اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ائتلاف سعودی صدها نیرو برای مقابله با آزادسازی مأرب فرستاد

ائتلاف سعودی صدها نیرو برای مقابله با عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن جهت آزادسازی شهر مأرب از چنگ گروه‌های تکفیری اعزام کرد.

ائتلاف سعودی صدها نیرو برای مقابله با آزادسازی مأرب  فرستاد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری رویترز اعلام کرد که ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی صدها نفر از نیروهایش را به منطقه مأرب فرستاد و چندین حمله هوایی در استان مأرب انجام داد.

یک مقام دولت مستعفی یمن در مأرب و یک مسئول نظامی آن در گفت وگو با رویترز تایید کردند که صدها نفر از نیروهای ائتلاف سعودی از استان‌های حضرموت و شبوه در جنوب یمن و همچنین از حومه صنعاء در شمال یمن به مأرب رسیدند.

به دنبال پیشروی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن و عزم دولت نجات ملی یمن برای آزادسازی صنعاء از چنگ گروه‌های تکفیری، رویترز همچنین از رسیدن تجهیزات نظامی ائتلاف سعودی به مأرب خبر داد.

رویترز با اشاره به چندین حمله هوایی جنگنده‌های ائتلاف سعودی در استان مأرب گفت که صدای تبادل آتش در خط مقدم درگیری میان نیروهای صنعاء و نیروهای ائتلاف سعودی در قریب به ۳۰ کیلومتری غرب مأرب شنیده می‌شود.

شبکه المسیره روز پنجشنبه گفت که «عبدالکریم امیر الدین الحوثی» وزیر کشور دولت نجات ملی یمن دستور داده که نیروهای امنیتی و نیروهای امداد در سطح گسترده در مأرب مستقر شدند و پیروزی‌های نظامی با پیروزی های امنیتی در تامین امنیت شهروندان همراه شود.

«مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل امروز(پنجشنبه) گفت که تلاش صنعاء برای تسلط بر مأرب همه افق‌های صلح را تهدید می‌کند.

استان مأرب از یک هفته پیش شاهد مرحله جدید عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی است، به طوری که به گفته منابع میدانی یمنی، در یک هفته گذشته ۳۲ کیلومتر مربع از مساحت منطقه «صرواح» در غرب مأرب به کنترل نیروهای دولت صنعاء درآمده است و این نیروها ۱۰ کیلومتر تا شهر مأرب فاصله دارند.

هفته پیش  «محسن باصرّه» معاون رئیس پارلمان وابسته به ائتلاف سعودی خواستار اعلام بسیج عمومی برای مقابله با نیروهای ارتش و انصارالله شده و هشدار داده بود که در صورت عدم اقدام جدی، شهر مأرب از کنترل دولت مستعفی یمن خارج خواهد شد.

شهر مأرب اصلی‌ترین مرکز تجمع عناصر اخوانی الاصلاح است. حزبی که ستون فقرات نیروی پیاده دولت منصور هادی را تشکیل می‌دهد. به گفته کارشناسان نظامی، آزادی شهر مأرب می‌تواند تمامی معادلات جنگ یمن را تغییر دهد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول