اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

باید رابطه دولت و اقتصاد کشور اصلاح شود/ بیش از 150 چترباز اقتصادی در کشور وجود دارد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: روند فعلی باید متوقف شود تا پول ملی از بین نرود؛ پول ملی یک طرف ترازوی اقتصاد است یک طرف دیگر تولید است و باید رابطه دولت و اقتصاد اصلاح شود.

باید رابطه دولت و اقتصاد کشور اصلاح شود/ بیش از 150 چترباز اقتصادی در کشور وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محسن رضایی عصر امروز در جمع اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان اظهار داشت: در آستانه تدوین سیاست های کلی برنامه هفتم کشور هستیم و این برنامه اولین برنامه گام دوم انقلاب است؛ انتظار رهبر انقلاب، ایجاد تحولی در این برنامه است تا بتواند مبنای تحولاتی در فرهنگ و اقتصاد جامعه بشود. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: نمی‌خواهیم فهرستی از سیاست‌های کلی را برای قوای سه‌گانه لیست کنیم؛ بلکه می‌خواهیم بدانیم مثلا فعالان اقتصادی و کارآفرینان و اعضای اتاق بازرگانی استان اصفهان چه نقشی را در برنامه توسعه هفتم برعهده خواهند گرفت و کارآفرینان نقش و اولویت‌های خود را برای ایجاد تحول در کشور تبیین کنند و به تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره برنامه هفتم کمک ‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: احتمالاً از این به بعد، دولت و سایر قوا موظف خواهند شد که ظرف شش ماه پس از ابلاغ سیاست‌های کلی، برنامه‌های خود را برای اجرایی شدن آن سیاست کلی را اعلام کنند و در آن مرحله، برنامه‌های دولت را با پیشنهادات کارآفرینان و فعالان اقتصادی مقایسه خواهیم کرد و موارد نادیده گرفته شده را یادآوری خواهیم کرد.

 رضایی در ادامه با تاکید بر اینکه برای دریافت بی‌واسطه و شنیدن دیدگاه‌های فعالان خط مقدم جبهه بزرگ اقتصادی و رونق تولید و کارآفرینی به هم اندیشی اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان آمده است، بخش عمده جلسه را به شنیدن دغدغه‌ها اختصاص داد و از پیشنهادات اعضای جلسه استقبال کرد.

وی با بیان اینکه با تمرکزایی دارایی‌های مردم در تهران(پایتخت) به نوعی اقتصاد کشور قفل شده است، گفت: برای حل مشکلات اقتصادی در عرصه‌های گوناگون نیازمند عزم جدی و مدیریت قرارگاهی هستیم تا دیگر شاهد فقر، فساد و تبعیض نباشیم.

رضایی بیان داشت: من سال ۹۲ به مردم گفتم که ارزش پول ملی را باید با برنامه حفظ کرد؛ این سال‌ها ارزش پول ملی کم شده است و توان خرید با یارانه ۴۵ هزارتومانی در سال ۹۲ برابر ۲۷۰ هزارتومان امروز است و قدرت خرید ۴۵ هزار تومان یارانه امروز برابر ۷ هزار تومان در سال ۹۲ است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:  این روند باید متوقف شود تا پول ملی از بین نرود؛ پول ملی یک طرف ترازوی اقتصاد است یک طرف دیگر تولید است و باید رابطه دولت و اقتصاد اصلاح شود.

وی با تاکید بر اینکه هیچ دغدغه‌ای جز رفع خطر از کشور نمی‌دیدم، گفت: بعد از جنگ هیچ خطری به اندازه اقتصاد را برای کشور تهدید آمیز نمی‌دیدم که از رشته مکانیک به سمت رشته و تخصص اقتصاد تغییر مسیر دادم.

رضایی با بیان اینکه هیچ کشور توسعه یافته‌ای وجود ندارد که دارای ایالات اقتصادی نباشد، ادامه داد: هدف از مطرح کردن این طرح واگذاری اختیارات به خود مردم با نظرات دولت مرکزی است.

فرمانده سپاه در دوران هشت سال دفاع مقدس  گفت: اگر می‌خواهیم در حوزه جنگ اقتصادی به پیروزی برسیم باید ابتدا تعریفی از نقش ایران در حوزه اقتصاد بین‌الملل و منطقه، دوم تقسیم کار ملی و سوم باید از فضای کسب و کار هر کدام از استانهای کشور تعریفی به خصوصی داشته باشیم.

وی افزود:  بنابر اطلاعات موثق بیش از  ۱۵۰ نفر در کشور هستند که متخصص چتربازی هستند این افراد پول خود را در بانک‌ها و یا دارایی‌های نقد شونده نگه می‌دارند و می‌دانند که هر چند سال یک بار چه فرصت‌های سودآوری ایجاد می‌شود.

رضایی در پایان خاطرنشان ساخت: در مورد وقایع اخیر بورس هم طیف مذکور به خوبی پیش‌بینی کرده بودند که این فرصت چه موقع رخ خواهد داد، با این حساب پول‌های خود را به آن سمت بردند و برداشت سودآور و قابل توجهی در سال گذشته از بورس داشتند و قشر متوسط و ضعیف جامعه این وسط به شدت متضرر شدند، لذا ضرورت دارد در خصوص این نوع فعل و انفعالات مقطعی که با خود هیجان و تبعات مختلفی به بار می‌آورد به صورت جدی تصمیم‌گیری شود.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج۲۰/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول