اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

بلاتکلیفی در مقبره الشعرا نماد فرهنگ و هنر آذربایجان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در دیدار با عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خواستار تعجیل در تکمیل طرح مقبره الشعرای تبریز به عنوان نماد فرهنگ و هنر آذربایجان شد.

بلاتکلیفی  در مقبره الشعرا نماد فرهنگ و هنر آذربایجان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، "سیدقاسم ناظمی" در دیدار با "روح الله متفکرآزاد" عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به پایین بودن سقف بودجه فصل فرهنگ و هنر در بودجه رسمی کشور، اظهار داشت: مسائل حوزه‌ فرهنگ و هنر از دغدغه ‌های جدی مقام معظم رهبری است و تعبیر ایشان از فرهنگ به مثابه‌ی هوا برای تنفس است و این نگرش بالاترین مقام کشور به فرهنگ می‌طلبد که توجه متولیان و تصمیم‌گیران در این حوزه با دقت نظر و توجه بیشتری همراه باشد.

وی افزود: بودجه‌ای که تاکنون در حوزه‌های فرهنگی هنری کشور از سوی دولت برنامه‌ریزی و بعد در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده متاسفانه همواره از سقف و میزان کمی برخوردار بوده و درصد بسیار ناچیزی از منابع به حوزه فرهنگ اختصاص پیدا کرده و حوزه فرهنگ در بحث اختصاص بودجه مظلوم مانده است اما امیدواریم نمایندگان محترم مجلس تدبیری را بیاندیشند که اعتبارات تخصیص یافته به این بخش اصلاح شده و ارتقا یابد.

ناظمی همچنین با اشاره به پیشینه‌ فرهنگی تبریز و افتخارات عظیمی که در کارنامه فعالیتی اصحاب فرهنگ و هنر این دیار به ثبت رسیده، جایگاه فعلی فرهنگی و هنری آذربایجان و تبریز را شایسته‌ی این صبغه فرهنگی ندانست و از نمایندگان تبریز و استان خواست تا اهتمام ویژه‌ای برای افزایش اعتبارات فرهنگی استان داشته باشند.

وی با بیان اینکه پایین بودن سقف بودجه فرهنگی به روند فعالیت مراکز و موسسات فرهنگی آسیب می زند،‌تاکید کرد باید برای ایجاد تحول در حوزه فرهنگ و هنر،در تخصیص بودجه به این بخش شوک وارد شود، در غیر این صورت با حرکتی آرام و طولانی مدت نمی‌توان بخش فرهنگ و هنر را از این مشکل اساسی رهاند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه از عضو هیات رئیسه مجلس خواست تا با همراهی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، تمهیداتی اندیشیده شود که طرح های ملی بزرگی همچون مقبره‌الشعرا که نماد فرهنگ و هنر استان و آرامگاه بزرگان شعر و ادب ایران است از بلاتکلیفی و کندی عملیات عمرانی رهایی یابد.

وی همچنین خواستار اختصاص بودجه‌‌ مناسب برای تکمیل طرح موزه هنرهای معاصر،‌ تالار شهر و مجتمع‌های در دست احداث این اداره کل در سطح استان شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، نیز در این دیدار بر بازگشت تبریز به جایگاه اصلی خود در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه فرهنگ و هنر تاکید کرد و گفت: در کنار اقدامات نرم افزاری در حوزه فرهنگ و هنر، باید تکمیل ساختمان تئاتر شهر تبریز و مقبره الشعرا در اولویت قرار گیرد.

" روح‌الله متفکرآزاد" ، با تقدیر از اقدامات ارزشمند مدیرکل فقید ارشاد استان در حوزه‌های فرهنگ و هنر، اظهار داشت: امیدوارم در دوره جدید، فصل نوینی از توسعه فرهنگی و هنری تبریز و آذربایجان شرقی رقم بخورد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی به فرمایشات رهبر انقلاب در ۲۹ بهمن، درباره نقش تبریز و آذربایجان در مقاطع گوناگون تاریخ ایران هم اشاره کرد و گفت: حضرت آقا در فرمایشات خود همچون گذشته شانیت آذربایجان را مهم دانستند و متذکر شدند که تبریز و آذربایجان در تحولات کشور اثرگذار است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند آذربایجان برای ایران جایگاه آفرید و این باور حضرت آقا است و در حقیقت فرمایشات متقن و اساسی در این باره داشتند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رهبر انقلاب نقش جدی را برای آذربایجان قائل بودند و البته امروزه نیز این دیار همچون گذشته جریان ساز خواهد بود.

روح‌الله متفکرآزاد اظهار کرد: ما سعی خواهیم کرد که در مقاطع پیش رو هم نقش آفرینی کنیم، زیرا سخنان رهبر معظم انقلاب بیش از پیش وظیفه‌مان را سنگین‌تر خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، روح‌الله متفکرآزاد در دیدار با سید قاسم ناظمی مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به بررسی مشکلات هنرمندان در ایام کرونا پرداخت و وعده داد تا مشکلات این عرصه را از طریق مجلس و وزرات ارشاد پیگیری کند.

انتهای پیام/60027

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول