اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

انصار الله: مخالفت جامعه بین الملل با نبرد مأرب برای حمایت از گروه‌های تکفیری است

دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن تاکید کرد که مواضع بین المللی راجع به تحولات مأرب پوششی برای ادامه تجاوز و محاصره علیه یمن و کمک به گروه‌های تکفیری نظیر داعش است که به صفوف متجاوزان پیوستند.

انصار الله: مخالفت جامعه بین الملل با نبرد مأرب برای حمایت از گروه‌های تکفیری است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن تاکید کرد که ائتلاف متجاوز داعشی در قبال جرایمی که علیه مردم مأرب مرتکب می‌شود، کاملا مسئول است.

به گزارش پایگاه خبری المسیره، در این بیانیه آمده است: «ما مواضع بین المللی راجع به تحولات در مأرب را پوششی بین المللی برای تداوم تجاوز و محاصره علیه یمن و کمک به گروه‌های تکفیری می‌دانیم که به صفوف متجاوزان و اشغالگران در این استان پیوسته‌اند».

دفتر سیاسی انصار الله تاکید کرد، اعلام گروهک تروریستی داعش در مشارکت آن با ائتلاف متجاوز در نبردهای مأرب، گواه میزان ارتباط اساسی موجود میان ائتلاف جنایتکار عربی و این گروهک تروریستی داعش است.

این منبع افزود: «ما ائتلاف متجاوز و داعشی را در قبال جرایمی که علیه مردم مأرب مرتکب می‌شود، کاملا مسئول می‌دانیم».

در پایان این بیانیه آمده است: «مردم ما هرگز دست بسته نخواهند ماند و حق ادامه نبرد آزادسازی و رویارویی با ائتلاف جنایتکار و آدم‌کشی را دارند که هیچ پروژه‌ای جز نگه داشتن یمن در وضعیت هرج و مرج و مداخلات خارجی ندارد».

استان مأرب از یک هفته پیش شاهد مرحله جدید عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی است، به طوریکه که به گفته منابع میدانی یمنی، در یک هفته گذشته ۳۲ کیلومتر مربع از مساحت منطقه «صرواح» در غرب مأرب به کنترل نیروهای دولت صنعاء درآمده است و این نیروها ۱۰ کیلومتر تا شهر مأرب فاصله دارند.

هفته پیش  «محسن باصرّه» معاون رئیس پارلمان وابسته به ائتلاف سعودی خواستار اعلام بسیج عمومی برای مقابله با نیروهای ارتش و انصارالله شده و هشدار داده بود که در صورت عدم اقدام جدی، شهر مأرب از کنترل دولت مستعفی یمن خارج خواهد شد.

شهر مأرب اصلی‌ترین مرکز تجمع عناصر اخوانی الاصلاح است. حزبی که ستون فقرات نیروی پیاده دولت منصور هادی را تشکیل می‌دهد. به گفته کارشناسان نظامی، آزادی شهر مأرب می‌تواند تمامی معادلات جنگ یمن را تغییر دهد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول