به این شهر که در دست نیروهای منصور هادی است، آغاز کرده و به ۳۰ کیلومتری این شهر رسیده‌اند. استان مأرب هم‌مرز با عربستان سعودی است.

فرستاده سازمان ملل بدون اشاره به خواسته‌های دولت نجات ملی یمن برای حصول آتش‌‌بس، عملیات مأرب فرایند صلح را تهدید می‌کند و آوارگان را در معرض خطرات بیشتر قرار داد.

او گفت که حمایت بین‌المللی برای پایان دادن به درگیری در یمن خیلی ضروری و مهم است و طرف‌های درگیر باید هدف‌های خود از مذاکرات آتی را مشخص کنند.

گریفیتس در این دیدار گفت که تحقق خواسته‌های مردم یمن از طریق فرآیند سیاسی فراگیر و رهبری یمنی زیر نظر سازمان ملل و حمایت بین‌‌المللی محقق می‌‌شود.

این مسئول سازمان ملل متحد اظهار داشت که پایان دادن به درگیری‌ها در یمن نیازمند اراده سیاسی در سایه وجود حمایت سازمان ملل است.

وزارت خارجه آمریکا بعد از روی کار آمدن دولت جو بایدن نام انصارالله یمن را از لیست سیاه تروریستی خود خارج کرد. دولت سابق آمریکا به ریاست جمهوری دونالد ترامپ به درخواست امارات و عربستان سعودی این جنبش و راهبران آن را تروریست توصیف کرده بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول