اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

عقب نشینی آمریکا از مکانیسم ماشه نتیجه سیاست برجامی رهبری است

امام جمعه سلطانیه گفت: عقب نشینی آمریکا از مکانیسم ماشه نتیجه سیاست برجامی رهبر معظم انقلاب است ولی آمریکا باید در عمل تحریم‌ها را لغو کند.

عقب نشینی آمریکا از مکانیسم ماشه نتیجه سیاست برجامی رهبری است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سلطانیه با توصیه به تقوای الهی و اجتناب از گناه و معصیت، اظهار داشت: اقامه واجبات، پرهیز از گناه و رعایت مسائل دینی و زندگی بر محور دین نشانه متقین است.

وی با بیان اینکه سال جهش تولید رو به پایان است اما در سلطانیه آنچنان به این مسئله و حمایت از سرمایه‌گذار و تولید کننده توجهی نمی‌شود، به مشکلات دو سرمایه‌گذار در شهرستان سلطانیه اشاره و با انتقاد از پا برجا ماندن مسائل حل نشده احداث مرکز سلول درمانی در سلطانیه افزود: در راستای توسعه و پیشرفت این شهرستان باید از سرمایه‌گذار حمایت شود ولی سرمایه‌گذاری که خودش با پای خود آمده را هم ناامید می‌کنند.

خطیب نماز جمعه سلطانیه به مشکل سایت کارگاهی در حال احداث در شهرستان سلطانیه در مرکز بخش باغ حلی اشاره کرد و با بیان اینکه سرمایه‌گذار دیگری با هدف تولید و اشتغال در حال سرمایه‌گذاری در شهرستان است، اما به خاطر عدم حل مشکل برق نزدیک یکسال است که بلاتکلیف مانده، ضمن تقدیر از پیگیری مشکلات سرمایه‌گذاران توسط مسؤولان به ویژه نماینده مجلس افزود: مسؤولان استان خصوصا استاندار زنجان نیز در حمایت از تولید و اشتغال پیگیر مشکلات باشند.

حسینی‌نسب در ادامه با اشاره به مسئله برجام و مصوبه راهبردی مجلس برای لغو تحریم‌ها و اقدام دولت و با بیان اینکه پنجم اسفند زمان اتمام فرصت ایران به آمریکاست، خاطر نشان کرد: آمریکا باید تصمیم سختی بگیرد و در غیر این صورت دولت مکلف است پروتکل‌هایی که داوطلبانه قبول کرده را متوقف کند و پاسخ عملی به عهدشکنی آمریکا و اروپا بدهد.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه در مسئله برجام سیاست ایران اسلامی همان است که مقام معظم رهبری ترسیم فرموده و آن اینکه لغو عملی همه تحریم‌ها تنها شرط ایران برای بازگشت به تعهدات برجامی است، تاکید کرد: عقب نشینی آمریکا از مکانیسم ماشه نتیجه سیاست برجامی رهبر معظم انقلاب است، ولی آمریکا باید در عمل تحریم‌ها را لغو کند.

وی با اشاره به سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به روسیه و با بیان اینکه روسیه حامی منافع ایران در مجامع بین‌المللی بوده و چندین بار قطعنامه‌های ظالمانه علیه ایران را وتو کرده، ادامه داد: ارتباط با کشورهای قدرتمند شرقی جزو دکترین سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

خطیب نماز جمعه سلطانیه با بیان اینکه ارزش سفر رئیس مجلس به روسیه به خاطر اینکه حامل پیام مقام معظم رهبری هم بود، دو چندان شد، تصریح کرد: انتخاب رئیس جمهور جدید آمریکا هیچ تاثیری در روابط ایران با روسیه نخواهد داشت.

وی به اهمیت و دستاوردهای سفر رئیس قوه قضائیه به عراق اشاره کرد و با بیان اینکه این سفر در حالی که دشمنان دو ملت در حال اختلاف افکنی هستند بسیار حائز اهمیت بود، یادآور شد: استقبال بی‌نظیر مردم عراق از آیت الله رئیسی و شعارهایی که در حمایت از ایران و بر علیه آمریکا داده شد نشانه شکست آمریکا در عراق است.

وی با بیان اینکه آمریکا، عراق را اشغال کرد ولی با همه اینها ترامپ شبانه و مخفیانه به عراق رفت و برگشت اما رئیس قوه قضائیه با استقبال مردم و جوانان عراقی و خانواده شهدای عراق روبه‌رو شد، افزود: حذف روادید بین دو کشور و تاکید بر محاکمه عاملان و قاتلان سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس دو شهید ایران و عراق از جمله دستاوردهای این سفر بود.

حسینی‌نسب با تقدیر از دست اندکاران راهپیمایی ۲۲ بهمن و حضور مردم در این راهپیمایی، اذعان داشت: حضور مردم در راهپیمایی۲۲ بهمن ابراز وفاداری به اصل نظام و انقلاب اسلامی بود، هر چند از برخی مشکلات اقتصادی و فرهنگی گلایه دارند و این نشانه بصیرت مردم است که برخی کم‌کاری‌ها را به پای اصل انقلاب نمی‌نویسند.

امام جمعه سلطانیه در ادامه با تبریک ولادت حضرت امام جوادالائمه علیه السلام به مسئله امامت امام جواد علیه السلام در کودکی و اقدامات این امام برای اثبات امامت خود اشاره کرد و افزود: امام جواد علیه‌السلام با اثبات امامت خود، امامت امام هادی علیه السلام در ۶ سالگی و امامت امام زمان در ۵ سالگی را هموار و مسلمانان را از افتادن گرداب اعتقادی نجات داد.

وی به ایام اعتکاف اشاره کرد و با بیان اینکه شاید به خاطر کرونا امکان برگزاری اعتکاف نباشد، افزود: از روزه گرفتن در این سه روزه (البته نه به نیت اعتکاف) و نماز جعفر طیار غفلت نشود.

 انتهای پیام/73002/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول