اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

آغاز نورپردازی مسیرهای گردشگری بافت جهانی در یزد

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز یزد استفاده از ظرفیت هنرمندان بومی برای زیباسازی فضای شهری را اولویت اجرایی این سازمان دانست و گفت: با توجه به اهمیت نورپردازی در معرفی ظرفیت بناهای تاریخی عملیات نورپردازی مسیرهای ویژه گردشگری بافت جهانی یزدآغاز و تا قبل از نوروز 1400 به اتمام می رسد.

آغاز نورپردازی مسیرهای گردشگری بافت جهانی در یزد

علیرضا رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از یزد، با اشاره به ضرورت زیباسازی فضای شهری به منظور افزایش کیفیت زندگی، اظهار کرد: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری یزد سعی دارد با جلب مشارکت هنرمندان و صاحب نظران بومی نسبت به اجرای طرح‌های زیباسازی شهر میراث جهانی یزد بیش از پیش اقدام کند.

وی استفاده از ظرفیت‌های بومی و طراحی المان‌هایی متناسب با فرهنگ و زیست بوم یزد را از جمله اولویت‌های اجرایی سازمان سیما و منظر یزد دانست و افزود: نورپردازی اولین مسیر از پنج مسیر ویژه گردشگری بافت تاریخی با تأکید بر خط آسمان از مسجد جامع به سمت پارکینگ شاه ابوالقاسم از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار زیباسازی شهرداری یزد است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری یزد در ادامه با اشاره به نقش مهم نورپردازی معابر و بناهای تاریخی در معرفی بیش از پیش ظرفیت‌های بافت جهانی یزد، گفت: در پایش انجام شده معابر گردشگری بافت جهانی یزد نورپردازی روز و شب بناهای تاریخی، مسیرها، بادگیرها، بازارچه، آب انبار، حسینیه و ساباط مورد ارزیابی  میدانی قرار گرفته است.

رسولی تصریح کرد: بعد از ارزیابی میدانی انجام شده مشخص شد با اجرای نورپردازی مسیرهای بافت جهانی ضمن تأکید بر خط آسمان، علاوه بر زیبایی، سهولت در مسیریابی گردشگری بافت نیز امکان پذیر می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عملیات نورپردازی مسیرهای دیگر گردشگری بافت تاریخی و جهانی یزد تا قبل از نوروز ۱۴۰۰ با اولویت توجه به خط آسمان اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول