اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

توضیح سفیر ایران درباره چرایی حمایت سعودی‌ها از آتش‌بس در یمن

سفیر ایران در یمن شرایط میدانی و جنگ در این کشور را به نفع دولت نجات ملی دانست و گفت که همین مسئله باعث شده است متجاوزان از صلح سخن ‌بگویند.

توضیح سفیر ایران درباره چرایی حمایت سعودی‌ها از آتش‌بس در یمن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حسن ایرلو»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن به تحلیل چرایی تأکید ائتلاف سعودی و کشورهای غربی حامی این ائتلاف بر راه حل سیاسی در این کشور جنگ زده‌ پرداخت.

او پنجشنبه شب در حساب توییری خود نوشت:‌ «متجاوزان به یمن بعد از این‌که فهمیدند ادامه جنگ به نفع صنعاست بر گزینه حل سیاسی متمرکز شده و سایرین را به کارشکنی متهم می‌نمایند و از محاصره و قحطی بعنوان سلاحی علیه یمن استفاده می‌کنند که این مخالف شعارهای انسان‌دوستانه آن‌هاست و نشان از رفتار غیر انسانی آن‌ها ضد ملت‌ها دارد».

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در استان مأرب اخیراً شروع به پیشروی کرده و خود را به ۲۰ الی ۳۰ کیلومتری مرکز این استان نفت‌خیز رسانده‌اند.

آمریکا، سازمان ملل متحد و ائتلاف سعودی با متهم کردن دولت نجات ملی به کارشکنی و عدم رغبت به راه حل سیاسی و آتش‌بس، از این دولت که انصارالله بخشی از آن است، خواسته‌اند به عملیات‌های خود در استان مذکور پایان دهد.

درخواست‌ها از ارتش یمن برای توقف عملیات خود چه در داخل خاک این کشور و چه در بیرون از یمن و علیه اهداف نظامی در داخل عربستان در حالی مطرح می‌شود که در سایه جنگ شش ساله و محاصره همه‌جانبه دریایی، زمینی و هوایی یمن باعث بحرانی شدن شرایط در این کشور شده است.

به عنوان مثال، کارشکنی ائتلاف سعودی در ورود سوخت به یمن و توقیف کشتی‌های حامل مشتقات نفتی منجر به کاهش سوخت بیمارستان‌های یمن شده و جان بیش از ۵۰۰۰ مورد دیالیز کلیه به خطر بیفتد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول