اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

شفاف‌سازی در تدریس معلمین از دستاوردهای آموزش مجازی است

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی یکی از دستاوردهای آموزش‌های مجازی را شفاف‌سازی در امر تدریس معلمین دانست و گفت: بررسی، نقد و تحلیل محتوای آموزشی معلمین، سبب افزایش سطح اطلاعات، دانش، آگاهی و توانمندی آنان خواهد می‌شود.

شفاف‌سازی در تدریس معلمین از دستاوردهای آموزش مجازی است

 به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی آموزش‌وپرورش خراسان رضوی، قاسمعلی خدابنده در دومین دوره جشن سپاس از فعالیت‌های ادارات و مدارس در شاخص‌های آموزش متوسطه نظری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا از زحمات و تلاش‌های همکاران در ایام شیوع ویروس کرونا به‌منظور استمرار فرآیند آموزش و کیفیت‌بخشی به آموزش‌های مجازی تقدیر کرد و اظهار کرد: کرونا متأسفانه صدمات و خسارات جانی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بسیاری را به جامعه وارد نمود لیکن در کنار آن دستاوردهایی برای اجتماع و آموزش‌وپرورش داشته است. 

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی بابیان اینکه استفاده از تکنولوژی در امر آموزش و به‌کارگیری شیوه‌های نوین تدریس ازجمله درخواست‌های جامعه از دستگاه تعلیم و تربیت بوده است که امروزه محقق شده است، یادآور شد: خراسان رضوی در استقرار فرآیند آموزش‌های مجازی در کشور پیشتاز بود و از همان روزهای نخست تعطیلی مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا، باهمت و تلاش شبانه‌روزی همکاران به سمت ارائه آموزش‌های مجازی باکیفیت حرکت کرد. 

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های ضمن خدمت در راستای توانمندسازی و ارتقا سواد رسانه‌ای همکاران به‌منظور ارائه آموزش‌های مجازی باکیفیت به دانش‌آموزان بیان کرد: فرآیند منظم و برنامه‌ریزی‌شده آموزش‌های مجازی عامل رشد سواد رسانه‌ای دانش‌آموز شد. 

خدابنده بابیان اینکه توسعه مشارکت‌ها، یکی از اولویت‌های دستگاه تعلیم و تربیت بوده است و آموزش مجازی آن را برای ما به ارمغان آورده است تصریح کرد: رشد مشارکت اولیا در نظارت و کنترل برای فعالیت‌های معلمین و هم‌چنین در امر تدریس، تفهیم و حل مسائل دانش‌آموزان ازجمله این امور است.  

  وی یکی از دستاوردهای آموزش‌های مجازی را شفاف‌سازی در امر تدریس معلمین دانست و گفت: محتوای آموزشی به اشتراک گذاشته‌شده معلمین توسط خانواده‌ها و کارشناسان بررسی، نقد و تحلیل می‌شود و این مهم سبب افزایش سطح اطلاعات، دانش، آگاهی و توانمندی معلمین خواهد شد. 

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه آموزش‌های مجازی عاملی شد تا خانواده‌ها بیشتر پی به حساسیت و دشواری کار آموزش و تربیت دانش‌آموزان پی ببرند، ابراز کرد: آموزش‌های مجازی فرصتی را مهیا ساخت تا با پالایش فعالیت‌های و محتواهای آموزشی تصمیمات بهتری به جهت بالا بردن اثربخشی آموزشی داشته باشیم.

  خدابنده با اشاره به کارکردهای فرهنگی تربیتی، زیستی بدنی و جسمانی، اجتماعی و همچنین کارکرد آموزشی مدارس تصریح کرد: در ایام شیوع ویروس کرونا به دلیل تعطیلی کلاس‌های درس حضوری سه کارکرد نخست کمرنگ شده‌اند لیکن کارکرد آموزشی که عبارت است از انتقال دانش، آگاهی و معلومات به دانش‌آموزان در فضای مجازی استمرار یافته است لذا لازم است در ارائه آموزش‌های مجازی به سایر کارکردهای مدرسه توجه ویژه شود. 

در ادامه معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش خراسان رضوی ضمن تقدیر از مجموعه تلاش و زحمات همکاران در طول سال تحصیلی به‌منظور استمرار فرایند آموزش در ایام شروع ویروس کرونا اظهار داشت: در ایام باقی‌مانده از سال تحصیلی بایستی در راستای ارتقاء سواد روانی دانش‌آموزان، به‌ویژه دانش‌آموزان پایه دوازدهم که امتحانات نهایی و کنکور سراسری را پیش روی خوددارند اهتمام ویژه‌ای داشت.

رضا صابری تولایی اعتمادبه‌نفس و کمک به ارتقا روحیه خودباوری را یکی از مصادیق سواد روانی توصیف کرد و گفت: امیدآفرینی و ایجاد بارقه‌های امید، عامل ایجاد انگیزه  در دانش‌آموزان است، ایجاد باور مثبت و انگیزه‌های درونی دانش‌آموزان نیز می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در موفقیت آنان ایفا کند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول